Yorgunluk sandığınız bahar depresyonu olabilir! (Depresyona karşı 5 öneri)

Mevsimler nedeniyle ortaya çıkan hava değişimi, insanların psikolojisini olumsuz etkiliyor. Ani sıcaklık değişimleri vücudun savunma mekanizmasını yavaşlatıyor, bireyleri hastalıklara ve strese açık hale getiriyor. Sıcaklık değişimlerine bağlı olarak ortaya çıkan stres çağımızın hastalığı olarak bilinen depresyona neden olabiliyor. Uzman Psikolog Hande Taştekin, havaların ısınmasıyla ortaya çıkan bahar depresyonuyla ilgili uyarılarda bulundu

08 Mayıs 2019, Çarşamba 09:47 Son Güncelleme:
A A

Depresyon psikolojik bir sorun olarak kabul edilmektedir. Tekrarlanabilen bir sağlık sorunu olan depresyon, çoğu zaman insanların hayatını olumsuz etkiliyor. Toplam nüfus üzerinde yapılan araştırmalarda depresyondan etkilenenlerin yüzde 70’nin 15-55 yaş arası kadınlar olduğu belirlenmiştir. Bedensel açıdan hormonal faaliyetleri erkeklere göre daha çok olan kadınlar, iş ve ev hayatındaki olumsuzluklar nedeniyle depresyona daha kolay giriyor. Bu durum kişinin günlük hayatını ve işlevselliğini olumsuz etkileyerek müdahale edilmediği takdirde daha büyük sorunlara neden oluyor.

BİTKİNLİK, YORGUNLUK VE HALSİZLİKLE BAŞLIYOR

BİTKİNLİK, YORGUNLUK VE HALSİZLİKLE BAŞLIYOR

Sonbahar ve kış aylarında görülen stres ve depresyon, ilkbahar ve yaz aylarının başlangıcında da ortaya çıkabilir. Havanın aniden ısınması ve nem oranının yükselmesiyle birlikte kişilerde bitkinlik, yorgunluk ve halsizlik görülebilir. Bunun yanında; kas, baş ve karın ağrıları ile cinsel isteksizlik de depresyonun belirtileri arasındadır. Öte yandan güneşten gelen sıcaklığın dünyaya daha çok ulaştığı ve doğanın yeşile hazırlandığı dönemlerde, kapalı ortamlarda uzun süre çalışan bireylerde depresyona daha sık rastlanır. İlkbahar aylarında ortaya çıkan alerjik reaksiyonlar da kişilerin duygu durumunda değişikliklere yol açarak depresyonun derecesini artırır.

ISININ DEĞİŞMESİ HORMON DENGESİNİ BOZUYOR

ISININ DEĞİŞMESİ HORMON DENGESİNİ BOZUYOR

Baharla birlikte değişen hava olaylarının yanı sıra güneş ışığına düzensiz bir şekilde maruz kalınması, beyindeki bazı hormonların ve kimyasalların dengesini bozar. Bu dengesizliğin sonucunda bireyler kendilerini mutsuz hisseder. Bahar aylarında artan güneş ışığı nedeniyle vücutta üretilen ‘melatonin’ hormonunun düzeyi değişir. Bu değişim, bazı psikolojik sorunlara neden olabilir. Bu aylarda ortaya çıkan depresyon nedeniyle sürekli hüzün hali, bazı durumlara karşı isteksizlik, enerji düşüklüğü, uyku süresinde ve düzeninde değişim, sebebi belli olmayan halsizlik, kilo alma ya da kilo kaybı, kendini değersiz hissetme, dikkat dağınıklığı, huzursuzluk, unutkanlık ve aşırı duygusallık belirtileri görülür. 

DEPRESYON İLE BAŞ EDEBİLMEK İÇİN ÖNERİLER

DEPRESYON İLE BAŞ EDEBİLMEK İÇİN ÖNERİLER

1. Bahar aylarında dengeli ve sağlıklı beslenilmeli, vücudun ihtiyacı olan günlük su kesinlikle alınmalı. 

2. İnce dokulu, nefes alabilen güneş ışığını yansıtan açık renkli kıyafetler tercih edilmeli. 

3. Günlük işler eğlenceli hale getirilmeli, enerji düşüklüğüne neden olabilecek aktivitelerden kaçınılmalı, açık alanlarda farklı aktiviteler yapılmalı.

4. Uyku düzenine ve süresine dikkat edilmeli, her gün en az 7 saat kesinlikle uyunmalı.

5. Gerekiyorsa bir uzman kontrolünde direnç koruyucu vitaminler alınmalı.

TERAPİ SAYESİNDE DEPRESYONLA BAŞA ÇIKILABİLİR

TERAPİ SAYESİNDE DEPRESYONLA BAŞA ÇIKILABİLİR

Psikolojik açıdan yapılan terapi ve tedaviler, kişilerin duygularını ve davranışlarını daha iyi değerlendirmesine yardımcı olmak ve kişilere bilinçli bir farkındalık kazandırmak adına büyük önem taşıyor. Psikolojik nedenlerle kullanılan antidepresanların yanı sıra mutlaka uzman bir psikolog tarafından yapılacak terapi de kişiye destek olacaktır. Bu terapiler kişilerin hissettiği depresif duyguları azaltır, kaygı ve huzursuzluk gibi rahatsızlık veren duyguları yatıştırır.


Sıradaki haber yükleniyor...