Tamer HeperHız limitlerinde ayarlama

HABERİ PAYLAŞ

Hız limitlerinde ayarlama

Bir süredir yazıyorum, milyarlar döküp otoyollar, köprüler yapıyoruz. Milyona varan paralar verip son sistem araçlar alıyoruz ama bu araçlarla bu yollarda sınırlı hızlarla gitmek zorunda kalıyoruz. Peki bu masrafı niye yaptık? Neyse ki sesimiz duyuldu, yeni hız sınırları belirlendi. Bunu hemen aktarmak istiyorum.

1 Temmuz’dan itibaren Edirne-İstanbul, İstanbul-Ankara, Niğde-Mersin-Şanlıurfa, Tarsus-Şanlıurfa, Çeşme-İzmir-Aydın otobanlarında 120 kilometre (km)/saat olan hız sınırı, 130 km/saate çıkacak. Kuzey Marmara Otoyolu’nun Sakarya-Kurtköy-Odayeri-Kınalı bölümü ile Malkara-Çanakkale, Gebze-İzmir, Menemen-Çandarlı, Ankara-Niğde Otoyolları’nda ise 120 km/saat olan hız sınırı, 140 km/saate çıkarılacak. Ayrıca yapımı devam eden veya yeni projelendirilecek otobanlarda hız sınırı 140 km/saat olacak.

Haberin Devamı

***

En azından doğru bir uygulama ama Edirne-İstanbul, İstanbul-Ankara vs. yine otoyol olmakla birlikte niye 130 km? Bu birinci soru. İkinci soru ise yine şehirlerarası bölünmüş yollarda pek çok yerde hâlâ 30 km, 50 km hız sınırı mevcut.

Sorarım okul önü, cami önü gibi toplu olarak bulunulan yerler hariç 30 km hızla giden bir tek araç görebilir misiniz? Hız delisi olduğum için yazmıyorum, kurallara uyulmaması gerektiği fikirlere yerleşti mi, hiçbir kurala uyulmaz.

Hiç abartmıyorum meskun olmayan, fiziki olarak karşıdan karşıya geçme imkanı bulunmayan yerlerde 30 km sınırlamasına rastlıyorum. Bu mantık mıdır? Umarım buralar da ele alınır ve kurallara uyulmasına imkan tanıyan sürat limitleri uygulanır.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder