Yeni yönetim planı şart

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

İki parsel üzerine kurulu dört bloktan müteşekkil bir sitede daire satın aldım. Aldıktan sonra gördüm ki yıllardır yönetici seçimi yapılmamış. Sonuçta 2019 yılında tüm site için yönetici ve denetçi seçildi. Sonra bunlar ibra olunmadan ve yeni bir genel kurul yapılmadan göreve devam ettiler.

Halen iki parselin yönetim planı ayrı iken bir yönetim planı varmış gibi hareket ediliyor. Yeni yönetim planı yapılmasını ve 4/5 oyla kabulünden sonra bu yönetim planının uygulanmasını ısrarla teklif ettiğim halde buna itibar etmeden yönetim aidata zam yapıyor. Bunlar geçerli midir? Ne önerirsiniz? l A.K.

Doğrusu yazacaklarım benim önerim değil yasanın ön gördüğü hususlardır. Şöyle: Öncelikle hatırlatayım sitelerinde iki adet yönetim planının bulunuyor olması doğaldır, zira toplu yapı sistemi gündeme gelmeden önce her parsel için ayrı ayrı kat mülkiyeti kurma mecburiyeti vardı. Bir site on parsel üzerine kurulu ise on tane yönetim planı yapılır, on adet kat mülkiyeti tesis edilirdi.

Birlikte bir kat mülkiyeti tesisi mümkün değildi. Okuyucumun sitesinin durumu bu. İki parsel üzerine kurulu. Dolayısıyla iki adet yönetim planı var ve buna göre de iki parselin ayrı ayrı yöneticisi ve denetçisi olacak. Kat malikleri kurulu kendi aralarında toplanacak. Derken 2007 yılında 5711 Sayılı Yasa ile Kat Mülkiyeti Yasası’nda yapılan değişiklik ile yeni bir sistem getirildi.

Buna göre artık her parsel ayrı kat mülkiyetine tabi olmaktan çıkarıldı. Toplu yapı sistemi kabul edildi. Artık eskiden yapılan parsel bazındaki yönetim planları geçersiz oldu. Yeni bir toplu yapı yönetim planı yapılması öngörüldü. Bunun için de oylamada bir kolaylık sağlandı. Bir defaya mahsus olmak üzere yarıdan bir fazla oyla toplu yapı yönetim planının kabul edilebileceği öngörüldü.

Bunun için önce altı ay süre tanındı ama bakıldı ki altı ayda olmuyor sonra bu süre kaldırıldı. Ancak bugün için parsel bazında yapılan yönetim planları geçersizdir ve bir toplu yapı yönetim planı yapılması mecburdur. Okuyucumun sitesinde de bu yapılacak.

Eski yönetim planları hükümleri uygulanmayacak, seçim dönemlerinde bu yeni yapılacak yönetim planına göre site bazında yönetici seçilecek ve aidatlar da usulüne uygun kesinleşmiş işletme projesine göre toplanacak. Öyle görülüyor ki bugünkü yönetim geçerliliğini kaybetmiş (Pekçok site yeni yönetim planı yapılmadığı için eskisini geçerli kabul ediyor ama bu görüş yanlıştır, parsel bazındaki yönetim planları geçersizdir).

Dikkat edilirse aidat toplanması için kesinleşmiş işletme projesi şarttır dedim. Yönetim geçerli olsa bile ancak usulüne uygun kesinleşmiş işletme projesi yaparak aidat toplayabilir, kendiliğinden zam yapamaz. İşletme projelerinin nasıl kesinlik kazanacağı konusuna sık sık köşemde yer vermiştim.

Yazarlarımızdan

17 Mayıs 2021, Pazartesi 07:40
17 Mayıs 2021, Pazartesi 07:07
Sıradaki haber yükleniyor...
holder