Serpil Dokurel Akıllı telefonlar kaliteli eğitimin sonu olabilir! UNESCO'dan 'Yasaklansın' önerisi
HABERİ PAYLAŞ

Akıllı telefonlar kaliteli eğitimin sonu olabilir! UNESCO'dan 'Yasaklansın' önerisi

Serpil Dokurel\Posta.com.tr| "Okullarda akıllı telefon yasaklanmalı" açıklamasını, yeni yayımladığı “2023 Küresel Eğitim İzleme” raporunda yapan UNESCO, öğrencilerin okullarda akıllı telefon kullanmasının yasaklanması için küresel çağrıda bulundu. Bu çağrının gerekçesi, “Eğitimin aksamasını önlemek, öğrenmeyi iyileştirmek ve çocukların siber zorbalıktan korunmasına yardımcı olmak” şeklinde açıklandı.

UNESCO Genel Direktörü Audrey Azoulay, ‘’Dijital devrim ölçülemez bir potansiyele sahiptir, ancak toplumda nasıl düzenlenmesi gerektiğine dair uyarılar dile getirildiği gibi eğitimde kullanılma şekline de benzer bir dikkat gösterilmelidir’’ dedi.

Haberin Devamı

ÜLKELERİN %14’ÜNÜN AKILLI TELEFONLARI YASAKLAYAN POLİTİKALARI VAR

UNESCO’nun küresel telefon yasağı önerisi aslında hali hazırda birçok ülkede yasayla uygulanıyor. Fransa 2018 yılında okullarda akıllı telefonları yasa ile yasaklayan ilk ülke oldu. Gine 2021’de aynı yolu izledi. Letonya, Meksika, Portekiz, İspanya, İsviçre ve Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve İskoçya’da da tam veya kısmi yasaklar getirildi.

Bangladeş farklı bir yol izledi. 2011 yılında sınıflarda öğrenciler yerine, öğretmenlere cep telefonu yasağı getirildi. 2017 yılında ise hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin cep telefonlarını sınıfa getirmeleri yasaklandı. Tacikistan’daki eğitim yasasının 25. maddesi gereği ilkokul ve ortaokullarda öğrenciler tarafından cep telefonu kullanımı yasak. Özbekistan’da okullara girerken tüm cihazların kapatılması şartı var.

2024 yılında okullarda akıllı telefon yasağını uygulamaya koyacak olan ülkeler arasında ise Finlandiya ve Hollanda yer alıyor. Hollanda Eğitim Bakanı Robbert Dijkgraaf yasak için, ‘’Öğrencilerin konsantre olabilmeleri ve onlara iyi çalışma fırsatı verilmesi gerekiyor. Bilimsel araştırmalar, cep telefonlarının bir rahatsızlık olduğunu gösteriyor. Öğrencileri buna karşı korumamız gerekiyor’’ dedi.

Uzman Pedagog ve Ebeveyn Danışmanı Zeynep Şimşek Karataş, “Tablet ve akıllı telefonların okullarda yasaklanması durumunda bazı olumlu sonuçlar elde edilebilir. Genellikle okullarda tablet ve akıllı telefonların yasaklanıp yasaklanmaması eğitim sistemine ve okulun hedeflerine bağlı bir karar oluyor. Tablet ve akıllı telefonlar öğrencilere dijital kaynaklara erişim sağlayabilir. Ancak çok yüksek bir ihtimal dikkat dağıtıcı da olabilir, eğitim amaçlı kullanımı dengelemek önemlidir. "dedi

Haberin Devamı


DİKKAT VE ODAKLANMA GELİŞEBİLİR

"Tablet ve akıllı telefonların yasaklanmasıyla öğrencilerin dersleri, öğretmeni ve arkadaşlarıyla etkileşimi artabilir. İyi odaklanmalarını sağlar çünkü dijital cihazlar zaman zaman dikkat dağıtıcı olabilir. Sosyal iletişim becerileri olumlu yönde etkilenir"

Öğrenciler arasındaki yüz yüze iletişimin artacağını belirten Ebeveyn Danışmanı Zeynep Şimşek Karataş, “Tablet ve akıllı telefonların yasaklanması öğrencilerin birbiriyle daha fazla etkileşimde bulunmasına olanak sağlar. Diğer türlü hafta sonlarında ya da okul sonrasında oynadıkları oyunları birbirlerine göstererek yine çok da aktif olmayan, çok da etkileşimin fazla olmadığı sınırlı dijital oyunlardan ibaret bir etkileşim ortaya çıkar. “ açıklamasını yaptı

KİTAP VE KAĞIT KULLANIMI ARTAR

Karataş “Tabletlerin yasaklanması öğrencilerin geleneksel kitap ve kağıt kaynaklarını daha fazla erişimini artırır çünkü diğer türlü arama motorları kullanılarak hızlı bir şekilde bilgiye ulaşmaktadırlar. Bu bilgilerin de hepsi doğru bilgi değil, bazen ulaşılmaması ya da görmemeleri gereken şeylere ulaşıp öğrenebilmektedirler. Ancak kitap taramasıyla ya da kendileri not tutarak çocuğun daha aktif olduğu bir öğrenme şekli ortaya çıkar ve öğrendikleri bilgilerin daha kalıcı olması sağlanabilir” vurgusu yaptı.

Haberin Devamı

DİJİTAL BAĞIMLILIĞIN AZALMASIN AZALMASI TEŞVİK EDİLİR

Ebeveyn Danışmanı Karataş, tabletlerin yasaklanması durumunda öğrencilerde görülen olumsuz davranışlarında azalabileceğini belirtti. Aynı zamanda daha az ekran süresinin zihinsel ve fiziksel yönde de çocukları olumlu yönde etkileyeceğini açıkladı.

ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİSİ GELİŞİR

Tabletlerin yasaklandığını düşündüğümüzde, öğretmenler öğrencilerle daha yakın bir etkileşim kurabilir ve öğrenme deneyimini bireysel yani birebir hale getirebilir. Elbette her okul ve her eğitim sistemi farklıdır bu nedenle dikkatli davranılması gerekir. Yasaklanması durumunda da okulun da doğru bir yolla ilerlemesi gerekir. Çocuklara farklı öğrenim olanakları da sunması önemlidir.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder