Hakan Çelik 'Türkiye' markası yeniden kurgulanıyor
HABERİ PAYLAŞ

'Türkiye' markası yeniden kurgulanıyor

Türk Hava Yolları bugün Türkiye’nin dünyadaki en prestijli markası. Üretimden hizmetler sektörüne kadar büyük işler başaran ancak henüz küresel düzeyde yeterince bilinmeyen çok kurum ve kuruluşumuz var.

Türkiye; dizileri, sporcuları, sanatçılarıyla uluslararası alanda çok daha fazla öne çıkan bir ülke olmalı. Tarihi birikimi, zenginliği, insan kaynağı ve potansiyeli bunu gerektiriyor.

Türkiye markasının doğru anlaşılması ve konumlanması, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Fahrettin Altun’un göreve başladığı günden bu yana en fazla üzerinde yoğunlaştığı konulardan biriydi.

Haberin Devamı

İletişim Başkanlığı bünyesinde bir süredir gerek teşkilat yapılanması gerekse stratejiler boyutunda bu hedefe yönelik ciddi çalışmalar yürütülüyor. Bu doğrultudaki faaliyetlerin ele alınması ve yeni fikirlerle geliştirilmesi amacıyla İletişim Başkanlığı tarafından İstanbul’da iki gün süren “Türkiye Ulus Markalama Forumu” gerçekleştirildi.

Nur Özkan Erbay’in başında bulunduğu Türkiye Marka Ofisi Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen etkinliği ben de takip ettim.

TİM Maslak Gösteri Merkezi’ndeki etkinlik için “Türkiye’nin Renkleriyle Tanışın” sloganı seçildi. Prof. Dr. Fahrettin Altun, açılışta yaptığı konuşmada “Küresel düzeyde ‘Türkiye Markası’nın çok daha yüksek sesle konuşulmaya başlandığı bu dönemde ulus markamızı güçlendirecek, yanlış algı ve dezenformasyonu ortadan kaldıracak iletişim faaliyetleri büyük önem taşıyor” ifadesini kullandı.

Peki “Ulus markalama faaliyetleri” dendiğinde tam ne anlamak gerekiyor? Koordinatör Nur Özkan Erbay ile konuştum:

“Türkiye’nin dünya sahnesindeki proaktif duruşu, insani politikaları ve köklü değerleri, marka kimliğini oluşturan temel unsurlar olarak sıralanıyor. Bu doğrultuda ülke isminin Türkiye olarak değiştirilmesi kararıyla atılan adım, yeni bir yolculuğun da başlangıcı olarak değerlendiriliyor” dedi.

NELER YAPILIYOR?

Forumda; dünyadaki ulus marka endeksleri incelendi, ülke örnekleri gözden geçirildi, yumuşak güç unsurlarının Türkiye ulus markasına katkıları ele alındı. Marka şehirler, turizm, gastronomi, uluslararası fuarlar başta olmak üzere marka bilinirliğine katkı sunan başlıklardaki çalışmalar masaya yatırıldı.

Haberin Devamı

Etkinlikte, Türkiye’nin kuruluşları, tarihten bugüne gelen ulus markalama stratejisi, Türk dizileri, Türk mutfağı, öne çıkar şehirler ve uluslararası alandaki faaliyetler uzmanlar tarafından tüm boyutlarıyla ele alındı.

Uluslararası ölçekte düzenlenen ve Türkiye’de bir ilk olan Forum; farklı ülkelerden ilgili koordinatörler ve EXPO temsilcilerini bir araya getirdi. Başta Dışişleri Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, UNESCO, TİKA, DEİK ve THY olmak üzere çeşitli kurum ve kuruluşlardan temsilciler sunumlarıyla, Türkiye’nin stratejilerine ilişkin değerlendirmelerini paylaştı.

Forumun fuaye alanında, Türk Hava Yolları (THY), Go Türkiye, TRT, AA olmak üzere çeşitli markalarımızın stantlarındaki etkinliklerle Türkiye Markası farklı yönleriyle yansıtıldı.

Anadolu Ajansı Genel Müdürü Serdar Karagöz de objektif ve hızlı haberciliğin saygınlığa katkısı konusunda önemli bir konuşma yaptı.

Haberin Devamı

Türkiye markasının bütün yönleriyle ele alındığı bu kapsamlı etkinliği çok yararlı buldum. Gelecekte de yeni unsurlar katılarak devam etmesini dilerim.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder