Bel ağrısına karşı bel kaslarını güçlendirecek 3 basit egzersiz

Bel ağrısından şikayet ediyorsanız fazla kilolarınızı vermeniz ve egzersiz yapmanızın bel sağlığınız için önemi büyük. Peki bel kaslarınızı güçlendirmek için hangi hareketleri yapabilirsiniz? Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Demirhan Dıraçoğlu, Özgür Gökmen Çelenk'e Posta Gazetesi okurları için belinizi zorlamadan kaslarınızı güçlendirmenizi sağlayacak 3 basit hareketi anlattı.

06 Aralık 2021, Pazartesi 16:47 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Sürekli aynı pozisyonda kalmak bel ağrısını tetikleyen davranışlar arasında. Ancak hareket etmek, yürümek tek başına yeterli gelmiyorsa, bel kaslarınızı güçlendirmek için bazı egzersizlere ihtiyacınız var demektir.


Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Demirhan Dıraçoğlu, Özgür Gökmen Çelenk'e Posta Gazetesi okurları için belinizi zorlamadan kaslarınızı güçlendirmenizi sağlayacak 3 basit hareketi anlattı!

Bel kaslarını güçlendirmek için 1. hareket

Bel kaslarını güçlendirmek için 1. hareket

  • Ayaktayken biraz öne doğru bükülün. 
  • Kalça ve bel kaslarınızı aynı anda kasın. 
  • Hareketi yaparken nefesinizi tutmayın, nefes alıp verin, 10’a kadar sayın. 
  • Hareketi tekrarlayın.

Bel kaslarını güçlendirmek için 2. hareket

Bel kaslarını güçlendirmek için 2. hareket

  • Sırt üstü yatın. 
  • Kalça ve dizleri hafifçe kırın. 
  • Önce belinizdeki çukurluğu yere doğru bastırmaya çalışın. 
  • Nefes alıp verirken 10’a kadar sayın. 
  • Ardından kalçalarınızı hafifçe kasarak yerden kaldırın. 
  • Hareketi tekrarlayın. 

Bel kaslarını güçlendirmek için 3. hareket

Bel kaslarını güçlendirmek için 3. hareket

  • Yine sırt üstü yatar pozisyonda kalça ve dizlerinizi hafifçe kırın. 
  • Bu pozisyonda kollarınızı dizlere doğru uzatarak başınızı hafifçe yerden kaldırın. 
  • 10’a kadar sayın. 
  • Başınızı ve kollarınızı eski yerine getirin. 
  • Hareketi tekrarlayın.

Bu hatalar bel ağrısını artırıyor!

Bu hatalar bel ağrısını artırıyor!

Düzenli egzersiz yapmanın bel sağlığına katkısı büyük. Ancak aynı zamanda bazı hatalı davranışlardan da kaçınmanız gerekiyor. Peki bunlar hangileri?


İşte günlük hayatımızda hiç fark etmeden yaptığımız ve bel sağlığmızı tehlikeye atan hareketler: Bu hatalar bel ağrısını artırıyor! Bel ağrısını artıran 8 yanlış hareket


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Az yese de kilo veremeyenlere uzman önerileri