Gözümüz gibi bakalım

AA

Türk ekonomisi içinde en kritik sektörlerden biri durumundaki otomotiv belli kolaylıklar sağlanmazsa ciddi zorluklarla dolu bir döneme girecek.

Dünya devi otomotiv firmaları Türkiye’de üretim yapıyor. Binek otomobil ve ticari araç üreten Renault, Hyundai, Toyota, Honda, Ford ve Tofaş’ın yanında MAN, Mercedes Benz çok ciddi yatırımı olan kuruluşlar. Bunların tamamının yurt dışına ihracatı söz konusu. Otomotiv, kalifiye iş gücü istihdamı, katma değerli üretim ve ihracat kriterlerinde stratejik öneme sahip. Bu fabrikalar Türk sanayisinin sigortası durumunda.

AŞIRI YÜKSEK VERGİ

Fabrikaların ayakta kalabilmesi ve yeni büyüme planlarını devreye sokabilmeleri için iç pazarın da istikrarlı gelişimi gerekli. Döviz kurlarının hızlı yükselişi, artan diğer maliyetler ve aşırı yüksek vergi oranları nedeniyle otomotiv sektörü bugün çok ciddi zorluk içinde.

ACİL EYLEM PLANI

Bütün bu faktörler sebebiyle iç talepte rekor düşüş yaşanıyor. Eğer vergi yükü bu kadar ağır olmaya devam ederse zaten kur baskısı altında ezilen sektör iyice çıkmaza girecek. Yakıt fiyatlarına gelen zammın ulaşım maliyetlerine getireceği ilave yükü de düşününce otomobil satın alma kararlarının uzun süre ertelenmesi riski var. Bu durum toplam vergi kaybında devletin, ülkemizdeki fabrikaların ve milyonlarca dolar yatırımı olan distribütörlerin zor duruma girmesi anlamına gelir. Bu nedenle bayram sonrasında otomotiv sektörüne yönelik bir takım destekleri de içeren acil eylem planı gerekiyor.

Tofaş: Geçtiğimiz günlerde Rahmi M. Koç, Ömer Koç ve Fiat Başkanı John Elkann’ın katılımıyla 50’nci kuruluş yıldönümünü kutladı. Türkiye’de en uzun soluklu ve en fazla araç üreten markaların başında geliyor. Burada üretilen Doblo ve Fiorino modelleri bütün dünyada büyük satış adetlerine ulaştı.

Hyundai: Güney Kore - Türkiye dostluğunun endüstri alanında geldiği seviyeyi gösteren en somut kanıt. Hyundai Assan fabrikası, A sınıfında i10 ve B segmentinde i20 gibi çok önemli araçların bantlardan indiği, üretim ve ihracat rekorlarının kırıldığı bir tesis. Şimdiye kadar buradan 1 milyon araç dünya pazarlarına satıldı.

Toyota: Dünyanın en büyük otomotiv şirketlerinden Japon Toyota’nın Adapazarı tesisleri Avrupa’nın en önemli fabrikaları arasında gösteriliyor. Kısa süre önce üretim hattına alınan C- HR modeliyle Japonlar bu fabrikanın geleceğine de yatırım yapmış oldu. Uluslararası pazarların en çok satan otomobillerinden Corolla da Türkiye’de üretiliyor ve 30 ülkeye ihraç toyota türkiye satış ve pazarlama Ceo’su ali haydar Bozkurt ediliyor.

Ford Otosan: Türkiye’de otomotiv AR-GE’si dendiğinde ilk akla gelen kuruluşlar arasında. Türk mühendis ve işçileri tarafından geliştirilen motor ve diğer önemli komponentler “Made in Turkey” (Türk malı) damgasıyla dünyaya ihraç ediliyor. Ford’un Türkiye’deki fabrikaları aynı zamanda kamyon ve ticari araç üretim lideri durumunda.

