Murat Gülderen Online alışveriş bazen çok geriyor
HABERİ PAYLAŞ

Online alışveriş bazen çok geriyor

HER İKİ KİŞİDEN BİRİ

Oturduğunuz yerden alışveriş yapma kolaylığı sunan e-ticaret satışları pandeminin de etkisiyle her yıl katlanarak artmaya devam ediyor. An itibarıyla satış hacmi 382 milyar TL’ye ulaşırken, sipariş sayısı ise son iki yılda yaklaşık yüzde 50 artarak 3.5 milyar adede dayandı. Zaman zaman yaşanan sistemsel aksaklıklar, yanlış ürün gönderimi ya da kargo gecikmeleri gibi durumlar, tüketicinin canını sıksa da her iki kişiden biri online alışveriş yapmaya devam ediyor.

KRİTİK UYARILAR

Haberin Devamı

Bu haftaki köşemizde alışveriş merkezlerine gitmeye vakit bulamayan çalışan genç kadınların online alışveriş yaparken ne gibi zorluklar yaşadıklarını ve nelere dikkat ettiklerini araştırdık. Her birinin ortak özelliği hemen her gün online alışveriş yapmaları ve bunun öncesinde aynı anda en az üç siteyi ziyaret etmeleri. Online alışverişte uzman oldukları için çeşitli taktikler de paylaşan hanımların dikkat çektiği noktalar şöyle:

ECE PULAŞ (EKONOMİST): En çok dikkat ettiğim şey, websitenin arayüzünün kolay ve anlaşılır olması. Bazen ürünü sepete eklediğimde ekran kayabiliyor, donuyor, açılmıyor veya anlamsızca kargo bilgileri isteniyor. Uzun uzun adres bilgisi vermekten ve üyelik yapmaktan da hoşlanmıyorum. Bazı markalar kargo gönderiminde aşırı başarısız. Kıyafetler tozlu ve yanlış beden gelebiliyor. Müşteri hizmetlerine hızlı ulaşım ve iade kolaylığı da çok önemli. Çoğu marka bunda da başarısız.

Online alışveriş bazen çok geriyor

NAZLI KILIÇARSLAN (KOORDİNATÖR): Yoğun çalıştığımdan dolayı ben de alışverişlerimin büyük çoğunluğunu online yapıyorum. Son zamanlarda en çok kargo ücretlerine kızıyorum. Fiyatlarda ciddi artışlar yaşandı. Ayrıca aldığım ürünlerin görselde göründüğü gibi çıkmaması da büyük bir sorun haline geldi. Çünkü daha sonra bu ürünlerin iade süreçleri hem vakit kaybı oluyor hem de online alışveriş pratikliğini olumsuz etkiliyor.

Online alışveriş bazen çok geriyor

BURÇİN GÖKTAN ADALI (İLETİŞİM UZMANI): Sitede beğendiğim ürünü satın aldığımda çoğu zaman bana gelen ürün, görseldekinden farklı oluyor. Ayrıca lekeli ya da kullanılmış defolu ürünlerle de karşılaşıyorum. Renkler zaten neredeyse hiç tutmuyor. Fiyat karşılaştırmalarına çok dikkat ediyorum. Firmanın kendi sitesinde bazen ürünler çok daha uygun olabiliyor ama iade garantisi nedeniyle büyük e-ticaret sitelerini tercih ediyorum. Ayrıca ürün alırken hangi kargo şirketi ile göndereceklerine de bakıyorum. Bazı kargo şirketlerinde mağduriyet yaşanıyor.

Haberin Devamı

Online alışveriş bazen çok geriyor

BURCU DOĞANTEKİN (OPERASYON MÜDÜRÜ): En büyük eksiklerden biri hâlâ yüzlerce ürünün fotoğraflarının yetersiz olması. Ayrıca ‘bugün indirimde’ diye anons edilen ürünü aldıktan sonra, ertesi gün fiyatının daha da düşmesi sinir bozucu. Kalite kontrolden geçmeyen ve defolu ürünle karşılaştığım da çok oluyor. Çoğu müşteri hizmetleri yetkilisi de yeterli bilgiye sahip olmayabiliyor.

Online alışveriş bazen çok geriyor

MERVE AKYÜZ (FİNANS UZMANI): Fiyatları ve indirim günlerini sıkı takip ederim. Son zamanlarda yine alışveriş sitelerinde fiyatların bilinçli olarak artırılıp sonra indirim yapılmış gibi gösterildiğine şahit oluyorum. Bu hem markaya hem de pazaryerlerine olan güveni zedeliyor. Ayrıca indirim dönemlerinde stoklar hızla tükeniyor. Çünkü çok sınırlı sayıda ürüne indirim yapılıyor. Model ve renk seçeneği sunulmuyor. Ayrıca siparişlerin geç kargoya verilmesi de ciddi sorun.

Haberin Devamı

Online alışveriş bazen çok geriyor

SEDA ESEN (SATIŞ MÜDÜRÜ): Sitenin kullanıcı dostu olmaması ve filtreleme seçeneklerinin yavaş çalışması orayı hemen terk etmeme neden oluyor. Ürünün detaylı açıklamaları ile birlikte görselleri, mümkünse video ile anlatımını çok önemsiyorum. Mobil uygulaması çok iyi çalışmalı ve hızlı teslimat seçenekleri olmalı. En çok kapıda iadeyi seviyorum. Sorularıma hızlı cevap alabilmeliyim. Ürün fiyat karşılaştırmaları yapmadan da alışverişe başlamıyorum.

Online alışveriş bazen çok geriyor

HAFTANIN OLAYI

METAVERSE’TE EĞİTİM

Eğitim teknolojileri alanında donanım ve yazılım geliştiren ViewSonic, metaverse platformu Universe by Viewsonic’i tanıttı. Ortaokul ve üstü eğitim grupları için tasarlanan platformun içinde sınıflar ve amfiler yer alıyor. Öğrenciler burada kişiselleştirilmiş avartarlarıyla kendilerini ifade ediyor.

TEKNO TURU

  • Girişimcilerin şirket kurmasını ve tüm finansal süreçlerini yönetmesini sağlayan online platform Mükellef, bu yılın ilk yarısında yurtdışı dahil 3 binin üzerinde şirket kurulumuna aracılık etti.
  • Adımları bağışa dönüştüren Help Steps uygulaması ile şimdiye kadar hayvanlara destek olan derneklere 16.8 milyar adım gönderildi. Bu rakamla yaklaşık 115 bin TL’lik bağış, 7 ton mama ve bakım desteğine dönüştü.
  • Sony, iPhone ile oyun oynama keyfini artıracak Backbone One isimli ekipman üretti. Farklı ekran boyutları için ayarlanabilen cihaz ile PlayStation oyunları oynanabiliyor.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder