Birkaç alternatif var

13 Mart 2016, Pazar 19:00
AA

Bir mağazadan taksitle bir ürün satın aldım. Ürün arızalı çıktı. Ancak ben bunun için bonolar vermiştim. Şimdi “Ürünü geri alın” dedim, almadılar. Bir de beni icraya vermişler. Ne yapmalıyım?  G.K.

Bir ürün alındıktan sonra arızalı çıkarsa en kısa zamanda ürünü satana durum bildirilmelidir.

Bu durumda vatandaşın talepleri şunlar olabilir: Vatandaş ürünü iade edip parasını geri ister, ürünün onarımı mümkün ise onarım ister ya da sağlamı ile değiştirilmesini ister.

Bunların haricinde bir de bedel indirimi talebi olabilir ki çoğunlukla ürün randıman vermiyor ise bedel indirimi talebi işe yaramaz.

Bu nedenle okuyucumun yukarıda ilk etapta saydığım üç seçenekten birini seçmesi mümkündür. Geleyim taksit meselesine.

Taksitle alım yapıldığında şayet ürünün iadesi isteniyor ise bu halde elbette bir bedel ödenmesi de gerekmez.

Bu halde de satıcının elindeki bonolar geçersiz olur. Böyle bir iddiayı icra dairesi incelemez.

Bunun için tüketici mahkemelerine başvurup borcun bulunmadığının tespiti ve bonoların ödenmemesi için tedbir talep etmek gerekir.

Muhtelif bonolar verildiğine göre söz konusu ürünün öyle ucuz bir şey olmadığı zaten anlaşılıyor, oldukça değerli bir ürün. 

Bu nedenle ilk etapta tüketici mahkemesine başvurulması mümkün. Okuyucumun yapacağı ilk iş bulunduğu yerdeki tüketici mahkemesine başvurmak olmalıdır.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.