‘Yeni dünyamız değişim üzerine kurulu’

Perakende Günleri’nin babası sayılan Suat Soysal bu yılın yeni teması olan ‘Perakendenin Yeni Dünyasını’ anlattı. Ayrıca sıra dışı konuşmacıları ve gündem değiştirecek konularıyla bu yıl da iddialılar

28 Kasım 2017, Salı 05:00
A A
✔ Sizce nasıl bir 2017 geçirdik şu ana kadar?

2017’de perakende bir önceki yılın ekonomik durgunluğundan silkinerek beklenenin üzerinde bir büyüme gerçekleştirdi. Özellikle müşterisini dinleyen, teknolojiyi yakalayan ve yeni trendleri kaçırmayan marka ve hizmetler ciddi atılımlar gerçekleştirdi. Sektör gelecek yatırımlarına, yurtdışı açılımlara ve büyümeye devam ediyor.

✔ Bu seneki tema ne?

Perakende Günleri’nin bu yıl çıkış noktası “Perakendenin Yeni Dünyasını Yakalamak” olarak belirlendi. Bu temaya karar vermekteki dayanağımız değişimin ta kendisidir. Çünkü günümüzdeki teknolojik gelişmeler tüm dünyayı değiştirdiği gibi insanı ve doğal olarak perakendeyi de etkiliyor. İşin aslı teknoloji, insan davranışları, dünya ve perakende birbirini etkileyerek hep birlikte değişiyor. Perakende özelinde tüketici beklenti ve davranışlarında da bu değişimi gözlemliyoruz. Tüketicinin beklentilerini iyi anlamak, hızla değerlendirmek ve yerinde çözümler üretmek bu doğrultuda önemli. Özellikle “millenial” denen Y kuşağının tüketim alışkanlıkları teknolojiyle paralel değişirken bu kuşağın dinamikleri ve hayatı algılama yöntemleri markalara da ilginç bakış açıları kazandırıyor. Perakende sektörü bu yönde yeni beklentileri doğru şekilde göğüslerken tüketici davranışlarına yön verme misyonunu da taşıyor. Bu yüzden yeni pazarlar ve beklentileri keşfederken deneyimlerden de yararlanmanın en doğrusu olduğu kanısındayız. Ve belirsizlikler ortamında önümüzü net görebilmek adına bu tema altında buluşmaya karar verdik.

✔ Peki perakendenin yeni dünyası özetle nedir?

Perakendenin yeni dünyası değişim üzerine kurulu. Teknoloji ve rekabetin etkisi, ekonomi ve değişen tüketici davranışları perakendeyi değişime itiyor. Perakendeciler artık bu çok yönlü dünyayı sorgulamak, yakından anlamak ve işlerini buna göre yeniden tasarlamaları gerektiğini biliyor. Örneğin tüketici beklentileri, yeni neslin hayat, tüketim ve eğlence alışkanlıkları değiştikçe sadece alışveriş değil ürün ve hizmetlerle temas şeklimiz de evriliyor. Tüketici artık mağazada alışverişini yapıp çıkmak yerine o mağazada ya da o ürünle bir deneyim yaşamak istiyor. Buna değer veriyor. Markalar artık tüketicilerine bir çok kanaldan ulaşmak, ürün ve hizmet deneyimlerini zenginleştirmek zorunda.

✔ Katılımının nasıl olmasını bekliyorsunuz?

Perakende Günleri gerek bilgi paylaşımı, gerekse sunduğu network olanağı ile sektörün ufkunu her daim ileriye taşımayı kendine amaç edinen bir etkinlik oldu. Bu sene de perakendecisi, AVM’si, tedarikçisiyle, dernekleri ve profesyonelleri ve yurtdışından katılımcılarıyla sektöre yön vermesini diliyoruz. Bu amaçla yeni fırsatların paylaşıldığı, işin keyifle buluştuğu, yeniliklerle dolu Perakende Günleri farklı konuşmacıları ve gündem değiştirecek konularıyla bu yıl da yoğun ilgi ile karşılaşacağız.

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.