Mercedes- Benz: Sadece premium sınıftaki lüks otomobillerle değil otobüs ve kamyon kategorisinde de dünya devi olan Mercedes Türkiye’de ticari araç alanında en köklü yatırımcılardan. Bir süre önce markanın otobüs üretim tesislerini ziyaret etmiş ve çok etkilenmiştim. Ülkemizdeki fabrikalarda üretilen otobüs ve kamyonlar dünyanın farklı ülkelerine ihraç ediliyor. Yaklaşık 1 milyar Euro yatırım hacmine sahip olan tesislerde 6 bin kişi istihdam ediliyor.

Honda: Gebze Şekerpınar’daki Honda fabrikası Japon şirketinin Avrupa’daki ikinci üretim tesisi durumunda. Burada markanın çok beğenilen Civic modeli üretiliyor.

Renault: Bursa’daki Oyak Renault fabrikasında Megane, Clio modellerinin üretimi devam ediyor. Türkiye’nin en köklü ve en modern otomobil üretim tesisi. Yıllar içinde yapılan yatırımlarla Bursa fabrikası Renault- Nissan ittifakının ön önemli üretim merkezlerinden biri haline geldi. Fransa- Türkiye ilişkilerinin siyasi açıdan inişli çıkışlı olduğu günlerde bile Renault Türkiye’ye sırtını dönmedi, tam tersine yatırım ölçeği büyütüldü. “Kazan kazan” ilkesinin dünyadaki en somut örneklerinden olan bu tesiste gelecek 27 yılda da otomobil üretilmesine ilişkin “stratejik işbirliği” anlaşması geçtiğimiz günlerde imzalandı.

PIRELLI İLE REKOR KIRDI

Almanya’nın 20.6 km’lik yeşil cehennem olarak anılan meşhur pisti Nürburgring’de bu yıl Lamborghini tarafından yeni bir rekor kırılırken, Pirelli’nin 2010’da başlayan rekorlar serisi de kesintisiz olarak devam etti. Son sekiz yıldır Pirelli “P Zero” lastikleri ile donatılmış araçlar Almanya’daki zorlu parkurda tam sekiz rekor kırdı. Bu yıl da Nürburgring’i 6 dakika 44.97 saniyede turlayarak, yeni bir rekor kıran Lamborghini Aventador SVJ, Pirelli’nin P Zero lastikleri yardımıyla her turda 2 saniye birden kazandı.

EN ÇOK SATAN PICK - UP

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) tarafından açıklanan rakamlara göre Mitsubishi L200, 2018 yılının ilk yedi ayında pick-up kategorisinde en çok satılan araç oldu. Mitsubishi L200 toplam 2114 adet ile pick-up segmentinde yüzde 23.6 pazar payıyla liderliğe oturdu. Mitsubishi’nin yetmiş yıllık pick- up ve 4x4 teknolojisi ile tasarlanan ve yüksek donanım seviyesine sahip olan Mitsubishi L200, ekonomik yakıt tüketimi ve kolay manevra kabiliyetiyle kullanıcılarının hayatını kolaylaştırıyor. Pick-up’ın sağlamlığının ve dayanıklılığının yanı sıra sınıfında öncü konfor ve güvenlik özelliklerine sahip olan Mitsubishi L200, RISE gövde yapısı, darbe emici şasisi ve yeni süspansiyon sistemi sayesinde her türlü yol koşulunda rahatlıkla yol alıyor.

EN YENİLİKÇİ MARKA

Volkswagen, ürün tasarımında çıtayı yükseltmeyi sürdürüyor. Volkswagen Binek Araç, Plus X Award tarafından verilen “En Yenilikçi Marka” ödülünü kazandı. Farklı müşteri ihtiyaçlarına cevap veren ürün gamıyla beğeni toplayan Volkswagen’in Polo, T-Roc ve Touareg modelleriyle, Atlas Tanoak ve I.D. VIZZION konsept otomobilleri, jüri tarafından kendi kategorilerinde “Yılın Ürünü” seçildi. Bu yıl organizasyonda toplamda 26 ödül alarak alan Volkswagen, böylece otomobil üreticileri kategorisinde de “2018’in En İyi Otomobil Markası” ünvanını kazandı.

Sıradaki haber yükleniyor...