İftar ve sahurda doğru bilinen 10 beslenme hatası

Doktor Ayça Kaya ramazanda sağlıklı beslenmenin yollarını anlatıyor ve yaptığımız beslenme yanlışlarını açıklıyor...

07 Mayıs 2019, Salı 09:11 Son Güncelleme:
A A
YANLIŞ: ZENGİN BİR İFTARİYELİK TABAĞI İFTAR SOFRALARININ VAZGEÇİLMEZİDİR

YANLIŞ: ZENGİN BİR İFTARİYELİK TABAĞI İFTAR SOFRALARININ VAZGEÇİLMEZİDİR

DOĞRUSU:

İftariyelik tabağı olarak hazırlanan çeşit çeşit peynir, hurma, zeytin, salam, sosis, sucuk, pastırma, bal, kaymak ve tereyağı tabağını aynı anda sofraya koymayın. Bu yiyecekler çok fazla tuz ve yağ içerir. Tuz, su ihtiyacımızı daha çok artırır. Yağ çok fazla kalori içerir. Hepsinden bir lokma tatmak bile ciddi kalori almanıza yol açar. Doğru iftariyelik tabağında kişi başına 1 adet hurma, 1 tane zeytin, az tuzlu beyaz peynir, domates, salatalık ve yeşillik olmalı. Başlangıç olarak çorba iyi bir seçimdir. Ancak çorba kremasız ve az yağlı olmalı. Et suyu kullanılan çorbalara fazladan yağ koymayın. Sebze, domates, yoğurt, ezogelin ve mercimek çorbası daha doğru seçimlerdir. Çorbaların içinde ayrıca et, kıyma veya tavuk kullanmamaya özen gösterin. Miktara gelince... Kadınlar için 1 kepçe, erkekler için 2 kepçe çorba yeterli.


YANLIŞ: İFTARDA EN AZ İKİ ÇEŞİT ANA YEMEK OLMALIDIR

YANLIŞ: İFTARDA EN AZ İKİ ÇEŞİT ANA YEMEK OLMALIDIR

DOĞRUSU:

Ana yemek olarak 1 çeşit et, tavuk veya balık içeren bir yemek yapabilirsiniz. Et yemeğini özellikle sebze ile birlikte yaparsanız vücudunuzun lif ihtiyacını da karşılarsınız. Et ve sebze yemeğini ayrı olarak yapmak istiyorsanız et yemeklerini fırında, ızgara veya haşlama olarak hazırlayın. Yanına 1 çeşit az yağlı zeytinyağlı yapın. Ana yemeği kadınlar 1 avuç içi, erkekler de 2 avuç içi büyüklüğünde tüketmeli.

YANLIŞ: RAMAZAN SOFRASINDA MUTLAKA PİDE OLMALIDIR

YANLIŞ: RAMAZAN SOFRASINDA MUTLAKA PİDE OLMALIDIR

DOĞRUSU:

Pide beyaz undan yapıldığı için hem kan şekerini çok hızlı yükseltir hem de porsiyon kontrolü yapmak zor olur. O nedenle esmer undan yapılmış ekmeklerden vazgeçmeyin. Ekmek yiyorsanız ayrıca pilav, makarna veya börek tüketmeyin. İlle de pide diyorsanız haftada 1 defayla sınırlayın. Kadınlar 1 avuç içi, erkekler 2 avuç içi kadar tüketebilir.

YANLIŞ: İFTARIN VAZGEÇİLMEZİ BÖREK VE PİLAVDIR

YANLIŞ: İFTARIN VAZGEÇİLMEZİ BÖREK VE PİLAVDIR

DOĞRUSU:

Bu tür yiyeceklerin karbonhidrat değeri çok yüksek olduğu için çorba ve pideyle

birleştiğinde vücuda ciddi kalori girmesine neden olur. Sofranızda ille de olmasını istiyorsanız bir çeşidine yer verin. Bu tür yiyecekleri tükettiğinizde ayrıca ekmek, pide veya tatlı yememeye özen gösterin.

YANLIŞ: SALATASIZ DA İFTAR OLUR

YANLIŞ: SALATASIZ DA İFTAR OLUR

DOĞRUSU:

Yemekte mutlaka az yağlı bir mevsim salatanız olsun. Hem vitamin, mineral hem de lif ihtiyacınızı karşılar. Ayrıca tok tutar.

YANLIŞ: İFTARDA YOĞURT YEMEYİN

YANLIŞ: İFTARDA YOĞURT YEMEYİN

DOĞRUSU:

Yoğurt, cacık veya ayrandan vazgeçmeyin. Bu yiyecekler hem protein hem kalsiyum açısından zengindir. Metabolizmayı çalıştırır, harareti dindirir. Yoğurdun gaz yapmaması için yemeklerde kimyon kullanabilirsiniz.

YANLIŞ: TATLISIZ İFTAR OLMAZ

YANLIŞ: TATLISIZ İFTAR OLMAZ

DOĞRUSU:

İftar sofranızda çeşit çeşit tatlı bulundurmayın. Yemekten 1-2 saat sonra meyve yerseniz hem tatlı ihtiyacınızı karşılamış hem de vücudunuza bol miktarda lif almış olursunuz.

YANLIŞ: ÇAY İFTARIN VAZGEÇİLMEZİDİR

YANLIŞ: ÇAY İFTARIN VAZGEÇİLMEZİDİR

DOĞRUSU:

Yemekten hemen sonra çay içmek susuzluğunuzu derinleştirir. Özellikle kansızlığı olanlarda demir emilimini önler. Çay yerine ıhlamur, adaçayı, rezene gibi hafif bitki çaylarını tercih edin.

YANLIŞ: İFTARDA KALAN YEMEKLER SAHURDA YENİR

YANLIŞ: İFTARDA KALAN YEMEKLER SAHURDA YENİR

DOĞRUSU:

Akşamdan kalan yemekler hem yağlı hem tuzlu olur. En ideali kahvaltı yapmaktır. Kahvaltıda mutlaka haşlanmış yumurta, 1 dilim az yağlı peynir, domates, salatalık, 1-2 dilim ekmek, 1 bardak yoğurt ve 2 tane kuru hurma tüketin. Yoğurt, peynir ve yumurta tok tutar. Domates ve salatalık su ihtiyacınıza cevap verir. Hurma lif içeriği nedeniyle tokluğunuza katkıda bulunur. Daha tahammüllü oruç tutmanızı sağlar.

YANLIŞ: SAHURDA MUTLAKA ÇAY İÇİLMELİ

YANLIŞ: SAHURDA MUTLAKA ÇAY İÇİLMELİ

DOĞRUSU:

Sahurda çay ve kahve içmekten vazgeçin. Çünkü bu içecekler vücuttan su atar ve daha çok susamanıza neden olur. Sahurda 4 bardak kadar su içmeye özen gösterin.

ÖRNEK MENÜ

ÖRNEK MENÜ

İFTAR:

● 1 adet hurma ● 1 bardak su ● 1 kepçe çorba ● 1 dilim az

yağlı peynir ● Domates

● 5-6 yemek kaşığı

kıymalı sebze yemeği

● 1 dilim esmer ekmek

● 1 kase cacık ● Salata

YEMEKTEN 2 SAAT SONRA:

● 1 adet elma ● Yatana kadar 6-7 bardak su

SAHUR: ● 2 tane hurma ● 1 tane haşlanmış yumurta ● 1 dilim az yağlı peynir

● Domates, salatalık ● 1-2 dilim esmer ekmek ● 1 bardak yoğurt veya ayran

● 3-4 bardak su ● Sıcak içecek olarak rezene, ıhlamur veya adaçayı


Hazırlayan: Özgür Gökmen Çelenk / POSTA

Sıradaki haber yükleniyor...