Murat Gülderen Kalıcı büyümenin 7 püf noktası
HABERİ PAYLAŞ

Kalıcı büyümenin 7 püf noktası

İstihdamın yüzde 72’sini sağlayan KOBİ’lerin sürdürülebilir büyümesi için 7 kritik reçete hazırlandı. Uzmanlara göre bu ölçekteki işletmelerin en büyük sorunu uzun vade stratejilerini kurgulayamamak.

Kalıcı büyümenin 7 püf noktası

GELİR ODAKLI İŞ MODELİ

Türk ekonomisinin lokomotifi olan Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ) için yeni nesil hayatta kalma sistemleri belirlendi. Uluslararası Yönetim Danışmanlığı şirketi BeNova Consulting’in Posta için hazırladığı araştırmaya göre, sürdürülebilir büyümede ana kriter, giderleri azaltmak değil gelirleri artırmak olmalı.

Haberin Devamı

ÇALIŞANA DOKUNMAYIN

BeNova Consulting Genel Müdürü Erdinç Mert, “Bu enflasyonist ortamda ilk odaklanılan ne yazık ki çalışan maliyetleri olmakta ve bu nedenle personelin işine son verilmekte. Bu durum kısa sürede maliyetleri azaltıyor ancak gelirler artmadığı için şirkette olumsuz etkiler bırakıyor” dedi. Mert, sürdürülebilir büyüme için şu yol haritasını çizdi:

1- Satışları gözden geçirin: Satış organizasyonunuzun ne kadar etkili olduğunun analizini yapın. Prim ve ödüllendirme sisteminizi gözden geçirerek çalışanlarla aranızda bir kazan kazan stratejisi oluşturun. Bu sayede motivasyon artacak, sizler de çalışanlarınız da daha çok kazanacaksınız.

2- Dünyaya açılın: İhracat büyük öneme sahip. Buna odaklı satış pazarlama organizasyonuyla tahmin bile edemeyeceğiniz başarıya ulaşabilirsiniz. İhracat stratejinizi belirlemeli, hedef bölgeleri ve ülkeleri ortaya çıkarmalısınız. Sonrasında söz konusu ülkelerden kendinize çözüm ortakları bularak ürünlerinizin satışlarını gerçekleştirebilirsiniz.

3- Çalışan verimini artırın: Özellikle kriz dönemlerinde yetkin ve kalifiye elemanlarla çalışan şirketler ayakta kalabiliyor. Bu kapsamda çalışanlarınızdan aldığınız verimi artırmanın yöntemlerini belirlemelisiniz. Örneğin yetenek yönetimine yönelik olarak puanlama, prim ve ödüllendirme sistemi oluşturabilirsiniz. Ayrıca motivasyon artırıcı eğitimler yapabilirsiniz.

4- Farklı sektörlere açılın: Hepimiz konfor alanımızda olmayı severiz. Müşterileri biliriz, tanırız, ihtiyaçlarına çok kolay bir şekilde çözümler oluşturabiliriz. Bununla birlikte, özellikle kriz dönemlerinde sığınılacak limanlar bulabilmek de çok önemlidir. Zor süreçlerden pek etkilenmeyen bilişim teknolojileri gibi sektörleri araştırın.

Haberin Devamı

5- Algınızı güçlendirin: Dijital pazarlama her geçen gün daha da büyük önem kazanıyor. Dikkat çekici bir web sitenizin olması, sosyal medya kanallarınızın profesyonelce yönetilmesi, dijital alanlarda ön plana çıkılması almanız gereken ilk aksiyonlar olmalıdır.

6- Desteklerden faydalanın: Sizin sektörünüze göre planlanan KOSGEB, TÜBİTAK, Kalkınma Ajansı ve Avrupa Birliği desteklerini muhakkak takip edin. Özellikle sektöre özel hibe ve kredilerle ilgili bilgi sahibi olun. Size en uygun destek programlarını bulduktan sonra bu alanlara yoğunlaşın.

7- Dijitalleşmeye hız verin: Dijitalleşme düşük maliyetlerle yüksek kârlılık hedeflerine ulaşmanızı ve hızlı iş yapmanıza ortam sağlar. Bu nedenle şirketinizin dijitalleşme ihtiyaçlarını belirlemeli, ardından dijitalleşme stratejinizi oluşturmalısınız.

Haberin Devamı

Kalıcı büyümenin 7 püf noktası

KADIN GİRİŞİMCİYE ÜCRETSİZ MAĞAZA

Evlerinde yaptıkları ürünleri satmak isteyen kadın girişimcileri güçlendirmek için geliştirilen ücretsiz dijital Shopalm platformu, 2000’in üzerinde kişinin hayatına dokundu. Kullanıcıların sosyal medya hesaplarındaki takipçilerini de müşteriye dönüştürme fırsatı açan platformda 12 aya varan taksitli alışveriş imkanı da sunuluyor. Shopalm’daki mağazanız ile satış süreçlerinizin tamamı tek bir panel üzerinden yönetiliyor.

ÜYE OLMAK YETERLİ

Platform, sanal POS’tan sipariş takibine kadar bir e-ticaret sitesinde bulunması gereken tüm özelliklere sahip. Burada satış yapabilmek için önce Shopal.com’dan kayıt olmak gerekiyor. Ardından ücretsiz mağaza oluşturuyorsunuz ve ürünlerinizin bilgilerini sisteme giriyorsunuz. Ürünlerinizle ilgilenen kişiler mağazanıza üye olmadan da alışveriş yapabiliyorlar.

BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

İŞLETMELERE YATIRIM DESTEĞİ

Devlet destekleri konusunda danışmanlık veren İnovakademi ve dijital pazarlama çözümleri sunan Multiligo, e-ihracat firmalarına destek sağlamak üzere güçlerini birleştirdi. İnovakademi Genel Müdürü Gökhan Erol, “Yeni pazarlara giriş için gerekli rapor maliyetlerinin yüzde 50’si ve entegrasyon maliyetlerinin yüzde 50’si yıllık en fazla 1.5 milyon TL’ye kadar karşılanacak. Ayrıca e-ticaret platformlarına ve e-ihracat konsorsiyumlarına ödenen komisyonlar da üç yıl süreyle yüzde 50 oranında desteklenecek” dedi.

KISA... KISA... KISA...

İTÜ ÇEKİRDEK AVRASYA BİRİNCİSİ

İTÜ ARI Teknokent’in Kuluçka Merkezi İTÜ Çekirdek, Global Startup Awards tarafından 2023 yılı için Avrasya Bölgesi’nin birincisi seçildi. İTÜ ARI Teknokent Genel Müdürü Prof. Dr. Attila Dikbaş, “Her yıl binlerce başvuru aldığımız İTÜ Çekirdek’te 600’ü aşkın girişimi destekliyor, her eğitim dönemimize 100’e yakın girişim dahil ediyoruz. İTÜ Çekirdek’te kuruluşumuzdan bu yana destek verilen 3 bin 600 girişimimiz bulunuyor. Bunların arasından 1200 girişim şirketleşti. Desteklenen girişimler 1 milyar TL’ye yakın yatırım almış durumda” dedi.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder