EkonomiAvrupa'nın mutfağına Türkiye damgası

Avrupa'nın mutfağına Türkiye damgası

Paylaş
Avrupa'nın mutfağına Türkiye damgası

Türkiye beyaz eşyada Avrupa’nın en büyük, dünyanın ikinci en büyük üretim üssü konumunda. Yıllık 32.3 milyon adetlik üretim ve 23 milyon adetlik ihracat kapasitesiyle beyaz eşya sanayi, küresel pazarda önemli bir oyuncu olma özelliğini koruyor.

Mutfak aletleri segmenti de Türkiye’nin güçlü olduğu alanlardan biri. Dünyada bu pazarın büyüklüğü 280 milyar dolar seviyesinde.

Haberin Devamı

YÜZDE 65’İ İHRACATA

Dünyanın önde gelen mutfak teknoloji fuarı Eurocucina’da sektöre dair bilgiler paylaşan Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Akın Garzanlı, küresel pişirici cihazlar pazarının 132 milyon adetlik büyüklüğe ulaştığını belirterek, “Bunun yaklaşık yüzde 10’u Türkiye’de üretiliyor. Türkiye’de üretilen ürünlerin yüzde 65’i ihraç ediliyor. Şirketimiz 122 ülkeye mutfak ürünleri ve teknolojileri ihraç ediyor” dedi.

YÜZDE 5 DARALDI

Şirketin ve Türkiye beyaz eşya sektörünün ana ihracat pazarı olan Avrupa’daki enflasyona da değinen Garzanlı, Avrupa’da enflasyonist ortamdan dolayı malzeme ve lojistik maliyetleri ile kredi maliyetlerinin yükseldiğine işaret etti. Garzanlı, “Özelikle Almanya gibi ülkelerde ev satın alma kararları daha uygun bir zamana ertelenme eğiliminde. Bu da ister istemez beyaz eşya piyasasını etkiledi. 2023’te yüzde 5’lik bir düşüş var” diye konuştu.

Haberin Devamı

Avrupanın mutfağına Türkiye damgası

GAZ KRİZİ ETKİSİ

Avrupa’da tercihleri etkileyen bir başka neden de doğalgaz krizi oldu. Beyaz eşya sektöründe yüksek faturalar ve enflasyon etkisi ile tüketici tercihlerinde bir dönüşüm yaşandığına işaret eden Garzanlı, şunları söyledi: “2 sene önce fuarlarda gazlı ocakları görüyorduk ancak bu yıl elektrikli ocaklarda artış var. Gazlı ocaklar yarı yarıya azalmış durumda. Bu tamamen doğalgaz fiyatlarının artmasının yansıması.”

PANDEMİ İLE TASARIM ÖNE ÇIKTI

Mutfak segmentinin pandemiyle birlikte ön plana çıktığını, bu dönemde mutfaklara yatırımların arttığını söyleyen Garzanlı, “Renkler, malzeme, tasarım konusunda zenginleşen seçeneklere ilgi arttı. Biz de bu alanda trend belirleyici olma yolunda güçlü adımlarla ilerliyoruz” dedi. Beko olarak da pazar paylarının arttığını kaydeden Garzanlı, daha üst segmentte de yayılmaya başladıklarını ve 500 Euro üstü ürün satışlarını arttırdıklarını kaydetti.

AFRİKA’DA GÜNEŞ PANELLİ BUZDOLABI

Arçelik olarak dünyanın farklı coğrafyalarında farklı projelere imza attıklarını aktaran Akın Garzanlı, Defy markası ile faaliyette oldukları Güney Afrika’da güneş enerjisi paneli ile çalışan buzdolabı ve soğutucu piyasaya sunduklarını kaydetti. Garzanlı, “Çatıya konan güneş paneli üzerinden sağladığı enerjiyle şehir elektrik şebekesine bağlı olmadan çalışıyor. Günde 6 saate varan elektrik kesintileri yaşanan ülkede, gıda israfını önlemek, ilaçların muhafazasını sağlamak kritik önemde. Bu uygulamayı Afrika ve Güney Asya’da faaliyet gösterdiğimiz Bangladeş, Pakistan ve Hindistan’da yaygınlaştırmayı hedefliyoruz.”

Haberin Devamı

GIDA İSRAFI İLE MÜCADELE

Garzanlı, gıda israfı ile mücadelede şef Massimo Bottura ile ‘aş evleri’ projesini hayata geçirdiklerini ve ‘Refettioro’ olarak adlandırılan bu yerlerde 1.070 tondan fazla yiyeceğin israfının önüne geçilerek 2.4 milyon tabak yemeğin ihtiyacı olan insanlara ulaştırıldığını aktardı. Bu yemekhanelerin ilki Milano’da açılırken, şu anda 13 noktada faaliyet gösteriyor.