Şirin Sever Doğu Ekspresi’nde turizm sohbeti
HABERİ PAYLAŞ

Doğu Ekspresi’nde turizm sohbeti

4-5 yılın ardından, geçen hafta sonu bir kez daha Kars’taydım... Son yılların en trend gezi güzergahını bu kez Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’la gezdim... Bakan Ersoy, Türkiye’nin önemli turistik bölgelerine sık sık geziler düzenleyen; gazeteci ve televizyonculara turizmle ilgili icraatlarını o bölgeleri tanıtıp anlatan bir isim. Bunu yapması müthiş önemli çünkü herkes aklındaki soruyu sorabiliyor, kültür ve turizm vizyonunu ilk ağızdan dinleyebiliyor. İşte bir grup gazeteci, bu kez Bakan Ersoy’la meşhur Doğu Ekspresi’ndeydik...

Önce Erzurum’a uçtuk, cağ kebabı yedik. Sonra Kars trenine bindik. Doğu Ekspresi’nin arkasına eklenen bir vagonda yol alırken, bir masanın etrafına kurulup Bakan Ersoy’la sohbet ettik… Gece kayak merkezi Sarıkamış’ta kaldık, sonra buz tutmuş Çıldır Gölü’nün üzerinde kızak keyfi yaptık. Peki tren sohbetimizde neler öne çıktı? Detaylar aşağıda...

Kars’a bilet için torpil aranıyor

Madem Kars gezisindeyiz, önce meşhur Doğu Ekspresi’nden başlayalım... Son yıllarda ‘Instagram Turizmi’ de denilen bir sebeple Kars’a giden bu trenlerde büyük patlama var malum. Bu turlara büyük ilgi olunca, Bakan Ersoy’un önerisiyle varolan Doğu Ekspresi turlarına, 29 Mayıs 2019’dan itibaren Turistik Doğu Ekspresi seferleri eklendi. İkisinin farkı şu: Doğu Ekspresi’nde normalde 52 durakta 10 dakika duruluyor.

Turistik Doğu Ekspresi’nde ise Erzincan ve Erzurum’da üçer saat duruluyor. Amaç, bu bölgeleri de tanıtmak, bölge turizmine katkı sağlamak. Turistik Doğu Ekspresi’nin fiyatı biraz daha yüksek: 600 TL. Diğeri de 480 TL. Fakat ikisine de yer bulmak imkansız.

Biletler bir ay önceden satışa çıkıyor, 1.5 dakika içinde tükeniyormuş. Bölge milletvekilleri bilet için arayanlara yetişemiyormuş. Bu kadar talep varsa, neden sefer sayısı artırılmıyor? Bakan Ersoy “Nasıl havada bir trafik varsa, bu demiryolunun da bir trafiği var, kapasite neyse o” diyor.

Korona’ya önlem: 5 ülkeye vize yok!

Koronavirüs salgını nedeniyle herkes panikte malum. Konu buraya geliyor ister istemez... Bakan Ersoy, virüsün dünya turizmine büyük darbe vurduğunu söylüyor: “Asya’dan gelen trafik epey azaldı. Dünya uçuş trafiğinde yüzde üç azalma öngörülüyor.

Biz de buna göre yapıyoruz planlarımızı. Asya’dan gelen turistin ziyaret ettiği noktalar için yeni planlamalarımız var. Ayrıca altı Avrupa ülkesinden vizeyi kaldırdık. (Avusturya, Belçika, Hollanda, İspanya, Polonya, İngiltere) Hem virüs yüzünden, hem de pazar çeşitliliği sağlamak için bu kararı aldık. Turist sayısında bir artış olabilir...”

5 Nisan’da ilk geminin Galataport’a geleceğini de söyleyen Ersoy, “Sadece Galataport için bile İstanbul’a cruise’lar yanaşır” dedi. Çünkü burası sadece bir liman değil, bir yaşam alanı olarak tasarlandı. Bir haber daha: Bodrum ve Çeşme’de açılan halk plajlarının benzeri bu yaz Antalya Belek’te, iki noktada ücretsiz açılacak.

‘Atiye’nin turizme katkısı çok büyük

Türkiye’ye 2023’te 75 milyon turist getirmeyi hedefleyen Mehmet Ersoy’un planları arasında; yabancı gazeteci, blogger ve influencer’ları davet ederek Türkiye’yi tanıtmak da var. Türkiye’de film çeken yapımcılara katkı sağlamak da planlar arasında.

TV dizilerinin ve filmlerin ülke tanıtımına büyük katkı sağladığına inanıyor ki, çok doğru bir yerden bakıyor. Geçen yılı Göbeklitepe yılı ilan ettiklerinin altını çizen Ersoy, “Şimdi sırada; Göbeklitepe yakınlarında bulunan 15 bin yıllık Karahantepe var” dedi.

‘Atiye’ dizisinin, Göbeklitepe turizmine büyük etkisi olduğunu da belirtti ve şu bilgileri verdi: “Atiye 20 milyon yabancı izleyiciye ulaştı. Bölgeye ziyaretler de arttı. ‘Rise of Empires: Ottoman’ ise 15 milyona ulaştı. Her iki diziye de çekimde büyük kolaylık sağladık. Atiye’nin ikinci sezonu Kapadokya’da çekildi, bitti. Üçüncü sezonu Mardin’de çekilecek…”