Tabletten kaçış yok

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Mercedes daima kaliteli, rahat, konforlu ve kullanışlı iç mekanlar oluşturmasıyla tanınan bir marka. Üreticinin, amiral gemisi durumundaki S serisi özellikle bu alanda farklı bir iddiaya sahip.

RESMİ LANSMAN GELECEK AY

Teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin, Mercedes kullanıcıların klasik alışkanlıklarını göz önünde bulundurmasıyla tanınıyordu. Gelecek ay resmi lansmanı yapılacak olan yeni S serisi ise bütünüyle farklı ve adeta bir elektronik üs görünümünde. Yeni S serisi, ‘energizing’, ‘air balance’, ‘e-active body control’, yeni nesil ‘pre-safe Impulse side’ gibi yeni teknolojilerle gelecek.

Otomobile ilk bakışta alıştığımız butonların neredeyse tamamı kalkmış ve orta paneldeki devasa monitörün içine yerleştirilmiş olduğunu görüyorum. Normalde tam orta konsolda yer alan havalandırma çıkışları da farklı bir yere konumlanmış.

SESLİ KOMUTA ERİŞİM

Pandemi şartları oluşmasaydı, bu aracı muhtemelen fiziksel olarak görmüş olacaktım. Mercedes’in kademeli şekilde paylaştığı fotoğraflara bakınca Almanya Stuttgartlı üreticinin, Tesla ve diğer bazı üreticiler gibi büyük bir tableti ön konsola entegre etmeyi tercih ettiği anlaşılıyor.

Ben bu kadar çok dokunmatik fonksiyonu bir arada sunulmasını dikkat dağıtıcı buluyorum. Muhtemelen Mercedes bu sakıncayı ortadan kaldırmak için bunların her biri için sesli komutla erişim imkanı sağlayacak. Yine de tasarım ve fonksiyondaki bu yeniliğe belli bir yaşın üzerindeki otomobilseverlerin ve klasik Mercedes kullanıcılarının alışması zaman alacak.

ELEKTRİKLİ OTOMOBİL PERFORMANSLI OLABİLİR Mİ?

Audi’nin bu yıl 40’ıncı yaşını kutlayan ve otomotiv dünyasında bir devrim olarak nitelendirilen quattro dört tekerden çekiş sistemi, yıllar içinde gelişen teknolojiler ile güncellenerek mükemmelleştirildi. Şimdi ise e-tron modellerinde yer alan elektrikli quattro teknolojisi, bu sistemi elektromobilite çağına taşıyor.

Quattro, motorun gücünü yol koşullarına göre değişen oranlarda ön ve arka aksa aktarma prensibine dayanıyor. Böylece tekerlekler arasında optimum kuvvet dağılımı gerçekleşiyor ve araç virajlar ya da ıslak, karlı veya buz zemin gibi olağanüstü koşullar altında bile yol tutuşunu koruyor. Audi, hali hazırda geleneksel içten yanmalı ve hibrit 100’ün üzerindeki modelde bu sistemi sunuyor.

SINIRLI SAYIDA TÜRKİYE’DE

Dünyanın en çok satan motosiklet markası olmayı başaran Honda, motosiklet tutkunlarının heyecanla beklediği CBR1000RR-R Fireblade SP modelini, geçen ay 290 bin TL fiyatı ile Türkiye’de sınırlı sayıda satışa çıkardı.

Yeni Fireblade, 201 kg ağırlığı ve 218 beygirlik gücü ile bugüne kadar üretilen en güçlü dört silindirli motor olma unvanını taşıyor.

HER 5 ARAÇTAN 1’İ AYNI FABRİKADAN

Geçen yıl Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının en çok tercih edilen markası olan Fiat, bu yılın ilk 6 ayında 39 bin 557 adet binek ve hafif ticari araç satışı gerçekleştirerek yüzde 15.6 pazar payı elde etti.

Marka Direktörü Altan Aytaç, “İyi bir otomobil aynı zamanda ‘ulaşılabilir’ olmalı felsefesiyle geliştirilen Egea’nın başarısından ve Türkiye’de satılan her 5 araçtan 1’inin Fiat markalı olmasından memnuniyet duyuyoruz” dedi.

YENİ BİR MARKA DOĞDU

Hyundai, ‘progress for humanity’ yani ‘insanlık için ilerleme’ vizyonu doğrultusunda müşteri merkezli yepyeni elektrikli araç deneyimleri sunacak.

IONIQ markası altında, önümüzdeki dört yıl içinde daha yenilikçi üç farklı modeli tanıtacak olan Hyundai, IONIQ markasının yaratılmasıyla beraber, hızla büyüyen ve gelişen elektrikli otomobillerin pazar talebine de cevap vermiş olacak.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder