Murat Gülderen Yatırımcıyı etkilemenin 7 kritik yolu
HABERİ PAYLAŞ

Yatırımcıyı etkilemenin 7 kritik yolu

Dünya genelinde girişimcilerin en büyük ve genel sorunu, üzerinde belki de yıllarca çalıştıkları projeleri en yalın haliyle yatırımcılara anlatamamak olarak öne çıkıyor. Bu durum, haliyle projenin faaliyete geçebilmesi için yeterli sermayenin elde edilmesinin önünü tıkıyor. Çünkü yatırımcı risk almak istemiyor ve projeyi kafasında canlandıramadığı için de anında eliyor. Sorunu kökten halletmek adına dünyanın en etkili girişimcilik fonlarından olan 212 Kurucu Ortağı Ali Karabey’e, yatırımcıları etkilemenin en kritik adımlarını sorduk. İşte madde madde taktikler...

Haberin Devamı

Yatırımcıyı etkilemenin 7 kritik yolu

1- DOĞRU İLETİŞİM

Yatırımcılar, projeyi ve iş modelini anlamak, gelecek vizyonunu kavramak ve riskleri analiz etmek ister. Bu nedenle projenin çok şeffaf bir şekilde anlatılması gerekiyor. Ayrıca yatırımcı ile kurduğunuz ilk iletişim genelde e-mail üzerinden oluyor. Yazınıza, gramere, sunumunuzun kalitesine önem verin. Uzun uzadıya sunumlar yapmayın.

2- SAATLERE DİKKAT

Toplantıya çok erken gelmek de en az geç kalmak kadar asap bozucu olarak kabul edilir. O nedenle kararlaştırılan toplantı saatine zamanında katılmak kritik önem taşıyor. Online görüşme yapacaksanız sessiz bir ortamda olun. Kafe, bar ve restoran gibi

3- RAKAMLARA HAKIM OLUN

Geleceğe dönük yaptığınız varsayımlar önemli. Sunumunuzda paylaştığınız rakamlara hakim olun, nasıl hesaplandıklarını bilin. Mantıklı bir şekilde açıklayamadığınız, üstünkörü hesaplanmış rakamlar yatırımcı tarafında kredi kaybetmenize neden olur. Küçük bir getiri için kendinizi heba etmeyin, olmayacağı aşikar ise bir sonraki projeye geçin.

4- YATIRIMCI ANALİZİ

Her yatırımcının şirketinize baktığında gördüğü potansiyel, risk, hissettiği heyecan, katabileceği değer, verebileceği destek farklıdır. Bu sebeple, on farklı yatırımcı on ayrı şekilde değerleyebilir bir şirketi. Size düşen, en yüksek değeri biçenden çok, bu uzun yolda yanınızda görmek isteyeceğiniz ortakları seçmek.

5- KÜRESEL DÜŞÜNÜN

Yerel düşünmeyip küresel pazarı hedefleyen ürün ya da hizmet geliştirmek, yatırımları her zaman daha çok etkiler ve stratejik bir ayrıcalık sunar. Geleceğe odaklanan girişimler, global arenada ses getirmek ve radikal fikirleri somut etkiye dönüştürmek için değişime hızla uyum sağlamalıdır.

Haberin Devamı

6- GÜÇLÜ EKIP KURUN

Çevik kalmak ve değişime uyum sağlamak, girişimin büyümesi için olmazsa olmaz. Potansiyel zorlukları hızlı bir şekilde anlayabilmek ve buna yanıt verebilmek önemlidir. Değişimi kucaklamaya istekli, uyum sağlayabilen ve kendini sürekli öğrenmeye ve büyümeye adayan bireylerden oluşan bir ekibe sahip olmak uzun vadeli başarıyı beraberinde getirir.

7- MÜŞTERİYİ MEMNUN EDİN

Girişimci, ürün veya hizmetten daha çok müşteri ihtiyaçlarını yakından takip etmeli, memnuniyete odaklı iş anlayışına sahip olmalı. Müşteri geri bildirimleri doğru analiz edilerek hizmetler geliştirilmeli. Müşteri deneyimini sürekli iyileştiren bir iş anlayışa sahip olmak girişimlere daha fazla pazar payı elde etmede büyük katkı sağlar.

Yatırımcıyı etkilemenin 7 kritik yolu

BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

ENERJİ GİRİŞİMİNE FİNANSAL DESTEK

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) ve Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği koordinatörlüğü ile İTÜ ARI Teknokent işbirliği ile gerçekleştirilecek ‘Enerjim Sensin Hızlandırma Programı’ için başvurular başladı. Hedef, enerji sektörüne yönelik proje geliştiren girişimleri desteklemek. Bu yıl programı başarıyla tamamlayan girişimlere toplam 1.8 milyon TL’lik nakit ödül verilecek. Girişimciler, 4 Eylül’e kadar programa itucekirdek.com/enerji web sitesi üzerinden başvuru yapabilecek.

Haberin Devamı

KISA... KISA...

‘KURUMSALLAŞMAYI ASLA ERTELEMEYİN

 İşletmelere kurumsallaşma yolunda rehberlik eden Ortak Akıl Danışmanlık Kurucusu Yılmaz Sönmez, aile şirketlerinin yüzde 50’sinin kurumsallaşmaya istekli olduğunu açıkladı. Sönmez, “Türkiye’de çok sayıda şirket yapısal sorunlarla, zayıf finansman tablosuyla, yetenekleri kaptırma, dijital ve yeşil yatırımlarını tamamlayamama riskiyle boğuşuyor. Birçok şirketimizin aile anayasası, stratejik planı yok. Kurumsallaşan şirketler; yetkin risk erken uyarı sistemleri kuruyor, nakit akışını ve bütçeyi iyi yönetiyor” diye konuştu.

 

 

 

Sıradaki haber yükleniyor...
holder