Konforla öne çıkıyor

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Fransa merkezli PSA Grubu’nun en yaratıcı markalarından biri olan Citroen’in üretildiği ilk günden bu yana küresel pazarlarda büyük ilgi gören C5 Aircross modeliyle bir izlenim sürüşü gerçekleştirdim.

SUV SEGMENTİ

Citroen geçmişte otomotiv dünyasında DS, 2CV, CX gibi efsane modellere imza atmış bir marka. Yenilikçi mühendislik özelliklerinin yanında daima konfor ve sürüş zevkini ön planda tutan Citroen, günümüz şartlarında çok talep gören SUV segmentine C5 Aircross modeliyle yanıt veriyor. Kompakt ölçülere sahip olan araç özellikle iç mekanda şaşırtıcı derecede geniş bir alan sunuyor.

Citroen’in C5 Aircross modeli, SUV kategorisinde konfor, kullanım zevki ve teknolojiyi arayan kitlenin beklentilerine yanıt veriyor.

Arka koltuk diz ve baş mesafesi çok iyi. C5 Aircross’ta en beğendiğim özelliklerden biri direksiyon hissi oldu. Kolay ve rahat bir kullanımı var. Grubun diğer markası Peugeot’da da rastladığımız birçok teknik ve teknolojik özellik bu modelde de karşıma çıktı. Zira motorlar ve platform da ortak. Ancak C5 Aircross kullanımıyla ‘gerçek bir Citroen hissi’ veriyor ve farkını ortaya koyuyor.

FARKINI GÖSTERİYOR

Citroen Advanced Comfort programı kapsamında devreye giren Progressive Hydraulic Cushions süspansiyon sistemi, Advanced Comfort koltuklar ve kolayca katlanan bağımsız 3 arka koltuk gibi birçok özellik bu farkı oluşturan unsurlar arasında. Grip Control Sistemi, çamur, kum ve normal yol gibi farklı zemin şartlarına uyumlu sürüş seçenekleri sunuyor. Kullandığım aracın 1.5 litrelik 130 beygirlik dizel motoru vardı.

300 Nm tork değerine sahip olan model hızlanmasını 10.6 saniyede tamamlıyor. Orta konsoldaki ekran 12.3 inç büyüklüğünde. Benim gözüm biraz daha büyük bir ekran ve daha güçlü bir ses sistemi aradı. Citroen C5 Aircross’un Feel Bold paketiyle başlangıç fiyatı 406 bin TL. Kullandığım zengin donanımlı Shine Bold isimli versiyon ise 478 bin TL. Çift renkli tavan için 2 bin 500 TL ödemek gerekiyor.

292 BEYGİR GÜCÜNDE

Mercedes elektrikli modellerini EQ markası altında toplama kararı almıştı. Markanın lüks sedanı EQS’in tanıtımından birkaç ay sonra, elektrikli araçlara özel, elektrik mimarisine dayanan bir sonraki model olan yeni EQE, IAA Mobility 2021’de tanıtıldı. Yeni EQE, ilk etapta 292 beygir gücündeki EQE 350 versiyonu ile satışa sunuluyor. Yeni EQE için yaklaşık 500 kW’lık bir de performans versiyonu planlanıyor.

DOLU BİR LİSTEYLE GELİYOR

B segmentinin önde gelen modellerinden Ford Fiesta, cesur ve karakteristik özelliklere sahip yeni dış tasarımı, teknolojik özellikleri ve hibrit dahil olmak üzere birbirinden farklı model seçenekleri ile tanıtıldı. Trend, Titanium, ST ve Active modellerinin her biri daha fazla renk seçeneği, jant tasarımı ve iç tasarım detaylarından faydalanıyor.

Elektrikli güç ve aktarım organları Fiesta’nın yakıt verimliliğini artırırken, maksimum sürüş keyfi sunuyor ve emisyon miktarlarının azaltılmasına imkan veriyor. Yeni Ford Fiesta, sade, duyarlı ve yakıt tasarruflu sürüş deneyimini EcoBoost 48 voltluk hafif hibrit ve EcoBoost benzinli güç aktarım organları ile sunuyor. Fiesta’nın 1.0-litre EcoBoost Hibrit motoru ise altı ileri manuel şanzımanlı 125 beygir ve 155 beygir motor gücü seçenekleri ile sunuluyor. Bu versiyonda ayrıca yedi ileri vites ve Powershift şanzıman yer alıyor.

HER YERE GİDEBİLME ÖZGÜRLÜĞÜ

Toyota, yeni RAV4 Adventure modeliyle RAV4’ün özgün SUV çekiciliğini artırarak ürün ailesini genişletiyor. Modelin ‘here yere gidebilme’ ruhunu daha da ileriye taşıyan RAV4 Adventure daha sıra dışı ve güçlü bir off-road tarzını yansıtıyor. RAV4 Adventure, gücünü Toyota’nın dördüncü nesil hibrit elektrikli teknolojisinden alıyor.

Toyota RAV4 dünyada en çok satan SUV unvanına sahip. Araç 1994 yılından bu yana küresel pazarlarda dayanıklılığı ve güvenilirliğiyle büyük ilgi görüyor.

Verimli ve aynı zamanda güçlü olan bu hibrit ünite, elektrikli motorlarla en yüksek termal verimliliğe sahip motorlardan biri olan 2.5 litrelik dört silindirli benzinli motoru kombine ediyor. Araç toplamda 222 beygir güç üretiyor ve AWD-i sistemiyle 1.650 kilograma kadar frenli römork çekme imkanı sağlıyor. Aracın Avrupa’daki teslimatları 2022 ‘nin ilk aylarında başlayacak.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder