Gece yarısı uyanmanızın 7 nedeni

Avustralyalı uyku ürünleri markası Bed Threads, gece vakti durup dururken uyanmanın olası nedenlerini açıkladı. Uzmanları bu konuda yalnız olmadığınızın altını çizerken, sadece bir gece eksik alınan uykunun sağlık üzerindeki etkilerine de işaret ediyor. Çünkü bir gece her zamankinden az uyumak, ertesi gün hiçbir şey olmasa bile yorgun olacağınız anlamına geliyor.

17 Aralık 2019, Salı 11:51 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
1. Oda sıcaklığı

1. Oda sıcaklığı

Kaliteli bir uyku ve sizin aranızda duran en büyük etmenlerden biri oda sıcaklığı. İyi bir uyku için vücut sıcaklığının normalden daha düşük olması, bunun için de oda sıcaklığının her zamankinden ‘bir tık’ soğuk olması gerekiyor. Vücut sıcaklığı akşam saatlerinde en yüksek dereceye ulaşırken, uyuduktan sonra da en soğuğa düşer. Uzmanlar, uyumak için ideal oda sıcaklığının, 16 ila 18 derece olduğunu savunuyor. 24 derecenin üstünde, 12 derecenin altında bir oda, uykusuz kalacağınız anlamına geliyor. 


2. Fazla alkol

2. Fazla alkol

Birkaç kadehten sonra daha kolay uykuya daldığınızı düşünebilirsiniz ancak uyku kalitesine bakıldığında bunun aslında tehlikeli olduğu görülüyor. Uyku uzmanı Olivia Arezzolo, uyumadan önce alkol almanın, dış etkenler nedeniyle daha fazla uyanmaya yol açabileceğini belirtiyor. 



3. Stresli düşünceler

3. Stresli düşünceler

Uyku uzmanları, eve gelirken işi ofiste bırakmayı tavsiye ediyor. Stresli ruh haliniz haftanın tamamına yayılıyorsa, bir uzmana danışmakta yarar var.


4. Uyku apnesi

4. Uyku apnesi

Uyku apnesi bozukluğu, kişi uyurken nefesinin kesilmesi ya da yavaşlaması anlamına geliyor. Bu durumda vücuttaki oksijen seviyesi de düşüyor. Uyku uzmanları, uyku apnesinin yalnızca kişinin birlikte uyuduğu kişiye rahatsızlık olarak görülmemesi, kesinlikle tedavi edilmesi gerektiğini söylüyor.


5. Hazımsızlık

5. Hazımsızlık

Uyumadan önce ne kadar yemeniz gerektiğini, kendinizi deneyerek belirleyin. Uzmanların tavsiyesi, uyumadan en az 2 saat önce yemeyi bırakmanız yönünde. Sabahtan akşama doğru piramit beslenme yöntemini belirleyin. Bu beslenme tipine göre kahvaltınızı krallar gibi, akşam yemeğini evsizler gibi yiyin. Kilonuzun da dengeleneceğini göreceksiniz. 



6. Fazla ışık

6. Fazla ışık

Uyku uzmanlarıi beyninize ‘uyku zamanı’ mesajının verilmesi için yatak odasının mümkün olduğunca karanlık olmasını öneriyor. Eğer kapı aralıkları ya da perdeler ışık sızdırıyorsa, göz bandı iyi bir seçenek olabilir.

Tabletinizi ve cep telefonunuzu uyuduğunuz odada şarj etmeyin. Uyumadan önce mavi ekrandan uzak kalmak, hem göz sağlığı hem de uykudan önce dış etkenlerin dikkat dağıtmaması açısından önemli.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Parmak çomaklaşması akciğer kanseri belirtisi