Tamer Heper Sürücüler dikkat
HABERİ PAYLAŞ

Sürücüler dikkat

Sürücüler pamuk eller cebe, neden mi? Ortalama hız tespiti uygulaması yakında başlıyor. İlk uygulama Ankara’da başlıyor, sonra yaygınlaştırılacak. Peki bu nedir?

Efendim iki nokta arasında geçiş süreniz izlenecek. Bu arayı kaç saatte aldığınız tespit edilecek. Hızlı gidip kısa sürede geçtiyseniz ceza gelecek. Uzun sürede geçtiyseniz, demek ki yavaş gittiniz, o halde ceza yok. Ben hızlı ve yavaş tabirlerini kullandım. Bilgisayar sizin ortalama hızınızı hesaplayacak. Hız limitinin aşılıp aşılmadığına karar verecek.

Haberin Devamı

*****

Peki niye eller cebe? Şunun için: Mesela TEM’den saptım, Karabük veya turizm merkezi Safranbolu’ya gidiyorum. Yol üzerinde ormanlık alanlardan geçiyorsun. Yol, bölünmüş yol, ortada bariyerler var. Bir yan orman, karşı taraf duvar, ortası bariyer ama yaya geçidi işareti koyulmuş ve hız 30 km. Bu bir tane değil sayamayacağım kadar çok.

Peki bu yola giren biri yaya geçişinin olması imkanı olmayan böyle bir iki işareti gördüğünde buna güvenip hızını 30 km’ye indirir mi? İndirmez ve de hiç kimse indirmiyor. Her tabelada hızını 30 km’ye indirsen bir-iki saatlik yolu bir günde alırsın, o da şayet arkandan biri gelip çarpmaz ise. Bitmedi. Kabul edelim ki Çanakkale’den yola çıktınız İzmir’e gideceksiniz. Bitmek bilmeyen bir kırmızı trafik lambası ormanına girdiniz demektir.

Bırakın insanı, yaban hayvanının bile yaşamadığı yerlerde 30 km. levhası ve kırmızı ışık, her yüz metrede bir... İnanın hiçbir sürücü uymuyor. Neden? Çünkü yersiz ve manasız koyulmuş.

*****

Ben seyahatlerimi kendi aracımla yaptığım için bu örnekleri çoğaltabilirim. Yukarıdaki sadece iki örnek. Peki işaretlere uymayalım mı? Hayır böyle demek istemiyorum, söylemek istediğim şu: Toplumda işaretlere güven duymama fikrini aşılarsanız, gerçekten gerekli yerlerde de işaretlere uyulmaz.

Kurallara uymamak normal kabul edilir. Bu da çok ama çok büyük hatadır, kötü sonuçlar verir. Öyleyse yukarıda açıkladığım sistemin uygulanması için önce karayollarının ve trafik levhalarının yeniden tanzimi şarttır.

Yolun fiziki durumu değişmesine rağmen işaretler o yola uygun hale getirilmezse kazalar da artar, sürücüler de yeni sistemde her yolculukta binlerce lira ceza öder. Daha önce de yazdım, milyonlar harcanarak yapılan otobanlarımızda hız sınırı hâlâ 120 km olmamalı. Mevcut durum da istenilen amacı sağlamaz. Sadece bol bol ceza yazılır.

Haberin Devamı

Ülkenin bütün yollarını kullanmış biri olarak hatırlatma ihtiyacı duydum.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder