Konya turizmin yeni yıldızı oluyor

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ile Hollanda’daki Utrecht Fuarı dönüşünde konuşma imkânı buldum. Bakan Ersoy, Türkiye’nin küresel çapta muazzam bir marka olduğunu, önümüzdeki süreçte Bodrum, Antalya, Alanya, İstanbul ve İzmir gibi çok bilinen noktaların yanında Doğu, Güneydoğu’nun zenginliklerini daha çok tanıtacaklarını, Konya gibi bazı illerin potansiyelini açığa çıkaracaklarını söyledi.

Bakan Ersoy’a sorduğum sorulara şu yanıtları aldım:

● Asya pazarı giderek önem kazanıyor. Hangi ülkeleri öncelikli hedef olarak belirlediniz?

Çin, Japonya, Hindistan ve Güney Kore. Bu ülkelere Türk Hava Yolları’nın uçuşlarının artması için THY yönetimiyle birlikte büyük gayret gösterdik. Çin ve Japonya’da girişimlerimiz olumlu sonuçlar verdi. THY, Tokyo’da şehrin içindeki Haneda Havaalanı’na uçuş koyma kararı aldı. Ayrıca Japon ANA Havayolları Türkiye’de direkt olarak uçuş başlatıyor.

● İngiliz turizm devi Thomas Cook’un batışından kaynaklanan kayıplar telafi edilecek mi?

Şirketin batışının Türkiye’de yarattığı kayıp yaklaşık 150 milyon Euro. Thomas Cook ile ilgili olumsuz gelişmeyi görünce konuya çok hızlı müdahil olup çok daha büyük kayıpların oluşmasını engelledik. Thomas Cook’tan boşalan yeri TUI ve Jet2 şirketleri hızlıca doldurmaya başladı. Olumlu bir gelişme de Easy Jet’le ilgili, Türkiye pazarına güçlü bir şekilde girme kararı aldılar. İngiliz Havayolları British Airways Türkiye fırsatını gördü, İstanbul’dan sonra Antalya ve Dalaman’ı da tarifeli uçuş programına aldı.

● Türkiye’de öne çıkacak yeni turizm destinasyonları var mı?

Ülkemiz kültür mirasının en önemli şehirlerinden Konya’yı hem Mevlânâ hem de doğal varlıklarıyla daha fazla öne çıkarmak istiyoruz. Mevlânâ Amerika’da kısaca “Rumi” olarak biliniyor ve büyük ilgi görüyor. Burayı önemli bir turizm destinasyonu yapacağız. Diğer taraftan Konya Derbent’i kış turizmi açısından Türkiye’nin ikinci Uludağ’ı yapmak istiyoruz. Konya’ya hızlı trenle ulaşılabiliyor olması ciddi avantaj.

● Türkiye’nin tanıtımı için hangi alternatif kanalları kullanıyorsunuz?

Geçen sene bine yakın uzman ismi getirdik. Bu yıl da dünya çapında önemli yaklaşık 3 bin kişiyi davet edeceğiz. Turizm Geliştirme Ajansı’mız birçok alternatif üzerinde çalışıyor. “filminginturkey.com.tr” adında bir web sitesi kuruldu. Sinema Genel Müdürlüğü’müz Türkiye’nin farklı bölgelerinin film çekimi için ne kadar cazip olduğunu anlatıyor. Bisikleti önemsiyoruz. Bisiklet dostu otel sayımızı mutlaka artıracağız.

● Müzelerimizin durumu nasıl?

Müze kart 70 TL gibi çok uygun bir bedelle satılıyor. 18 yaşa kadar ve 65 yaş üstü zaten ücretsiz. Müze giriş gelirleriyle Türkiye çapında birçok arkeolojik kazıyı finanse ediyoruz. Müze gelirlerimiz yüzde 90, ziyaretçi sayımız yüzde 30 arttı.

Yazarlarımızdan

30 Mayıs 2020, Cumartesi 07:01
30 Mayıs 2020, Cumartesi 07:01
30 Mayıs 2020, Cumartesi 07:01
Sıradaki haber yükleniyor...
holder