Hakan Çelik Türkiye havacılıkta küresel merkez oldu
HABERİ PAYLAŞ

Türkiye havacılıkta küresel merkez oldu

Türkiye, büyük mühendislik projelerine imza atıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu son dönemde hız verilen projelerin gecikmeden hizmete sunulabilmesi için canla başla çalışıyor. Karaismailoğlu’nu kabinenin en başarılı isimlerinden biri olarak görüyorum. Çalışkanlığı, ciddiyeti, konularına hâkimiyeti, işine odaklanması dikkatimi çekiyor. En son kendisiyle 1915 Çanakkale Köprüsü’nün açılışından hemen önce CNN Türk’te bir canlı yayın gerçekleştirmiştim.

14 Mayıs Cumartesi günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla Rize-Artvin Havalimanı’nın açılışı gerçekleştirilecek. Türkiye’de denize dolgu modeliyle yapılan ikinci meydan niteliğinde. Dünyanın da bu nitelikteki beşinci havalimanı. Bakan, projeden projeye koştuğu için bu kez kendisini açılıştan önce özel bir yayın için yakalama fırsatım olmadı; fakat mutlaka, havacılık ve havalimanları konulu bir program yapmayı arzu ediyorum.

Zira Türkiye ekonomisinde havacılığın yeri önemli. Büyük yatırımlar yapılırken doğa, çevre ve iklimin proje üzerindeki etkilerinin iyi incelenmesi hayati bir faktör. CNN Türk’teki “Hafta Sonu” yayınıma katılan İTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, Karadeniz’in yükselme trendine dikkat çekmiş ve havalimanı, karayolu gibi büyük projelerin gelecekte zorluklar yaşayabileceğini dile getirmişti.

Bakan Karaismailoğlu ile yeni projelerde bu risklerin oluşmaması için hangi mühendislik tedbirlerinin alındığını da konuşmak istiyorum. Havalimanları, ulusal ve küresel gelişmeler iyi incelenerek planlanırsa ekonomiye ciddi katkı sağlıyor.

Türkiye havacılıkta küresel merkez oldu

Rize-Artvin Havalimanı

Türk Hava Yolları’nı Türkiye’nin en önemli yumuşak güç kaynaklarından biri olarak görüyorum. Sadece yolcu sayısı, dünyanın en fazla noktasına uçuyor olması kriterleriyle de değil, birçok açıdan THY’nin böyle bir yönü var. Pegasus Hava Yolları ve SunExpress de her sene milyonlarca yolcu taşıyarak Avrupa’dan Asya’ya, Türkiye’nin küresel havacılığın önemli merkezlerinden biri olmasında rol oynuyor.

Bu açıdan bakınca İstanbul Havalimanı ile Sabiha Gökçen ve Antalya Havalimanı uluslararası hava taşımacılığının en vazgeçilmez meydanları arasına girdi. Zaman içinde ülkemizdeki çeşitli ihtiyaçlar belirlenerek yapım kararı alınan ancak henüz beklenen trafiklerin oluşmadığı havalimanlarımızın, verimli ve doğru yönde kullanılmasını da çok önemsiyorum.

Afyon, Kütahya, Uşak illeri ve çevre yerleşim birimlerinde yaşayan vatandaşlarımızın rahat uçabilmesi ve çeşitli networkler üzerinden dünyaya bağlanması için inşa edilen Zafer Havalimanı’nı da bunlar arasında görüyorum. Bu illerimiz, belli üretim alanlarından turizm ve gastronomiye kadar bir dizi alanda öne çıkmak istiyor.

Zafer Havalimanı’ndan sayı ve frekans olarak daha fazla sefer yapılması durumunda bu şehirler kuşkusuz ciddi fayda sağlayacaklar. Diğer taraftan Rusya-Ukrayna krizi nedeniyle İran, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan ve İsrail gibi ülkeler turizm beklentilerimizde daha yukarı çıkmaya başladı. Bu gelişme, sözünü ettiğim yeni havalimanlarındaki kapasiteden yararlanılması açısından da bir imkân oluşturabilir.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder