Erdal Kaplanseren İnternetten satış yapmak isteyenler için 10 ipucu
HABERİ PAYLAŞ

İnternetten satış yapmak isteyenler için 10 ipucu

E-ticaret fırsatlarını değerlendirerek ek gelir kaynağı yaratabilir veya tam zamanlı bir iş kurabilirsiniz. Bu haftaki Teknoloji Postası’nda başarılı e-ticaret yapmanın en önemli 10 adımını anlatıyorum!

Annesinin yaptığı el işlerini internette satandan, yaratıcı doğum günü pastaları için Instagram üzerinden sipariş alana; makine yedek parça dükkanı için e-ticaret sitesi kurarak dünyanın her yerine mal gönderenden, Çin’den aldığı kullanışlı eşyaları e-ticaret platformlarından satarak zengin olanına kadar binlerce farklı başarı hikayesiyle karşılaştım. Hemen herkes için e-ticaret dünyası fırsatlarla dolu! E-ticaret yapma potansiyelinize inanıyorsanız bu ipuçlarını okumanızı tavsiye ediyorum.

Haberin Devamı

1- MARKA VE ALAN ADI

Satış yapacağınız markayı şekillendirmekle işe başlayın. GittiGidiyor veya Hepsiburada gibi bir platformda satış yapacak olsanız bile uzun vadeli düşünüp en başta kendi markanızı kullanın. Özgün ve akılda kalıcı bir isim olmalı. Bu isme ait com veya com.tr uzantılı alan adı (domain) almayı da ihmal etmeyin.

2 - E-TİCARET PLATFORMLARI

Hepsiburada, GittiGidiyor, Amazon, Sahibinden ve N11 gibi büyük e-ticaret platformlarını her koşulda kullanmanızı tavsiye ediyorum. Kendi web sitenizden satış yapsanız bile bir ayağınız bu platformlarda kuracağınız dükkanlarda olsun. Bu e-ticaret platformlarının sabit online dükkan kirası ve komisyon gibi bazı kuralları bulunuyor.

3 - TASARIM VE İÇERİK KALİTESİ

Kendi e-ticaret sitenizi kuracaksanız, kaliteli ve güven veren bir tasarıma sahip olmasına özen göstermelisiniz. Kullanıcılar sitenizi ziyaret ettiğinde ilk izlenimleri önemli. Ürün fotoğraflarının doğru ve kaliteli olması, içeriklerin düzgün bir Türkçe ile yazılması da dikkat etmeniz gereken detaylar arasında yer alsın.

4 - İLETİŞİM VE MÜŞTERİ DESTEĞİ

E-ticaret sitenize kullanıcıların güvenmesi ve gerekli durumlarda iletişime geçebilmesi için telefon, e-posta ve adres gibi bilgilerinizi mutlaka iletişim bölümünde verin. Ürünler ve diğer konularla ilgili soru iletebilmeleri için de bu kanallar önemli. Sohbet aracı kullanarak canlı online destek de vermenizde fayda var.

Haberin Devamı

5 - MOBİL VE SOSYAL MEDYA

İnternet kullanımının yarısından fazlası mobil cihazlar üzerinden yapılıyor. Bu yüzden sitenizin mobil arayüzü iyi olmalı. İkinci aşamada kendi uygulamanızdan da satış yapmayı düşünebilirsiniz. Sosyal medyadan satış yapmak da çok yaygın. Instagram’dan ve diğer sosyal ağlardan ürünlerinizi sergileyip sipariş alabilirsiniz.

6 - POS VE ÖDEME SİSTEMİ

Ödeme almak için bir altyapıya ihtiyacınız olacak. Pratik ödeme sistemi sağlayan iyzico gibi ödeme platformlarından hizmet alabilirsiniz. Bu ödeme sistemlerini kullanarak Instagram’dan bile sipariş alabilirsiniz. Ödeme kuruluşlarının bu hizmeti, müşterinizin içini güvenlik konusunda da rahatlatacaktır.

7 - TANITIM VE SEO

E-ticaret platformlarındaki hazır trafikten pay alarak satış yapacaksınız. Fakat kendi sitenizden satış yapacaksanız tanıtıma yatırım yapmalısınız. İnternet reklamları ve arama motoru optimizasyonu (SEO) bu anlamda çok önemli. Google’dan arama yapan kişilerin size ulaşması için SEO konusunda detaylı araştırma yapmanızı öneriyorum.

Haberin Devamı

8 - GÜVENLİK VE SERTİFİKALAR

Kullanıcılar alışverişlerini çoğunlukla kredi kartı ile yapacakları için güvenliğe büyük önem vermelisiniz. Sitenizin güvenlik altyapısına, bilgilerin korunmasına ve güvenlik sertifikalarına özen gösterin. İşinizi çok etkileyen bir unsur olacaktır.

9 - HAZIR E-TİCARET SİTESİ

Kendi sitenizi kuracaksanız hazır eticaret paketlerinden faydalanabilirsiniz. İnternette arama yaparak kolay ve hızlı kuruluma sahip, barındırma (hosting) desteği sunan, ürünlerinizi listeleme ve sipariş alma konularında başarılı, ayrıca ödeme altyapısı konusunda da hizmet veren hazır e-ticaret platformlarını bulabilirsiniz.

10 - FATURA VE SATIŞ SONRASI DESTEK

Satışlarınızda müşterinize ürünle birlikte faturasını göndermeyi ihmal etmeyin. Unutmayın, vergilendirilmiş kazanç kutsaldır. Satış sonrası desteğe de önem vermelisiniz. Sorun yaşaması durumunda müşterinizi memnun edecek bir çözüm bulun. En iyi tanıtım, memnun müşteridir.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder