Özlem Denizmen Dilek ağacı değil üretim bandı
HABERİ PAYLAŞ

Dilek ağacı değil üretim bandı

Türkiye’nin milli markası Togg’un ilk akıllı aracı C-SUV, 1300 çalışanının alkışları arasında seri üretim bandından geçen hafta sonu indi. ‘Olur mu, olmaz mı’yı tartışmak, konuşmak yerine aksiyona geçildi. Hayaller, plan yapılıp hedefe çevrildi ve gerçekleştirildi. Aslında hepimizin hayatımızda yapmamız gereken bu. Peki nasıl?

Dilek ağacı değil üretim bandı

HAYAL VE HEDEF FARKI NEDİR?

İnsan hayalini kurmadığı şeye erişemez. Her şey önce bir şeyi dilemekle, hayal etmekle başlıyor. Ama bu yetmiyor. Tabii ki dileyelim ama dilekleri sadece ‘dilek ağacına’ asıp, orada bırakmak yerine kararlılıkla gerçekleştirmek için ‘plan’ yapalım ve bu dilekler ‘HEDEF’ oluversin. 1Önce hayal et, sonra bu hayalleri gerçekçi, ölçülebilir, zamana dayalı hedeflere dönüştür… 2Bu somut hedeflerini yaz, yazmadığın şeyler uçar gider… 3Senin için öncelik sırasına göre sırala, küçük adımlara böl. 4Hedefini içselleştir, onunla yaşa, her yerde (cep telefon ekranın dahil) onu gör. 5Çevreni hayalini destekleyecek, hedefine saygı duyan 5 arkadaş ile donat. 6Harekete geç! İlk adımı at. 7Kendini kutla, evde güzel bir yemek yap. NOT: Ortak hayal kuran ve bunu hedefe çevirebilen evlilikler daha başarılı oluyor.

Haberin Devamı

ORMANDA DAİRE ÇİZENLER

Hedefimiz olmadığında daireler çizmeye ve yerimizde saymaya başlıyoruz. Bilim de bunu ortaya koyuyor. Almanya’nın Tübingen şehrinde bulunan Max Planck Enstitüsü’nde yapılan bir araştırma insanların bir referans noktası olmadan düz bir çizgi üzerinde yürüyemediğini gösterdi. Araştırmacılar, GPS aygıtları yardımıyla Tunus’ta Sahra Çölü’nde, Almanya’da da Bienwald Ormanı’nda saatlerce yürüyen gönüllüleri takip etti. Sonuçlar katılımcıların sadece Ay ya da Güneş’i görebildikleri zaman düz bir güzergahta ilerleyebildiğini gösterdi. Referans noktaları bulutların arkasına girer girmez, katılımcılar farkında olmadan çemberler çizmeye başladılar. Hem de istisnasız olarak.

Dilek ağacı değil üretim bandı

Togg ekipleri ile daha kendileri 8 kişiyken çalışmaya başladıklarını söyleyen araştırma ve danışmanlık şirketi FutureBright Group’un kurucu ortağı Akan Abdula, ‘‘Togg sadece araç olarak tartışılıyor, oysaki Türkiye’yi değiştirecek büyük bir ekosistem. Onun için Togg’a araba dahi demiyoruz. O bir cihaz, araç değil. Çok sayıda somut veya dijital üreteceği cihazlardan da sadece ilkini gördük. Bu ekosistemin gelecekte çok sayıda başka müthiş cihazları daha üreteceğine hiç şüphem yok’’ diyor.

Haberin Devamı

GİRİŞİMCİLİK DNA’SI

Future Bright ve Intel, Türkiye’de inovasyon ve girişimcilik kültürünü geliştirmek, hayaller ile girişimcilik arasındaki bağlantıyı ortaya koymak amacıyla kapsamlı bir Hayal Haritası ve Girişimcilik DNA’sı araştırması yapmış. Araştırmanın sonuçları şöyle:

  • Hayaller meslek odaklı. Girişimcilik fikirlerine dönüşebilecek ‘üretken’ hayal kurabilenlerin oranı yüzde 15.
  • İnsanların yüzde 49’u çocukken hayal kuruyor. Hayal kurma, yaş ilerledikçe dramatik şekilde azalıyor. Yetişkinlerde bu oran sadece yüzde 14. Çocukluk ve ergenlikte sürekli hayal kuranlar (yüzde 32), yetişkin yaşlara doğru hayal kurmaktan neredeyse vazgeçiyor.
  • Hayal denince akla meslek ve para geliyor. 10 katılımcıdan 5’i en büyük hayalinin ‘bir meslek sahibi olmak’ olduğunu söylüyor.
  • Kadınlar erkeklere, taşra metropole göre hayal kurmayı daha çok seviyor.
  • Bekarların yüzde 76’sı, evlilerin yüzde 65’i sürekli ve sık hayal kurduğunu söylüyor.
  • En önemli bulgulardan biri girişimciliğin bir alternatif olarak akla dahi gelmemesi (yüzde 78). Girişimciliği düşünen katılımcıların ise yaklaşık 3’te 1’i fikrini kimse ile paylaşmıyor.
  • Girişim fikri olup hayata geçiremeyen her 4 kişiden 3’ü temel neden olarak sermaye yoksunluğunu gösteriyor. “Girişimci olabilmek için çeşitli kurum ve kuruluşlardan destek almak önemlidir” diyenlerin oranı ise yüzde 34.

BU ARABAYI NASIL ALIRIM?

SORU: Özlem Hanım ben bu arabaya aşık oldum. Senelerdir sizi takip ediyorum, ne olursunuz söyleyin ben bu arabayı nasıl satın alırım? Bahattin

CEVAP: Sakin ol şampiyon, fiyatı şubattan önce bilemeyeceğiz gibi duruyor. “Ben bu arabaya aşık oldum” demekle olmuyor. Araba alırken sadece arabanın fiyatını da düşünme. Asıl masraflar araba aldıktan sonra başlıyor.

  • Araba kredisi alacaksan, masraf dahil faizini öğren.
  • Ödemelerin aylık gelirinin dörtte birini geçmesin.
  • Araba aldıktan sonraki masrafları da hesaplamayı unutma. Trafik sigortası, kasko, yıllık elektrik masrafı, araç kilometre başına ne kadar güç tüketiyor? Elektrikli araçlarda güç masrafının dörtte bir oranında olması bekleniyor.
  • Otoyol-köprü geçiş ücretleri, otopark-yıkama, bakım, yedek parça harcamaları, lastik değişimi, Motorlu Taşıt Vergisi, aksesuar... Bu hesapları yaptıktan sonra bana yaz, bütçende yer varsa tabi alırsın. Zaten Cumhurbaşkanımız da uygun kredi ve fiyatla ilgili erişilebilirlikten bahsetti.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder