İlaç adetleri düzene koyuyor ama...

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Adet düzensizliğinde doğum kontrol hapı veriliyor, kadının düzenli adet görmesi sağlanıyor. Ama bu ilaçlar düzensizliğe sebep olan nedeni geçirmiyor, haplar bırakılınca sıkıntı yeniden başlıyor.

Karım kısır olabilir mi?

2 yıldır evliyim. Karımın adetleri çok düzensiz. Bazen 5 ayda, bazen 2 ayda bir adet görüyor. Gelen kan siyah. Eşimde hormon bozukluğu mu var? Ben kısır olmasından endişe ediyorum. Doktora gitmekten çok korkuyor. Ne olur bana yol gösterin.

CEVAP

Sevgili okuyucum, eşinizin adet düzensizliği büyük ihtimalle hormonal nedenlere bağlı ortaya çıkıyor. Adetlerini düzene sokamadığımız sürece kendi kendinize gebelik elde etmeniz güçleşir. Burada öncelikle düzensizliğin nedeni anlaşılmalıdır. Eğer menopoza girmek üzere olup yumurtalık rezervi çok az olduğu için adet düzensizliği varsa evet, eşinizde kısırlık olabilir.

Bazen de hastanın bol yumurtası olmasına rağmen adet düzensizliği görülür ki bu durum genellikle polikistik over sendromunun sık rastlanılan bir bulgusudur. Size önerim vakit kaybetmeden eşinizle birlikte üreme tıbbı alanında deneyimli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurmanızdır.

3 ay sonra hamile kalır mıyım?

Düşük yaptım, 7 aydır adet düzensizliği yaşıyorum. En son olarak doktorum doğum kontrol hapı verdi. Doğum kontrol hapının adet düzensizliği tedavisinde etkisi nedir? Tedavim 3 ay sürecek. 3 ay sonra normale dönüp tekrar hamile kalabilir miyim?

CEVAP

Sevgili okuyucum, adet düzensizliği doğum kontrol ilacıyla tedavi edilmez. Doğum kontrol ilaçları sadece adetlerinizi düzenli görmenizi sağlar. Ancak altta buna sebep olan etkeni kesinlikle geçirmez. Dolayısıyla ilacı kestikten sonra sebep neyse adet düzensizliğinizi tekrar yaratma ihtimali çok yüksektir.

Ayrıca doğum kontrol ilacına devam ettiğiniz sürece hamile kalamazsınız. Size önerim üreme alanında deneyimli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurarak öncelikle neden adet düzensizliği yaşadığınızı araştırın ki sonraki gebelik açısından sıkıntı yaşamayın.

Kürtaj yapıldı kanama başladı

Hamileliğimi sonlandırdım. O günden sonra 1 hafta boyunca ara ara kanamam oldu. Doktorum bir işlemle kanı çekti ve ardında da kanamam durdu. 13 gün sonra yeniden kanamam oluyor. Bu normal bir durum mudur?

CEVAP

Sevgili okuyucum, kürtaj sonrası en geç 1 hafta 10 gün içinde kanamanın azalarak kaybolmasını bekleriz. Nadiren yapılan işlem sonrası içeride parça kalabildiğinden kanama daha uzun sürebilir. Lütfen size işlemi uygulayan doktorla iletişime geçin ki içeride parça kalmışsa tekrar bir müdahale geçirmeniz gerekebilir

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder