Hakan Çelik Ekonomik ve dinamik
HABERİ PAYLAŞ

Ekonomik ve dinamik

Skoda, daha büyük daha teknolojik ve daha dinamik hale gelen dördüncü nesil Fabia modelini 379 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sundu. Yüce Auto-Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, “Fabia’nın da gelmesiyle pazardaki temsil oranımız yüzde 92.8’e çıktı. Bir tek elektrikli modellerimiz kaldı. Onlar da 2024 yılında aramıza katılacak ve o zamana kadar tüm bayi teşkilatımız altyapısını oluşturacak.

Ortalama müşteri yaşımız 5 yaş birden düşerek 42’ye indi. Bugün kadın kullanıcı oranımız yüzde 30 seviyesine ulaştı. Beyaz yakalıların da tercih ettiği bir marka haline geldik. Büyümemizde bireysel müşterilerimiz önemli bir rol oynuyor. O yüzden filo satışlarımızı toplam satışlarımız içerisinde yüzde 25 civarında tutmaya çalışıyoruz. Bu yıl 25 binin üzerinde satış hedefimiz var” diye konuştu.

 Ekonomik ve dinamik

ZENGİN DONANIMLAR

Modüler MQB-A0 platformuna geçiş yapan yeni Fabia, her açıdan önceki nesle göre iyileştirildi. Bagaj hacmi 380 litre. Arka koltuklar katlandığındaysa bagaj hacmi 1190 litreye çıkıyor. Kabin tasarımı, aynı zamanda 108 litre hacim sunan 16 saklama gözü seçeneğine de sahip. Premium donanım seviyesinde 8 inç dokunmatik ekran, 6 hoparlör, Skoda Surround sistemi, çift bölgeli otomatik klima, 15 inç alaşım jantlar gibi donanımlar yer alıyor.

Ekonomik ve dinamik

Fabia, düşük yakıt tüketimine sahip 1.0 litre TSI motor seçeneğini iki farklı güç çıkışı ile sunuyor. 95 beygir gücündeki versiyon, 5 ileri manuel şanzımana sahip ve 175 NM tork üretiyor. Yalnızca 7 ileri DSG şanzımanla tercih edilebilen 1.0 TSI motorun üst versiyonu ise 110 beygir güç ve 200 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9.9 saniyede tamamlayan bu ünite, 100 kilometrede ortalama 4.6 litre yakıt tüketerek verimlilik konusunda da iddialı değerler ortaya koyuyor.

Ekonomik ve dinamik

ALMANYA’DAN HAYAT ÖPÜCÜĞÜ

Volkswagen (VW) Avrupa’nın en büyük üreticisi. Son yıllarda Avrupa’daki birçok marka, VW şemsiyesi altında birleşti. Bunlar arasında Çekya’dan Skoda ve İspanya’dan SEAT da var. Her iki marka da Volkswagen’in teknolojik mirasından çok iyi faydalandı. Buna kendi tasarım ve üretim becerileri de eklenince ortaya tam bir başarı hikayesi çıktı. SEAT 2021 yılını değerlendirdiği basın toplantısında, Volkswagen Group ile birlikte İspanya’ya 7 milyar Euro’luk bir yatırım yapılacağını açıkladı. Söz konusu karar binlerce nitelikli kişinin ilave istihdamı anlamına geliyor.

Ekonomik ve dinamik

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNE ÖNCELİK

Geçtiğimiz günlerde Instagram’dan bir paylaşım yapmış ve Renault’u etiketlemiştim. ‘Size nasıl yardımcı olabiliriz?’ gibi hızlı bir yanıt geldi. Mesajda ürün ve hizmetlerle ilgili beni ilgili birimlere yönlendirebilecekleri ifade ediliyordu. Doğrusu bir paylaşım yapıldığında anında dönüş olması ve yanıtlanması beni memnun ediyor. Aksi halde insan kendisini duvara veya boşluğu bir mesaj atmış gibi hissediyor. Konuyu araştırınca Renault Mais’in, son dönemde ihtiyaçlara yönelik yeni çözümleri kullanıcılarla buluşturma gayretinin bir parçası olduğunu öğrendim. Servis sürecini pratik hale getiren Renault ve Dacia Port uygulamaları ile kullanıcılarla doğrudan iletişim için kullanılan Diyalog ve Whatsapp Hattı, kaliteli bir müşteri deneyimi için devreye alınmış.

Ekonomik ve dinamik

FIRSATLARI KOVALAMALIYIZ

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) 43’üncü Olağan Genel Kurul toplantısı düzenlendi. Toplantının açılışında konuşan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, “Türkiye’nin tasarım, tedarik ve teknoloji ile 2030’da dünyanın ilk 10 ülkesi arasına girmesini hedefliyoruz. Bu hedeflere ulaşabilmek için de akıllı, çevreci ve sürdürülebilir çözümler sunmayı amaçlıyoruz” dedi. Saydam, “Bir taraftan ülkemizde yeni teknolojilerde üretim yaparken, bir taraftan faz farkıyla elektrikleşmenin daha sonra olacağı ülkelerde gerçekleşecek konvansiyonel araçların üretim fırsatlarını kovalamalıyız. Bu koridoru iyi kullanmamız lazım” diye konuştu.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder