Yumurtalı ıspanak kansızlığa iyi geliyor!

Özellikle kadınların sıkça yaşadığı sorunların başında gelen kansızlığı, yumurtalı ıspanak yiyerek yenebilirsiniz

10 Mart 2017, Cuma 15:50 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Türkiye'de demir eksikliği anemisi görülme sıklığı giderek artmaya başladı. Kansızlık özellikle hamilelerde, çocuklarda ve kadınlarda daha çok görülüyor. Kansızlığı önlemek için sağlıklı ve doğru beslenmek büyük önem taşıyor. Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, konuyla ilgili bilgi verdi:  

Demir eksikliği anemisi vücudunuzda yeterli demirin bulunmamasından kaynaklanan ve sık görülen bir anemi türüdür. Demir düzeylerinin düşük olmasının nedeni genellikle kan kaybı, kötü beslenme veya besinlerdeki demirin emilmesinde görülen yetersizliktir.

Demir eksikliğine bağlı kansızlık çocuklarda zeka gelişimini olumsuz yönde etkiler, büyümeyi yavaşlatır ve enfeksiyona yakalanma riskini fazlalaştırır. Bu sebepten dolayı anemide tedavi çok önemlidir.  

Kansızlık tedavisinde demir kaynaklı besinlerle doğru şekilde beslenmenin önemi büyüktür. Tedavide tüketilmesi gereken bazı besinleri sıralayacak olursak kırmızı et, tavuk eti, karaciğer, balık eti, üzüm, pekmez, yumurta, kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler (ıspanak, tere, pazı gibi...), fındık, susam ve kuru dut.

Bu besinlerin C vitamini ile beraber tüketilmesi demir emilimini artırmanın önemli bir yoludur. C vitamini bakımından zengin olan besinlere örnek vermek gerekirse portakal, kivi, tatlı kırmızı biber, yeşil biber, greyfurt, kavun, çilek, ananas, kıvırcık lahana, mango, brokoli ve tatlı patatestir.  

Her öğünde karışık yeşilliklerden oluşan bol limonlu salatalar demir emilimini artırır.

Yumurtayı menemen tarzında pişirmek ve öyle tüketmek demirin alımını artırmış olur.

Çünkü içerisinde kırmızı, yeşil biber, domates ve soğan olduğu için C vitamini kazandırmış oluyorsunuz.

Ispanağı sadece ya da yumurta ile birlikte yemek gerekir. Ispanağı yoğurt ile beraber tüketmek demir emilimini azaltır.  

Kahvaltıda 1 tatlı kaşığı keçiboynuzu pekmezi faydalıdır. Kuru baklagiller parça et ya da tavukla pişirildiğinde demir alımı artmaktadır. Demir eksikliği ileri seviye de olan kişiler; kalsiyum yönünden zengin besinleri yemeklerin yanında değil ara öğün olarak tüketmelidir.  

Çünkü kalsiyumun demirin emilimini yavaşlatma özelliği vardır. Ayrıca demir alımını azaltmamak için çayı açık ve limon sıkarak içmekte yarar vardır.  

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Posta Gazetesi Haydar Dümen’e sorulan yeni sorular (5 Mart 2021 )