Turizmde büyük fırsat

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Turizmi en iyi tanımlayan ifadenin “Bacasız sanayi” olduğu inancındayım. Sadece otel ya da havayolu şirketlerine veya seyahat acentelerine değil tarladaki üreticiden küçük esnafa, şoförden bahçıvana kadar yüzbinlerce insana ve çok sayıda sektöre iş, aş sağlıyor. Turizmin ayrıca ödemeler dengesine etkisi, işgücü çarpanı etkisi, gelir dağılımını düzenleyici etkisi, istihdam artışı ve yeni iş olanakları yaratması, ekonomik gelişme ve döviz geliri yaratması, küçük ölçekli işletmelerin geliştirilmesi, hayat standardının ve kalitesinin yükseltilmesi gibi olumlu ekonomik etkileri de saymakla bitmiyor.

Neredeyse son iki yıldır COVID-19 salgını nedeniyle ağır darbe alan sektörün, tüm bileşenleriyle birlikte zararının hesaplamak çok kolay değil. Ancak Birleşmiş Milletler (BM), adeta zoru başararak global anlamda bu alandaki en kapsamlı çalışmaya imza attı. Rapora göre turizm sektöründe yaşananlar yüzünden salgının 2020 ve 2021’de küresel ekonomiye maliyeti 4 trilyon doları aşacak.

Türkiye’de ise yan sektörlerle birlikte toplam milli gelir kaybının 93 milyar doları bulacağı tahmin ediliyor. Bu tabloyu yeniden yükselişe geçirecek en önemli etken ise yaygın aşılama... Ülkemizin son bir ayda dünyada en hızlı aşılama çalışmasını yürütüyor olması Türkiye’yi yeniden turizmin yıldızı haline getirebilir. Bunun için de aşı çalışmalarıyla ilgili gelişmelerin ülkemize en fazla turist yollayan ülkelerde en etkin şekilde anlatılması ve Türkiye’nin “Güvenli turizm ülkesi” olduğu algısının yaratılması şart.

AŞI YOKSA İŞ DE YOK

Koronavirüs salgınıyla birlikte hem dünyada hem de ülkemizde giderek yaygınlaşan esnek çalışma modeli konusunda Amerika Birleşik Devletleri’nden farklı bir ses yükseldi. Merkezi ABD’de bulunan dev finans kuruluşu Morgan Stanley, aşı yaptırmamış çalışanların ve ziyaretçilerin, müşteriler de dahil olmak üzere 12 Temmuz’dan itibaren ofislerine giremeyeceğini açıkladı.

ABD’de İşçi Bayramı olarak kutlanan 6 Eylül’de tüm personelini ofise çağırmayı planlayan Morgan Stanley yetkilileri, “Restorana giderken kendini güvende hissedenler artık ofise de dönmeli. Biz işimizi ofiste yaparız. Öğrendiğimiz ve öğrettiğimiz yer burası” şeklinde konuştu. Morgan Stanley gibi Goldman Sachs ve JP Morgan gibi devler de bankacılıkta uzaktan çalışmanın zayıf bir pratik olduğunu ifade ederken Avrupalı ING, HSBC, NatWest gibi büyük kuruluşlar ise ya uzaktan çalışmayı kalıcı hale getiriyor ya da personeline esnek çalışma şartları sunuyor.

BODRUM’U KORUYALIM

Salgınla birlikte kış nüfusunun bile ikiye katlandığı Bodrum’da yaz mevsimi de her zamankinden kalabalık geçiyor. Yarımadadaki trafik sıkışıklığı büyük şehirleri aratmıyor. Altyapının alarm verdiği ilçenin güzelliğini koruyabilmesi adına özellikle çevresel anlamda çok ciddi bir planlamaya ihtiyaç var. Unutmayalım ki doğası canlı, denizi turkuvaz mavi olmazsa Bodrum sevdiğimiz Bodrum olamaz. Bodrum’u kaybetmeden harekete geçelim.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder