Ekonominin derin girdapları ve yükselen yıldızları

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Ekonomist Özgür Demirtaş’ın kapalı bir grupta gerçekleşen toplantılarından birine katıldım geçenlerde. Demirtaş kısaca pandeminin sonuçlarını ve yakın gelecekte neler olacağını anlatıyordu. “Otomobil satışları düştü, düşecek diyenler en büyük yanılgıyı yaşadı” diye başladı sözlerine. Pandemi döneminde insanlar parasını tutacak, önünü görmek isteyecek sanılıyordu ama covid nedeniyle otobüse binmek istemeyenler parasını otomobile ve motosiklete yatırdı. Ve otomotiv sektörü 2020’yi tahminlerin çok üstünde bir satışla kapadı.

Ekonominin dinamikleri öngörülenler gibi işlemiyor çoğu zaman. Demirtaş’a göre önümüzdeki ekim ayından itibaren insanlar tam bir alışveriş çılgınlığı da yaşayacak. Ünlü markaların büyük bir kısmının şimdiden bu öngörüyü ciddiye alıp, sıkı bir depolama çalışması yaptığı biliniyor.

İnsanlar evde öyle bir daraldı ki, ihtiyacı olmadığı halde pek çok şeyi almak, yenilenmek isteyecek.

Çok yakında 3-11 Nisan tarihleri arasında Tuzla Viaport Marina’da gerçekleşecek Motosiklet ve Mobil Yaşam Araçları Fuarı’nın biletleri şimdiden bitmeye yakın hale geldiyse Özgür Demirtaş’ın öngörülerinin ne kadar doğru olduğuna hak vermek gerek. Hava, kara ve denizde kullanılan en heyecan verici araçları yakından inceleme ve deneyimleme fırsatı sunacak olan fuarın en az 50 bin ziyaretçiyi ağırlaması bekleniyor.

Dünyaya açılan Türk markaları

Adana’da ilk olarak e-ticaret sitesi olarak markalaşmaya başlayan, ardından hakiki deriyi özgün tasarımlarla buluşturan tasarımlar yapan Watch of Royal’in yolculuğu bu yıl itibariyle 250 ülkeye satış yapma noktasına gelmiş. Markanın kurucusu Tolga Sakın, başarılarının altında yatan nedeninin özgün tasarımlara ağırlık vermeleri olduğunu belirtiyor. Tasarım çantalardan, cüzdanlara, saatten, parfüme, gözlükten takılara pek çok ürün segmentinde dünyaca ünlü tasarımcılarla çalışarak büyümeye devam eden marka, bu yıl kuruluşunun 10. yılını kutlarken dev bir ekiple büyüme  yolculuğunu sürdürüyor.

26 MİLYON DOLARLIK OPERASYON MERKEZİ

Yine bir Türk markası olan Farmasi ise  şu aralar en büyük atılımlarından birini de Amerika’da yapıyor. 2021 yılının sonlarında Miami, Florida'da 26 milyon dolarlık bir operasyon merkezi ve kampüs açılışı da yapacak olan markanın küresel genişleme operasyonunu yıllardır yurtdışında yaşayan Emre Tuna ve Sinan Tuna yürütüyor. Geçtiğimiz günlerde İstanbul Ömerli’de Avrupa’nın en büyük entegre üretim tesisini de hayata geçiren marka, kadın dostu markalar arasında Türkiye’de ilk 10’da yer alıyor.

 

DEV FABRİKA

2008 yılında Düzce’de kurulan Plasten Otomotiv çok bilinmeyen ama milli gururumuz olan markalardan biri. Firma dünyanın otomotiv devlerine yılda bir milyonun üzerinde parça ve 3600 tonun üzerinde termoplastik plaka üretiyor. Düzce’nin Çilimli ilçesinde faaliyet gösteren, kapasitesini ve üretim sahasını genişletip yeni teknolojileri de bünyesine ekleyerek 15.300 m² kapalı alanda hizmet verirken ,dünyanın dev otomotiv markalarının da tercihi oluyor. Yüzlerce çalışanıyla konsol kaplamaları, torpido, jant kapakları, ön tavan kapama aksamları konusunda dünya lideri olma yolunda hızla ilerlerken bize de kurucuları ve emek verenleri ile gurur duymak kalıyor.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder