Hafta sonu yapılan tatlı kaçamakları dengelemenin 8 yolu

Bugün pazartesi, muhtemelen hafta sonu tatlıları güzel hüpletirken "Nasıl olsa yarın pazartesi, haftanın ilk gününden itibaren dikkat etmeye başlarım" dediniz. Bu hafta sıkı bir diyete başlamasanız bile, pazartesi itibarıyla biraz daha dikkatli yiyip içmek boynunuzun borcu. Tatlı kaçamakları ise bir kere yediniz diye dönüşü olmayan besin grupları değil. Eğer cumartesi pazar nefsinize hakim olamadınız ve sokağa çıkma yasağında sıkıntıdan çok yediniz diye bütün yağlar bel ve kalça çevresinde depolanmayacak. Ama tek bir şartla, denge. Bu hafta aşağıda sıralayacaklarımızı harfiyen uygularsanız, haftayı artı kilo olmadan kapatabilirsiniz. İşte, hafta sonu kaçamaklarını dengelemenin 8 etkili yolu!

04 Mayıs 2020, Pazartesi 13:25 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Egzersiz yapın

Egzersiz yapın

Kaçamakları dengelemek için egzersiz yapmak iyi bir fikir. Ancak egzersizde de aşırıya kaçmamak ve normal egzersiz rutinine sadık kalmak gerekir.

Tuz tüketimini azaltın

Tuz tüketimini azaltın

Sodyum vücutta su tuttuğu için ödeme neden olmaktadır. Bu yüzden ödemden kurtulmak istiyorsanız gün içerisindeki tuz tüketiminizi azaltmanız gerekir. Paketli gıdalardan, turşu, salamura, lakerda ve et suları gibi tuz içeriği yüksek besinlerden uzak durmayı tercih edebilirsiniz.

Karbonhidratı azaltın

Karbonhidratı azaltın

Aşırı karbonhidrat ve şeker tüketimi vücutta su tutulmasına neden olur. Bu da kaçamak yaptıktan sonraki gün tartıda fazla kilo görmenize neden olan etkenlerden biridir. Bu yüzden rafine şeker, pilav, makarna ve ekmek tüketimini azaltabilirsiniz. Bu seçenekler yerine birkaç gün protein ve yağdan yüksek bir beslenme planı izleyebilirsiniz. Örneğin ekmeksiz, yumurtalı ve avokadolu bir kahvaltının ardından öğle yemeği olarak tavuklu bol yeşillikli salata tercih edebilirsiniz.

Su tüketimini arttırın

Su tüketimini arttırın

Kaçamaklardan sonra yapmanız gereken en önemli şeylerden biri su tüketiminizi arttırmaktır. Günde 2,5-3 litre kadar su içmeyi ihmal etmemelisiniz. Su içmek, ödem atmanıza yardımcı olacaktır.

Öğün atlamayın

Öğün atlamayın

Zayıflamak uğruna pek çok kişi öğün atlama hatasına düşer. Özellikle kahvaltı öğünü atlanmaktadır. Pek çok kişide öğün atlandığı zaman kilo verilecek algısı bulunur. Bir süre kilo verilir gibi görünse de, gerekenden daha az kalori alındığı için metabolizma durur. Metabolizma durunca, kilo verme hızı yavaşlar ya da kilo alınmaya başlanır. Diyete ilk başlandığında öğün atlayarak hızlı kilo verilir ama iki ay sonunda kilo verme tamamen durur. Bu kez vücudu şaşırtmak için yeni diyetlere başlanır ama bu kalıcı kilo vermeyi getirmez, aksine verilen kilo iki misli halinde geri alınır.

Meyve sebze tüketimini arttırın

Meyve sebze tüketimini arttırın

Ödem atmaya yardımcı meyve ve sebzeleri günlük beslenme rutininize ekleyebilirsiniz. Kiraz, ananas, maydanoz, kayısı, kabak ve salatalık gibi besinler hafiflemenize yardımcı olacaktır.


Tartılmayın

Tartılmayın

Pazartesi sabahları tartılmamanızı tavsiye ederim. Kilonuz normalden daha fazla çıkacağı için motivasyonunuzu düşürebilir. Unutmayın tartıda gördüğünüz bu kilo geçicidir ve muhtemelen sadece hafta sonu kaçamaklarının neden olduğu ödemdir.


Ödem atıcı bitki çayları için

Ödem atıcı bitki çayları için

Siyah çay ve kahve yerine bitki çayı içmeyi deneyebilirsiniz. Günde 2-3 fincan kiraz sapı, yeşil çay veya mısır püskülü gibi ödem atıcı çaylar vücudunuzda biriken şişliği atmanıza yarar sağlayacak. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yoga yaptığına şaşıracağınız 16 ünlü