Murat Gülderen 'Her iş evden halloluyor'
HABERİ PAYLAŞ

'Her iş evden halloluyor'

Salgınla mücadele döneminde dijital dönüşünüm ne kadar hayati olduğunun bir kez daha anlaşıldığını söyleyen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, mevcut durumda iş hayatının nasıl sürdürüleceğine dair POSTA’ya önemli açıklamalarda bulundu.

Yeni nesil teknolojinin işletmenin her koşulda işini devam ettirebilmesini sağlayacak yetenekte olduğunu kaydeden Bakiler Şahin, “Biz de Vodafone Business olarak işletmelere terzi usulü A’dan Z’ye her çözümü sunuyoruz. Dikkat edilmesi gereken tek şey siber güvenlik. Verileri kaptırmamak aslında hiç de zor bir uygulama değil” dedi.

Haberin Devamı

Web ve e-posta güvenliği korumasının en kritik konular arasında olduğunu ifade eden Meltem Bakiler Şahin şöyle devam etti: “İşletmelerin verilerine herhangi bir lokasyondan istediği zaman erişim sağlaması ve tüm verilerini farklı bölgelere yedekleyebilmesi önemli.

Her iş evden halloluyor

Örneğin biz, esnek veri merkezi hizmetleri de sunarak ek fiziksel yatırım ve teknik personel maliyeti olmadan operasyonları buluta taşıyoruz. Pek çok farklı lokasyondan şirketin sistemine bağlantı yapılacaksa sistemlerin bu yükü taşıyabileceğinden emin olmak gerekiyor.”

GÜVENLİ ERİŞİM

Meltem Bakiler Şahin, bu süreçte kurum ve bireylerin neler yapması gerektiğini şu başlıklarla özetledi:

  • Ofis dışından yapılan bağlantılar konusunda VPN yani sanal özel ağ hayati önem taşıyor. Bu, kullanıcı ile özel ağ arasında güvenli bir tünel oluşturarak saldırılardan koruyor.
  • İşletmeler herhangi bir yerde internete bağlı olan cihazlarını zararlı yazılım, veri hırsızlığı ve kurumsal odaklı hedef saldırılara karşı koruyan antivirüsler kullanmalı.
  • Pazarlamada da dijitalleme sayesinde bu süreci daha az kayıpla atlatmak mümkün.
  • Bulut Santral Çözümü ile iletişim altyapısı, yönetim ve bakım maliyetleri tamamen ortadan kaldırmak mümkün.
  • Red Kontrol programı ile ‘Verimli İş Takibi’, ‘Makine Takip’ ve ‘Enerji Takip’ çözümleri sunuluyor. Bu da şirketin her türlü hareketini anlık izlemeyi sağlıyor.
  • Ses kayıt özelliği teknolojisi ile gelen çağrılar kayıt altına alınabiliyor ve geriye dönük dinleme yapabiliyor.
  • Kolay erişilebilirlik ve merkezi kalite yönetimi sayesinde müşteri memnuniyeti de artırılabiliyor.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder