Hakan Çelik Dünya devinde sarsıntı
HABERİ PAYLAŞ

Dünya devinde sarsıntı

Volkswagen’in (VW) tepe yönetiminde sürpriz bir değişiklik yaşandı. Normal şartlarda sözleşmesi 2025’te sona erecek olan şirketin Üst Yöneticisi (CEO) Herbert Diess, istifa ettiğini duyurdu. Diess, görevini 1 Eylül’de devredecek. Diess’ten boşalacak VW CEO’luğu görevine ise halihazırda Porsche’nin CEO’su olan Oliver Blume’nin getirileceği açıklandı.

Dünya devinde sarsıntı

Diess, 2015 yılında Volkswagen’in başını çektiği ‘dizel skandalı’ sonrası gelişen süreçte, otomotiv endüstrisinin elektrikli otomobillere yöneldiği bir dönemde VW’ye liderlik etti. Diess’in döneminde işçi sendikalarıyla ciddi tartışmalar yaşanırken marka kendisine temel rakip olarak Amerikalı Tesla’yı hedef seçmişti. Volkswagen, bir taraftan da Toyota ve General Motors gibi devlerle yarışıyordu.

Haberin Devamı

TÜRKİYE İÇİN NE OLMUŞTU?

Öte yandan Diess döneminde VW, Türkiye’ye yatırımın da kıyısında döndü. Volkswagen’in, 2019 Ekim ayının ortasında Türkiye’nin Barış Pınarı Operasyonu’nu gerekçe göstererek fabrika yatırımını ertelendiği açıklanmıştı. Volkswagen Türkiye fabrikasının yıllık araç üretim kapasitesinin 300 bin adet olması öngörülüyordu.

Dünya devinde sarsıntı

1 milyar Euro’luk yatırım ile hayata geçirilmesi planlanan Manisa fabrikasında 4 bin kişiye de istihdam sağlanacağı bildirilmişti. Volkswagen çevreleri Türkiye’ye yatırım yapmama kararının arkasında pandemi nedeniyle düşen talep olduğunu da savunmuşlardı. 2019’da Diess, şirketin kazanç potansiyelini ‘EBIT macht Frei’ ifadesiyle diyerek tanımlamaya çalıştığında Nazi dönemi sloganını ima ettiği tartışılmıştı. Kendisi daha sonra bu yorumlar için özür diledi ve hiçbir şekilde Holokost sırasında Auschwitz’in kapılarında beliren Nazi dönemi sloganı “Arbeit Macht Frei” ile bir karşılaştırma yapmak istemediğini açıkladı.

Dünya devinde sarsıntı

AVRUPA EKONOMİK MODELLERE YÖNELİYOR

Renault Grubu bünyesindeki Dacia, 2022 Haziran sonu itibarıyla 277 bin 885 satış adedi ile 2021’in ilk yarısına göre satışlarını yüzde 5.9 artırdı. Bu başarı model bazında ele alındığında; en çok satan Sandero ilk 6 ayda yüzde 1.8 artışla 112 bin adet, Duster yüzde 5.5 artışla 99 bin adet, yeni Spring 20 bin adet ve yeni Jogger 21 bin 700 adet satış ile markanın başarısına katkı sağlıyor. Yine bu başarı, Dacia’yı Avrupa binek otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki en büyük 20 marka arasında büyüme gösteren tek Avrupalı marka yapıyor.

Haberin Devamı

Dünya devinde sarsıntı

ÇOK YAKINDA UÇACAK

Güney Koreli otomotiv devi Hyundai, İngiliz endüstri kuruluşu Rolls-Royce’la da işbirliğine giderek elektrikli uçaklar geliştirecek. Amerikan Supernal firmasıyla ortaklaşa olarak geliştirilen eVTOL adlı konsept, 2028’ten itibaren ABD ve Avrupa’da ticari kullanım amaçlı satışa sunulacak. Farnborough Uluslararası Havacılık Fuarı’nda tanıtılan eVTOL adlı konsept Hyundai tarafından sertifikalandırmaya çalışılırken, Supernal da kabin konseptini oluşturmak için grubun tasarım stüdyolarıyla ortaklık kurdu. İki şirket arasında ortaklık kısa sürede geliştirilirken, otomotiv parçaları, inşaat, robotik ve otonom sürüşü kapsayan 50’den fazla bağlı kuruluşla da işbirliği yapılıyor.

Dünya devinde sarsıntı

LÜKS SINIFTA ELEKTRİKLİ TREND

Haberin Devamı

FİYATI NE KADAR?

Mercedes-EQ markasının E-Segmenti’ndeki ilk elektrikli sportif sedanı EQE, 2021’deki dünya lansmanının ardından yaklaşık iki ay önce Türkiye’de yollara çıktı. Yeni EQE, Mercedes-EQ markasının lüks sedanı EQS’in elektrik mimarisine dayanan sportif üst sınıf bir sedan. EQE ilk etapta, 613 kilometreye kadar menzil sunan 292 beygir (215 kW) gücündeki EQE 350+ ve 625 beygir (460 kW) gücündeki Mercedes-AMG EQE53 4MATIC+ versiyonlarıyla satışa sunuldu. EQC ve EQS’in ardından Türkiye yollarına çıkan EQE’nin başlangıç fiyatı 2 milyon 379 bin 500 lira olarak belirlenmişti. Aracın bugünkü güncel fiyatı ise 2 milyon 710 bin lira.

Dünya devinde sarsıntı

BAGAJ HACMİ 430 LİTRE

Elektrikli otomobillerde üst seviyede bir aerodinamik tasarım yaratmak ve bu sayede tüketim faktörlerini en aza indirmek gerektiği için Mercedes-EQE’de tıpkı EQS’te olduğu gibi kabini hayli öne alan bir tasarım (Cab-Forward) kullanılmış. EQS’e göre daha kompakt olarak tasarlanan EQE, 3120 milimetre ile EQS’ten 90 milimetre daha kısa dingil mesafesine sahip. E-Serisi’ne oranla 65 santim daha yüksek oturma pozisyonu bulunan EQE’nin bagaj hacmi ise 430 litre. 10 dereceye kadar açıya sahip arka aks yönlendirme ile dönüş çapı 12.5 metreden 10.7 metreye düşürülüyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder