Abone Ol Google News
Dengede ve güçlü bir beden için yapılması gerekenler?

Bunu da sağlayan en kullanışlı “araç” nefesimiz… Asanaların içinde mutlaka burundan uzun ve zorlamasız nefesler alıp verin. Nefesinizin daima farkında olun.

Bedenin denge duruşlarında sağlam bir şekilde kalmasını sağlayan bir diğer etmen de karın bölgemizin güçlü olması. Hara dediğimiz bu alan bedenimizin merkezidir.

Denge duruşlarında bedenimizi merkezlemek bu nedenle önemli.

Yaptığımız bu çalışmada önce bedenimizi, nefesimizi, zihnimizi hazırlıyoruz. Ardından plank duruşu (kalas) ve hem denge hem güç isteyen yan plank çalışıyoruz.

Alçak hamle, yüksek hamle ve ağaç duruşlarında ise dengemizi araştırıyoruz…

Denge çalışmaları özellikle sabah saatlerinde yapıldığında zihnin daha hızlı odaklanmasını sağlar, konsantrasyonu artırır. Güç gerektirse de bir tarafıyla katı olmayan hafif bir beden ister ve bize köklenmek kadar hafiflemeyi de öğretir. Bedensel olarak da bacaklar güçlenir ve karın bölgesi kaslarını doğru kullanmayı öğreniriz.

Bu çalışmaları yaparken bedeninizde herhangi bir noktayı sıkmadığınızdan, kasılmadığınızdan emin olun… Hafifleyin ve yüzünüze minik bir tebessüm yerleştirerek, kontrollü uzun nefesler alıp vererek yoga pratiğinizi uygulayın.

Dengede ve güçlü bir beden için yapılması gerekenler?

Bu haftaki çalışmamızda Yogabiz.pro uzmanı Nilüfer Eyiişleyen ile denge ve güç üzerine yoğunlaşıyoruz. Bedenimizin belli duruşlarda (asanalar) dengede kalması, dingin ve odaklanmış bir zihinle mümkün.

14 Ağustos 2020, Cuma 11:18 Son Güncelleme:

Bunu da sağlayan en kullanışlı “araç” nefesimiz… Asanaların içinde mutlaka burundan uzun ve zorlamasız nefesler alıp verin. Nefesinizin daima farkında olun.

Bedenin denge duruşlarında sağlam bir şekilde kalmasını sağlayan bir diğer etmen de karın bölgemizin güçlü olması. Hara dediğimiz bu alan bedenimizin merkezidir.

Denge duruşlarında bedenimizi merkezlemek bu nedenle önemli.

Yaptığımız bu çalışmada önce bedenimizi, nefesimizi, zihnimizi hazırlıyoruz. Ardından plank duruşu (kalas) ve hem denge hem güç isteyen yan plank çalışıyoruz.

Alçak hamle, yüksek hamle ve ağaç duruşlarında ise dengemizi araştırıyoruz…

Denge çalışmaları özellikle sabah saatlerinde yapıldığında zihnin daha hızlı odaklanmasını sağlar, konsantrasyonu artırır. Güç gerektirse de bir tarafıyla katı olmayan hafif bir beden ister ve bize köklenmek kadar hafiflemeyi de öğretir. Bedensel olarak da bacaklar güçlenir ve karın bölgesi kaslarını doğru kullanmayı öğreniriz.

Bu çalışmaları yaparken bedeninizde herhangi bir noktayı sıkmadığınızdan, kasılmadığınızdan emin olun… Hafifleyin ve yüzünüze minik bir tebessüm yerleştirerek, kontrollü uzun nefesler alıp vererek yoga pratiğinizi uygulayın.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.