Ufuk Tarhan Geleceğin parlak mesleği avatar tasarımcılığı
HABERİ PAYLAŞ

Geleceğin parlak mesleği avatar tasarımcılığı

Sevsek de sevmesek de istesek de istemesek de artık hayatımızda ‘metaverse’ diye bir gerçek var. “Nedir, ne değildir?” hakkında ben de epey yazdım. Şimdi bu gelişmenin hangi mesleği ön plana çıkaracağını konuşalım.

Geleceğin parlak mesleği avatar tasarımcılığı

Hani “Sosyal medyadan sonra ne olacak? Facebook falan hayatımızda hep olacak mı? Facebook ya da diğer sosyal medya platformları ne zaman yok olacak?” gibi, zaman zaman aklımıza takılan sorular vardı ya; işte şimdi bunların yanıtını bize, yine, sosyal medyanın ilk yaratıcılarından Mark Zuckerberg verdi. “Biz artık metaverse’ün en büyüğü olacağız. Tüm şirketlerimizi de Meta adı altına topluyoruz” dedi.

Sonuç ve kısa cevap: Sosyal medya evrim geçirecek ve metaverse’e dönüşecek. Dünyalılar olarak nasıl “COVID-19 geldi kaçın!” denir denmez evlerimize kapanıp Zoom’la online’a geçtiysek, şimdi aynısı metaverse için oluyor. Daha ortada fol yok yumurta yokken hepimiz yine bir anda metaverse’lerdeki yaşantılarımızı düşlemeye, dijital ikizimiz olacak avatarımız için hayaller kurmaya başladık.

Çünkü artık arkadaşlarımızla bir araya gelmek, oyun oynamak, alışveriş yapmak gibi neredeyse tüm gündelik faaliyetlerimizi istersek online, üç boyutlu ve eş zamanlı olarak metaverse’deki ortamlarda gerçekleştirebileceğimiz bir dünyanın kapıları aralandı. Metaverse’ün gelişmesi için en önemli faktör, insanlar dahil her şeyin 3 boyutlu tasarımının olması.

İnsanların 3 boyutlu ikizine avatar; eşyaların ve diğer nesnelerinkine, ortamlara da 3D ayakkabı, 3D masa, 3D ağaç, 3D kedi, 3D masa, 3D okul, 3D konser deniyor. İşte bu yüzden geleceğin en ama en hızlı büyüyecek ve gelişecek işlerinden, mesleklerinden biri 3D Avatar ve nesne tasarımcılığı, kodculuğu, pazarlamacılığı olacak.

Geleceğin parlak mesleği avatar tasarımcılığı

EN HIZLI GELİŞECEK ÜÇ ALAN

EĞLENCE DÜNYASI CANLI OLACAK

En sevdiğimiz sanatçıların metaverse'te verecekleri konserleri sadece kulaklık, VR gözlüğümüzü ve başlığımızı takarak avatarlarımızla en ön sıradan izleyebileceğiz. Metaverse, bu deneyimi sanki fiziksel olarak oradaymışız gibi hissettirecek. Aynı konseri izleyen arkadaşlarımızın avatarlarıyla orada karşılaşıp buluşup sohbet ve dans edebileceğiz.

ALIŞVERİŞ, REKLAM, PAZARLAMA

Öncelikle tekstil ve süs sektörleri olmak üzere hemen her şey metaverse’te müşterileriyle buluşacak. Reklam panoları artık metaverse’teki mağaza ve alanlarda yer alacak. Kripto paraların gelişmesi ile pazarlama, reklam dünyasının önemli bir kısmı ve sonuçta pek çok ticari faaliyet hızla mataverse’e kayacak.

3 BOYUTLU EĞİTİM

Metaverse'ün belki de en fazla yararının olacağı, en fazla kullanılacağı alanlardan biri hiç kuşkusuz ki eğitim olacak. Mesela tıp öğrencileri organları kadavradan değil, 3D vücut ve organlardan, üstelik en ince damarlara, doku detaylarına dahi girerek öğrenecekler.

Ya da uzayı bizzat uzaya yolculuk ederek; coğrafyayı, jeolojiyi dünyanın merkezine, yanardağın içinde, denizin dibine 3 boyutlu dalarak, deneyimleyerek kavrayacaklar Dünyanın en önemli profesörlerinin derslerine katılabilecekler. Eğitmenler, konuşmacılar sunumlarını 3D avatarlarıyla yapacaklar.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder