egzersiz

egzersiz Haberleri

egzersiz haberleri sayfasında egzersiz haberlerini bulabilir tüm egzersiz haberlerini, gelişmeleri ve son dakika haberleri okuyabilirsiniz. egzersiz haberleri ile ilgili geçmişten bugüne Posta'da 780 haber bulunmaktadır.

Yürüyüşte kalori yakımını belirleyen 4 nokta

Yürüyüşte kalori yakımını belirleyen 4 nokta

Özellikle son bir yıldır günlük yaşantımızı derinden etkileyen ve fiziksel aktivitelerimizi büyük ölçüde kesintiye uğratan koronavirüs pandemisi, hareketsizliğe bağlı kilo alımı ve genel sağlık sorunları için yüksek risk oluşturuyor. Uzmanlar evde de olsa mutlaka düzenli egzersiz yapılması tavsiyesinde bulunuyor.
Tek dambıl kullanarak yapabileceğiniz 5 etkili egzersiz

Tek dambıl kullanarak yapabileceğiniz 5 etkili egzersiz

Kilo vermek, formda kalmak ya da kas yapmak için dambıl kullanmak iyi bir seçenek olabilir. Dambıl ile birçok egzersiz türünü harmanlayarak daha etkili sonuçlar elde etmek mümkün. Üstelik yalnızca bir tek dambıl kullanarak da bunu başarabilirsiniz. İşte tek bir dambıl kullanarak yapabileceğiniz etkili egzersizler! Bu egzersizleri 30 saniye dinlenerek 3 set halinde yapabilirsiniz.
Kalp ve damarları korumamız için yapmamız gerekenler

Kalp ve damarları korumamız için yapmamız gerekenler

Tam kapanma döneminde egzersizin kalp damar sağlığı için önemli olduğuna dikkat çeken Kalp ve Damar Cerrahisi Uzmanı Op. Dr. İhsan Alur, “Kapalı alanda dahi olsa, evde egzersiz ve hafif spor yapmayı ihmal etmemeli, iskelet kaslarımızı aktif tutmalı, kalp ve damar hastalıklarına karşı kendimizi korumalıyız” dedi.
Çağla Şıkel: Tüm yarışım kendimle!

Çağla Şıkel: Tüm yarışım kendimle!

Pek çok ünlü, pandemi sürecinde de egzersizlerini sürdürüyor. Sunucu ve manken Çağla Şıkel de bu isimlerden biri... Spor pozlarını paylaşan Şıkel, "Tüm yarışım kendimle. Yapabileceklerimi görerek, sınırlarımı zorlayarak kazandığım cesaretimin özgüveniyle daha iyi bir ben" ifadelerini kullandı.
Egzersiz yapmamak bunama riskini artırıyor

Egzersiz yapmamak bunama riskini artırıyor

Louisiana Üniversitesi Pennington Biomedical Araştırma Merkezi'nden bilim insanları, 168 ülkeden toplanan verileri analiz ederek bir araştırma yürüttü. Egzersiz yapmamanın, bunama riskini yüzde 8 artırabileceği bildirildi.
Anlayarak hızlı okumak mümkün müdür?

Anlayarak hızlı okumak mümkün müdür?

Anlayarak hızlı okumak mümkündür. İnsanlar bu eğitimi almadan önce genellikle 1 dakika içerisinde 150 ila 200 kelime arası okumaktadır. Halbuki beynimiz 500-600 kelimeyi 1 dakika içerisinde anlayabilecek kapasitededir. Biz bu kapasitenin dörtte birini kullandığımızda beyin başka şeyler düşünecek vakit buluyor. Biz hızımızı ne kadar arttırabilirsek, başka şey düşünecek vakit bulamayan beyin okuduklarını daha iyi anlayabiliyor. Göz ve beyin koordinasyonu geliştirilmelidir. Bunun için birtakım egzersizler yapılarak göz kasları geliştirilebilir. Detayları Eğitimci Abdulkadir Özbek anlattı.
Egzersiz yapmadan daha ince bir bele sahip olmanın 16 yolu

Egzersiz yapmadan daha ince bir bele sahip olmanın 16 yolu

Yiyip yiyip kilo almayan insanlara hepimiz imreniriz. Bu genellikle genetik yapılarından kaynaklanıyor. Her insanın hayali egzersiz yapmadan ince bir bele sahip olmaktır. Günlük rutinimizde yapacağımız birkaç değişiklik ile, genetik olarak şanslı olmasak bile, egzersiz yapmadan da incecik bir bele sahip olabiliriz.
COVID-19'la mücadelede yeni silah! Ölüm riskini 4 kat azaltıyor

COVID-19'la mücadelede yeni silah! Ölüm riskini 4 kat azaltıyor

COVID-19’a yakalanan 50.000 kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre az da olsa sportif faaliyeti olanlar, hiç olmayanlara göre bu hastalığı çok daha hafif atlatıyor. Düzenli spor yapanlarda da hastalığın ciddiyeti en düşük seviyede kalıyor.
Beyaz leblebinin daha önce hiç duymadığınız faydaları

Beyaz leblebinin daha önce hiç duymadığınız faydaları

Beyaz leblebi Özellikle sporcuların egzersiz öncesi tükettiği sodyum, potasyum, kalsiyum, demir, protein, lif, A vitamini ve C vitamini içermektedir. Beyaz leblebinin sağlığımıza ne gibi faydaları vardır?
Hangi saatlerde egzersiz yapmak daha iyi?

Hangi saatlerde egzersiz yapmak daha iyi?

Kilo verme serüveninizde egzersiz harika bir araç olabilir. Peki egzersizleri hangi saatlerde yaptığınızda daha iyi verim alabilir ve yağ yakabilirsiniz? Bunun için öncelikle egzersizinizin amacını bilmelisiniz. Uzmanlara göre yağ yakma amacıyla yapılan egzersizlerde sabah saatleri, performans geliştirmek için yapılan egzersizlerde ise akşam saatleri daha iyi verim alınıyor.
Karın ve bel çevresini inceltmek için en etkili hareketler - 3 dakikalık antrenman

Karın ve bel çevresini inceltmek için en etkili hareketler - 3 dakikalık antrenman

Yan karın bölgesinde biriken yağlanmalar birçok kişinin ortak sorunu. Bel bölgesindeki yağlanmalardan kurtulmak için şok diyetler uygulamanız ise sağlıksız olabilir. Çünkü vücudunuzun diğer bölgelerinde incelme yaşanırken bel ve karın bölgenizde hiçbir değişim yaşanmayacaktır. Hatta diyeti bıraktığınızda aldığınız kalorilerle karın bölgeniz daha da genişleyebilir. Bu videoda Studio Lunge eğitmeni Şenay İşseven sizler için karın ve bel egzersizlerini bir araya getirdi.
Özellikle tam kapanmada: Açlık krizine girmemek için 10 öneri

Özellikle tam kapanmada: Açlık krizine girmemek için 10 öneri

Başınıza geldi mi bilmiyoruz ama özellikle sokağa çıkma kısıtlamalarında buzdolabıyla salon arasında mekik dokuma durumunu yaşamışsınızdır. Aç olmadığınız halde mutfağa gider durursunuz. Bir nevi açlık krizi yaşarsınız, aç olmadığınız halde. Peki bu açlık krizleri nasıl engellenir?
Düzenli egzersiz ağır koronavirüs geçirme  riskini azaltıyor

Düzenli egzersiz ağır koronavirüs geçirme riskini azaltıyor

Amerika’da yapılan bir araştırma günlük hareket ve düzenli egzersizin Kovid-19'u ağır geçirme riskini azalttığını ortaya çıkardı. Dr. Öğr. Üyesi Ömer Fikri Eralp, tam kapanmayla birlikte hareketsizliğin daha da artacağına dikkat çekerek, “Büyük kas guruplarına yönelik egzersizler yapılmalı. Örneğin çömelip kalkmalar, uzanmalar, esnemeler; el, dirsek, omuzla ilgili egzersizler ile birlikte alt extremite kalça ve diz eklemlerini aktive ederek egzersiz planlamaları yapılabilir. Rutin ev içi işlerini bu amaçla set haline dönüştürmek gerekir” dedi.
Her gün 5 dakika yeterli: Vücudunuzu forma sokacak en kolay egzersiz

Her gün 5 dakika yeterli: Vücudunuzu forma sokacak en kolay egzersiz

Kimimiz egzersiz yapmaya vakit bulamıyor, kimimiz ise egzersizi sıkıcı bulduğu için yapmıyor. Ama her iki grup da fit bir vücudun hayalini kuruyor. Peki sizlere günde sadece 5 dakikanızı harcayarak 1 ayda hayalinizdeki vücuda kavuşabileceğinizi söylersek? İmkansız gibi görünebilir ancak söz konusu plank egzersizleri olunca, imkansız diye bir şey yoktur. Bu egzersizleri her yerde rahatlıkla yapabilirsiniz.
Koşuya yeni başlayacaklar için altın değerinde öneriler

Koşuya yeni başlayacaklar için altın değerinde öneriler

Koşu en kolay spor gibi görünse de başlaması en zor sporlardan. Her gün yürüdüğümüz, işe yetiştiğimiz yollarda koşu yaptığımızı hayal edemiyoruz. Halbuki ihtiyacımız olan üç şey var; bir koşu ayakkabısı, bir tayt ve motivasyon. Koşunun en hızlı sonuç alınan sporlardan biri olduğunu unutmayın.
Kas kütlesini artıran 10 muhteşem besin

Kas kütlesini artıran 10 muhteşem besin

Kas yapmanın yolu spordan geçiyor evet ama beslenme de bir o kadar önemli. İsterseniz saatlerce ağırlık kaldırın ama doğru beslenmediğiniz sürece kas kütlesini artırmakta zorlanırsınız. Bu nedenle ne yediğinize dikkat edin. Peki kas kütlesini artıran besinler hangileri? Nedenleriyle birlikte tek tek anlattık.
Tatlı krizi ile başa çıkmak için 10 pratik yöntem

Tatlı krizi ile başa çıkmak için 10 pratik yöntem

Tatlı krizi deyince tanıdık gelir. Pek çok nedeni olabilir tatlı krizinin, regl dönemi, düşük şeker, insülin direnci... Genelde teslim olur, tatlıya gömülürüz ancak sonuçları daha ağır olur. Tatlı kriziyle nasıl başa çıkılır? Tek tek anlattık.
Yoğun çalışma temposunda günlük beslenme düzenine nasıl sadık kalınır?

Yoğun çalışma temposunda günlük beslenme düzenine nasıl sadık kalınır?

Günümüz koşullarının çalışma temposunda kendine zaman ayırabilen, mutfakta bir tencere pişirebilen, sporunu aksatmayan herkese bravo. Peki bu yoğunlukta, kendimize zaman ayırmanın, beslenme ve spor programına sadık kalmanın yolları yok mu?
‘Post-Covid-Sendrom’ doğal yollarla tedavi edilebilir

‘Post-Covid-Sendrom’ doğal yollarla tedavi edilebilir

Kovid-19 geçirenlerde, birçok kalıcı hasar oluşabildiğini kaydeden Fitoterapi Uzmanı Serhat Koran, bu rahatsızlıkları doğal yollarla tedavi edebilmenin mümkün olduğunu söyledi. Öncelikle beslenme, uyku ve egzersiz düzenine dikkat ederek vücudun detoks yönünün harekete geçirilmesi gerektiğini dile getiren Koran, hem vücutta oluşan hasarları hem de psikolojik sorunları gidermek için tüketilebilecek yağ ve çay karışımları ile ilgili bilgi verdi.
Koşmaktan daha fazla yağ yaktıran 8 egzersiz

Koşmaktan daha fazla yağ yaktıran 8 egzersiz

Kilo vermek isteyen çoğu kişinin ilk yaptığı şey koşuya başlamaktır. Yağ yakımı için koşunun iyi bir seçenek olduğunu söylemek mümkün. 70 kiloluk bir insan 30 dakika boyunca koşarsa 298 kalori yakabiliyor. Ancak bazı insanlar için koşmak zorlayıcı bir egzersiz gibi görünebilir. O halde koşudan daha fazla yağ yaktıran egzersizlere bir göz atmanızda fayda var...