"Karın kaslarım gözükmüyor?": Neden gözükmüyor, söylüyoruz

"Karın kaslarım gözükmüyor" etrafınızda muhakkak bu şekilde yakınan birileri olmuştur. Uzun zamandır (size göre) spor yapıyor, beslenmenize de dikkat ediyor ancak karın kaslarınız bir türlü bir yerlerden pırtlamıyorsa, muhakkak yanlış yaptığınız bir şeyler vardır. "Zayıfım ama karın kasım yok" diyorsanız hele, durum daha da vahim. Önce biraz kas oranınızı artırmaya çalışsanız? "Karın kaslarım sıkmadan belli olmuyor" diyenlerin ise biraz daha sabretmesi gerek. Karın kaslarınızın görünmeme nedenlerini birlikte inceleyelim.

28 Ağustos 2020, Cuma 13:29 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Yağ oranınız yüksek olabilir

Yağ oranınız yüksek olabilir

Karın kaslarınızın görünür olabilmesi için vücudunuzun yağ oranının düşük olması gerekir. Yoksa istediğiniz kadar güçlü karın kasınız olsun, yağ oranınız yüksekse o istediğiniz şekilde görünür karın kaslarını elde edemezsiniz.

 Kaslarınızı yeteri kadar zorlamıyor olabilirsiniz

Kaslarınızı yeteri kadar zorlamıyor olabilirsiniz

Çoğu insan çok fazla tekrar yapar ve hızlı sonuçlar bekler, ancak karın kaslarınızın patlamasını istiyorsanız, direnç eklemeniz gerekir. Egzersiz rutininize ağırlık ekleyerek, kaslarınızı daha fazla çalışmaya zorlar ve derinlemesine bir six pack oluşumuna izin vermis olursunuz. 


 Aceleci davranıyorsunuz

Aceleci davranıyorsunuz

Profesyonel fitness antrenörü Jason Helmes, karın kaslarına kavuşmadan önce tombul bir adammış. 1000'e yakın insanı çalıştıran Jason, belli sayıda insanın baklavalara kavuştuğunu söylüyor. Hepsinin ortak noktasıysa düşündüklerinden uzun sürede sonuç almaları. 6 ay dersen 1 sene, 3 ay dersen 6 ay süreceği kesin diyor ve garanti veriyor.

 Ağırlık kısmını pas geçiyorsunuz

Ağırlık kısmını pas geçiyorsunuz

Karın kası egzersizlerinde sürekli tekrar yapmak, daha hızlı kas oluşumuna yol açacağı gibi yaygın bir görüş de var. Fakat doğrusu sürekli tekrarlanan hareketler değil. Karın kası için yüksek ağırlıkla, az tekrar yapmanız gerekir. Çünkü karın kasları hızlı kasılan liflerden oluşur. Kasların gelişmesi bu yüzden tekrara değil, belli bir dirence yani ağırlığa bağlıdır.

 Sadece karnına odaklanıyor olabilirsin

Sadece karnına odaklanıyor olabilirsin

Tamam, karın kaslarından bahsettiğimiz için mekik çekmeniz, mountain climb vs yapmanız gerektiğini düşünebilirsiniz fakat iş bununla bitmiyor. Kaslarını geliştirmek işin bir kısmıysa diğer kısmı da yağları en aza indirmek. Bunun için tüm vücudundaki yağlı bölgeleri hedeflemeniz ve büyük kas gruplarını da aynı oranda çalıştırmanız gerekiyor.


 Yeterince su içmiyorsunuz

Yeterince su içmiyorsunuz

Karın kası için harcadığınız bu çabanın sonuç vermesini istiyorsanız düzenli ve yeteri kadar su tüketmek çok önemlidir. Ne kadar susuz kalırsanız, vücudunuz suyu o kadar çok tutacak ve cildinizin altında depolayacaktır. Depolanan bu su vücudunuzda ekstra yağ gibi görünecektir. Bu nedenle metabolizmanızı yüksek tutmak ve kas dolgunluğunu korumak için bol su içirin. Ayrıca su, tok hissetmenize ve şeker isteğinizi gidermenize yardımcı olacaktır. Gün boyunca ve egzersiz sırasında düzenli olarak su içtiğinizden emin olun. Günde en az 8 bardak su içmeniz gerektiğini unutmayın.

 Şekeri abartıyor olabilirsiniz

Şekeri abartıyor olabilirsiniz

Her ne kadar bu bağımlılığınızdan vazgeçmeniz çok zor olsa da, eğer karın kaslarınıza merhaba demek istiyorsanız, hayatınızdan şekeri kesinlikle çıkarmanız gerektiğini bilmelisiniz. Şekersiz içermeyen bir beslenme planı, size daha kaliteli ve sağlıklı bir hayatın kapılarını açıyor. Aynı zamanda şekersiz beslenmenin en büyük yararlarından biri de, fazla kilolarınızdan kurtulmanız olacağını kesinlikle atlamamalısınız.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Olimpiyat sporcuları ne yiyor, kaç kalori yakıyor?