Meclis Başkanı hangi çağın Müslüman'ı?

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

14 Eylül 2011’de, Başbakan Erdoğan, Mısır’da, laiklikle ilgili şu değerlendirmeyi yapmıştı:

“Türkiye’de anayasa, laikliği, devletin her dine eşit mesafede olması olarak tanımlar. Laiklik kesinlikle ateizm değildir. Ben Recep Tayyip Erdoğan olarak Müslümanım ama laik değilim. Fakat laik bir ülkenin başbakanıyım. Laik bir rejimde insanların dindar olma ya da olmama özgürlüğü vardır. Ben Mısır’ın da laik bir anayasaya sahip olmasını tavsiye ediyorum. Çünkü laiklik din düşmanlığı değildir. Laiklikten korkmayın. Umarım ki Mısır’da yeni rejim laik olacaktır.”


AK Parti’yi 2002 seçimlerinde iktidara taşıyan ve sonrasında iktidarda tutan temel farklılıklardan biri, İslam dünyasının içinden “değişim” mesajı vermesiydi.

60’larda kalmış

Erdoğan, Mısır'da, "Müslüman Kardeşler"in iktidarda olduğu bir dönemde, laikliğin İslam dünyasındaki önemine dikkat çekmiş… Meclis Başkanı İsmail Kahraman'ın laiklikle ilgili sözlerini duyunca, Tayyip Erdoğan'ın söz konusu değerlendirmesini hatırladım.

AK Parti'nin, Erbakan'ın çizgisine karşı gelerek ortaya çıkışı, bu anlayış üzerinden anlam kazanmıştı.

Erdoğan'a benzer vurguları, dönemin Cumhurbaşkanı Abdullah Gül de, İran'da yaptı.

Dünya değişiyor, Türkiye değişiyor, İslamcıların, İslam dünyasının kodları da değişime açılıyordu. İsmail Kahraman uzlaşmacı, makul bir insandır. Ancak, belli ki, siyaseten, 1960’larda, 70’lerde kalmış.

Onun bu çıkışı, bana soldaki, değişimi göremeyen arkadaşlarımı hatırlattı. Onlar da, çağın değiştiğini, yeni bir dünya kurulduğunu görmek istemiyorlar. Belli kalıpların içindeki bir “hayal” peşinde koşmak, onlara daha rahat geliyor.

30-40 sene once, solcular da, milliyetçiler de, dindarlar da; kendi ideolojilerinin rejimini kurabileceklerini düşünüyor, bu amaçla örgütlenip, eylemler yapıyorlardı.

Laikçi yasakçılıktan...

Geçmişte “laikçi yasakçılık”tan çok çektik. “Dindar” olduğu iddia edilen bir anayasanın da; herkesin hayatını kısıtlayacağını, en iyi dindarların bilmesinin gerektiğini düşünüyorum.

Laiklik (anayasada laiklik kelimesi geçse de, geçmese de); dindarlar için de, seküler insanlar için de, bir güvencedir.

İsmail Bey, sizin çağınız geride kaldı. Dünya artık farklı bir yöne gidiyor.

Bu zihniyet, ülkenin dindarları içinde de, azalmakta olan bir zihniyet.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder