Aldığınız kaloriyi günde en az 100 kalori azaltmanın 12 yolu

Kilo verme oranı, tamamen alınan kalorinin yakılan kaloriden daha düşük olmasıyla bağlantılıdır. Bu nedenle kilo vermek için işe kalorileri düşürerek başlamalısınız. Peki günlük kalori miktarı nasıl azaltılır? Ufak tefek değişikliklerle günde minimum 100 kalori azaltmanın yollarını anlattık.

20 Şubat 2021, Cumartesi 10:43 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1. Tadın, ama az tadın

1. Tadın, ama az tadın

Yaptığınız yemeklerin tuzuna bakmak için aldığınız birer kaşıklar, yaptığınız böreklerin ve tatlıların tatlarını kontrol etmek için farkında olmadan mutfakta yaptığınız ufak atıştırmaların size günlük maliyetinin 100-300 kalori arasında olduğunu unutmayın.

2. Poğaça yerine sokak simidi

2. Poğaça yerine sokak simidi

1 adet poğaça veya 1 porsiyon börek yerine kahvaltıda sokak simidi tercih etmeniz ortalama 100-200 kalori arasında eksik almanıza yardımcı olur.


3. Salatalarınızdaki ekstraları abartmayın

3. Salatalarınızdaki ekstraları abartmayın

Salatalara eklenen kuru kayısı, kuru üzüm, nar, kuruyemiş gibi yiyecekler salatanın sadece besleyici değerini değil aynı zamanda kalorisini de yükseltir. Salatalarınızın sadece soslarına değil, içeriğine de dikkat etmeniz ortalama günlük 100 kalori daha az almanıza yardımcı olur.


4. Kahvenizin boyutunu küçültün

4. Kahvenizin boyutunu küçültün

Gün içerisinde kremalı kahve içme alışkanlığınız var ise sadece büyük boydan küçük boy seçime dönüş yapmak veya küçük boy seçiminizi light ve şekersiz yapmak ortalama 100-200 kalori kar etmenizi sağlayacaktır.

5. Gofret yerine meyveli yoğurt

5. Gofret yerine meyveli yoğurt

Tatlı ihtiyacı duyduğunuzda tüketeceğiniz 1 gofret yerine yoğurdunuza meyve doğramak 130 kalori eksik almanızı sağlayacak.


6. Omletinizi sade yiyin

6. Omletinizi sade yiyin

Kahvaltıda karışık omlet yerine peynirli veya sade omlet tercih etmek az yağlı pişirmek söylemek zor değil, ama kalori karşılığı yaklaşık 130 kalori.

7. Zeytinyağı çok sağlıklı ama aynı zaman da kalorili

7. Zeytinyağı çok sağlıklı ama aynı zaman da kalorili

Zeytinyağının sağlığa olan faydaları saymakla bitmese de; 1 tatlı kaşığı yaklaşık 45 kaloridir. Sağlıklı diye bolca kullandığınız zeytinyağı fazla kilolarınızın gizli nedeni olabilir. Yemekleri 1 yemek kaşığı zeytinyağı ile pişirmek, salatalara ise 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ilave etmek sizi günlük ortalama 100-250 kaloriden kurtaracaktır.

8. Sandviç yerine 'ekmeküstü'

8. Sandviç yerine 'ekmeküstü'

Büyük boy bir sandviç veya hamburger sipariş etmek durumunda kaldığınızda ekmek diliminin birini çıkarıp 'ekmeküstü' şekilde tüketmek 100 kalori eksik tüketmenizi sağlar.

9. Patates kızartması yerine fırında patates

9. Patates kızartması yerine fırında patates

Patates kızartırken, toplam ağırlığının yaklaşık %10’u kadar yağ çektiğini biliyor muydunuz? İşte bu nedenle patates kızartması yerine fırında patates veya patates salatası tercih etmek size 100 kaloriden daha fazlasını kazandıracaktır.

10. Sos miktarını azaltın

10. Sos miktarını azaltın

Soslu yemek, soslu salata, soslu et severler bu lezzete karşı koyamıyorlarsa, normal sos miktarının yarısı kadar kullanmaları günlük 100 kalori daha az almalarına yardımcı olacaktır.


11. Kalın hamur yerine ince hamur

11. Kalın hamur yerine ince hamur

Kalın hamur yerine ince hamur pizza siparişi size 100 kaloriden daha fazlasını kazandıracaktır.

12. Kıymalı yerine sebzeli makarna

12. Kıymalı yerine sebzeli makarna

Kıyma veya et eklenmiş makarna yerine sebzeli makarna tercih edin, 100 kalori daha az tüketin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Zayıflamak isteyenlere yardımcı 10 diyet ve egzersiz uygulaması