Hafızanız için kırmızı soğan tüketin

Hafızamız yıllar içinde yaşa bağlı olarak zayıflayan bir mekanizma. Zihnimizi diri tutarak hafızamızı da koruyabilmek mümkün. Bunu yapmanın bir diğer yolu da sağlıklı beslenmek ver hafıza koruyan besinler tüketmek...

11 Mayıs 2019, Cumartesi 08:20
A A

Diyetisyen Elif Özcan, unutkanlığı azaltmak için hafızayı güçlendirmek gerektiğini anlatırken, "Bunun için temel şart; haftada bir kez balık tüketmek, soğanı da sofralardan eksik etmemek diyor.

Özellikle kırmızı soğan içerisinde bulunan hafıza güçlendirici bileşenlerle tam bir zihin açıcı. 

Hepimizin severek tükettiği kuru yemişler de unutkanlıkla savaşan kahramanlar arasında başı çekiyor. Özcan "Günlük beslenmemizde her yaş grubunda mutlaka kuru yemişlere yer vermemiz gerekiyor. E vitamini içeriklerinden dolayı unutkanlığa karşı her zaman için fındık, fıstık, ceviz, yer fıstığı ve susam tarzı yağlı yemişleri yaşantımızda bulundurmakta yarar var." diye konuşuyor.


Diyetisyen Özcan, derin deniz balıklarının, ’Omega-3’ yönünden daha zengin oldukları için unutkanlığa bire bir olduğunu, özellikle kış aylarında haftada 2-3 kez balık tüketilmesinin çok yararlı olduğunu söyledi.

Diyetisyen Elif Özcan sözlerini "Unutkanlık dediğimizde, dikkat çekmemiz gereken diğer bir besin ise, yaban mersini. Antioksidan etkisinden dolayı yaşa bağlı, yaşla gelişen hafıza geriliğine karşı ciddi anlamda bire bir savaşır. Her gün bir avuç yaban mersini tüketmek unutkanlığa karşı çok çok iyi gelecektir. Hafızayı güçlendirecektir." diye tamamlıyor.


Sıradaki haber yükleniyor...