Öğretmen adayları sınavı geçemedi!

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Öğretmen yetiştirme işi ciddi bir iş. Finlandiya’da öğretmen olmak için 3 ayrı sınavdan geçiliyor. Öğretmen olacak kişiler birçok aşamadan geçtikten sonra fakülteye kabul ediliyor; bunların arasında iyi ilişkiler kurabilme, empati yapabilme, çocukların düzeyine inebilme, araştırmacı bir kişiliğe sahip olabilme gibi kriterler daha ön planda. Sınava başvuranların sadece yüzde 10’u öğretmen olabiliyor.

Finlandiya’da öğretmen olmak için 4 yıl lisans ve ardından yüksek lisans olmak üzere en az 6 yıl eğitim almak gerekiyor. Ayrıca öğretmen adayının sadece bir değil, iki branşta uzmanlaşması gerekiyor. Finlandiya, dünyada öğretmen eğitimi konusunda en iyi akademik eğitim veren ülke olarak biliniyor.

***

Türkiye’de öğretmen olmak için üniversiteyi bitirdikten sonra KPPS’de başarılı olmak gerekiyor. Türk eğitim sistemindeki çarpıklık, defalarca değişen eğitim sistemi ne yazık ki öğretmenlerin girdiği KPSS’de de kendini gösteriyor. Yaklaşık 360 bin öğretmen adayı, KPSS-Eğitim Bilimleri Oturumu’nda 75 sorudan sadece 33.6’sını doğru yanıtladı. Öğretmen adaylarının sınavdaki başarısı yüzde 45 dolaylarında gerçekleşti.

KPSS’de matematik alanında sınava 12 bin 860 aday katıldı. Sınavda en düşük doğru yanıt 24.3 ortalamayla matematik öğretmeni adaylarından geldi. Matematiğin ardından en başarısız sonuçların ortaya çıktığı ikinci alan ise fen bilimleri oldu. Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi’ne katılan 17 bin 460 fen bilgisi öğretmeni adayının 75 sorudaki doğru yanıt ortalaması 25.5’te kaldı.

KPSS Öğretmenlik Alan Bilgisi testinin en yüksek olduğu alan, 50.6 doğru ile rehber öğretmenlik oldu. Rehberlik alanında sınava 16 bin 916 aday girdi. Rehberliğin ardından öğretmen adaylarının görece en başarılı olduğu ikinci alan ise Türkçe oldu. Türkçe alan bilgisi testinde sorulan 75 soruya öğretmen adaylarının verdiği doğru yanıt ortalaması 48.4 olarak gerçekleşti.

***

Sınavda edebiyat öğretmeni ile matematik öğretmenine aynı süre veriliyor, ancak matematik sorularının çözümü yarım sayfa, hatta bazıları tam sayfa oluyor. Sınava giren adayların bir bölümü mezun olmamış öğrencilerden oluşuyor, sırf soruları görmek için hazırlanmadan gelen öğrenciler bir hayli fazla. Doğrudan ‘bütün öğretmen adayları yetersiz’ demek, çok da doğru değil. Bu başarısızlığın nedenleri ayrıntılı olarak incelenmeli. Sınavda netlerin düşük olmasının birçok nedeni var. Bunların en belirgin nedenleri arasında atamalarda sözlü mülakatların baz alınması da gösterilebilir.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder