Güney Öztürk Üç saniyede iz bırakın
HABERİ PAYLAŞ

Üç saniyede iz bırakın

İş adamı Murat Ülker kendi internet blogunda ilginç konulara değiniyor. Onlardan biri olan “Üç saniyelik dünyada nasıl öne çıkılır” makalesi dikkatimi çekti. Makale aslında uluslararası best-seller Brendan Kane’in ‘Kancayı Atmak’ kitabına dayanıyor.

Ülker, kitaptan güzel anekdotlara değinmiş. Buradan yola çıkarak bu konu üzerine düşünmek istedim. Gerçekten de dikkatin bu kadar kıt olduğu ve ilk izlenimlerin saniyeler içinde oluştuğu günümüz dünyasında, dikkat çekme sanatında uzmanlaşmak başarı için önemli. Üç saniye kuralı, insanların yeni bir şeyle karşılaştıkları ilk üç saniye içinde ilk izlenimlerini oluşturdukları fikrine dayanıyor. Bu ilke, yeni insanlarla tanışmaktan, internette bir şeylere göz atmaya kadar hayatın her yönünü kapsıyor.

Haberin Devamı

Bilgiye boğulmuş dünyada bu ilk birkaç dakika, dikkat çekmede ve algıları şekillendirmede haliyle çok önemli oluyor. Peki üç saniyede dikkat çekmenin temel taşları ne? Şöyle sıralayabilirim: Görsel etki, bana göre dikkat çekmede ilk sıraya yerleşir. İster çarpıcı bir tasarım, ister büyüleyici görüntüler veya göz alıcı bir başlık olsun, görsel unsurlar insanların ilk fark ettiği şeydir. Mesajınız ve markanızla uyumlu yüksek kaliteli görsellere yatırım yapmak, kalabalık bir alanda öne çıkma becerinizi önemli ölçüde artırabilir. Mesajın netliği, bilgiye boğulmuş bir dünyada kraldır.

Mesajınız kısa, öz, ikna edici ve saniyeler içinde kolay anlaşılır olmalı. Jargon ve gereksiz karmaşıklıktan kaçının. İster sunum, ister bir özgeçmiş veya bir sosyal medya paylaşımı olsun, kısa sürede etki yaratmak için açık net mesajlar seçin. Tabii ki özgünlük! Özgünlük insanlarda daha derin hisler uyandırır ve onca gürültü arasında öne çıkmanıza yardımcı olur.

İnsanlar özgünlük ve samimiyet duygusu hissettiklerinde sizinle gerçek bağ kurarlar. O yüzden hazırladığınız içerikler özgün olmalı, kendi kelimelerinizle sizi yansıtmalıdır. Bir basamak daha yukarı çıkarsam, sanırım bu noktada sizi özel kılan benzersiz yönünüz ne? diye sorabilirim. Bu da üç saniyede öne çıkmada önemli bir kural. Sizi rakiplerinizden ayıran nedir? Benzersiz özellikleriniz sizi tanımlamak ve kalabalık bir pazarda öne çıkarmak için çok önemlidir. İster özel bir beceri, ister benzersiz bir bakış açısı veya yenilikçi bir çözüm olsun, sizi farklı kılan şeyin altını çizmek dikkat çekmenin ve kitleleri kazanmanın anahtarıdır.

Haberin Devamı

LİDERLERİN HİTABETİ

İyi konuşan, kalabalıklar arasından sıyrılan insanları, liderleri görüşü ne olursa olsun dinlemeyi, gözlemlemeyi severim. Hemen hepsinde fark etmişsinizdir, iyi bir espri anlayışı vardır. Espri anlayışı yüksek IQ’ya işarettir. Hitap ederken konuyu hikayeleştirmeyi severler, fıkralar, öyküler, masallar anlatırlar. Böylece duygusal olarak izleyiciyle bağ kurmayı başarır, ilgi uyandırırlar.

Fıkra ve hikayeler ayrıca verilen mesajın da akılda kalmasını sağlar. Bir başka dikkatimi çekense iyi hatiplerin, sosyal olaylardan, tarihten kanıt bulup getirip kitlelerin karşısına koymasıdır. Kitleler o anlatılanların doğru ya da yalan olmasıyla pek ilgilenmez. Ama liderlerin güven oluşturmasında, ‘başarılarının’ kanıtını sağlamada vaka anlatımlarının önemi yadsınamaz. Ve son olarak, üç saniyede fark edilmek için, statükoya her zaman meydan okuyun derim. Uysal ve uyumluluğun norm olduğu bir dünyada, yaratıcılığı ve yeniliği benimsemek, kalabalıkların arasından sıyrılmanıza yardımcı olabilir.

Haberin Devamı

İster kalıpların dışında düşünmek, ister yeni fikirler denemek veya risk almak olsun, sınırları zorlamaktan ve statükoya meydan okumaktan korkmayın. Yaratıcılığınızı kucaklayın ve yaptığınız her şeyde parlamasına izin verin. Üç saniyelik dünyada iz bırakmak için aklıma gelenler bunlar. Gerisi size kalmış.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder