Masabaşı çalışanlara altın değerinde 5 tavsiye

Günümüzde birçok insan masabaşında çalışıyor. Bazen 9 hatta 10 saate çıkan iş süreleri boyunca insanlar oturdukları yerden kalkamayabiliyor. Bu durum ise, çalışanlarda birçok sağlık sorunlarına yol açıyor. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Turan Uslu masabaşında çalışanlara altın değerinde 5 tavsiye verdi.

03 Mayıs 2020, Pazar 12:28 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Günümüzde insanların büyük çoğunluğu zamanlarının en az üçte birini iş yerlerinde masabaşında çalışarak geçiriyor. Uzun süre aynı pozisyonda kalmak, saatlerce bilgisayara bakmak, klavye kullanmak, yoğun gündemi takip etmek, iş stresi birçok sağlık sorununu da beraberinde getiriyor.


1-Oturma şekli önemli

1-Oturma şekli önemli

Masabaşında uzun süre oturmak, kullanılmayan kasların zayıflamasına sebep olur. Omurga çevresindeki kasları zayıflatır, bazı kasların kısalmasına sebep olur, omurganın doğal eğrilikleri bozulur. Bu durum bel, sırt ve boyun ağrılarına sebep olur.

Bel yastığı kullanın

Bu durumu asgariye indirmek için, otururken ayaklarınız yere basılı şekilde 90 derece açıyla oturmalı ve masa yüksekliğinin dirsek seviyesinde olmasına dikkat etmelisiniz.

Ayrıca, oturduğunuz sandalyede bel yastığı kullanmak bel ağrılarınızın azalmasını sağlar. Yine dik oturmalı, başınızın ve omuzlarınızı öne kaymasına izin vermemelisiniz.




2-Gözlerinize dikkat edin

2-Gözlerinize dikkat edin

Bilgisayarın başından hiç kalkmadan saatlerce kalmak, dikkat gerektiren durumlarda gözlerinizi kırpmadan ekrana odaklanmak göz kuruluğuna sebep olabilir.

Göz kuruluğu gözlerde acıya, yanmaya sebep olur. Ayrıca göz yorgunluğuna, görme bozukluklarına, baş ağrılarına yol açar.

Uzağa bakın

Bu nedenle gözlerinizi sık sık kırpıştırmaya, göz kapaklarınızı arada sırada dinlendirmeye özen göstermelisiniz. Mümkün olduğunca gözlerinizi ekrandan ayırarak camdan dışarıya uzaklara bakmak gözlerinizi rahatlatır. Ayrıca göz çevresi kaslarınız için egzersizler yapın.

3-Uygun bir mouse kullanın

3-Uygun bir mouse kullanın

El ve bilek rahatsızlıklarının çoğu yanlış mouse kullanımından kaynaklanır. Mouse kullanırken bileklerinizin fazla kıvrılmamasına ve dirseklerinizle aynı seviyede olmasına dikkat edin.

Yanlış mouse kullanımı omuz ağrıları, el bileği ve dirsek ağrıları ile karşılaşabilirsiniz. Uzun süreli bilgisayar kullanımı her halükar da omuz, dirsek ve el bileği ağrılarına sebep olacaktır.

Bu riski azaltmak mümkün ancak tamamen ortadan kaldırmak mümkün değildir.


4-Sağlıklı beslenin

4-Sağlıklı beslenin

Çalışırken sağlıksız atıştırmalık, cips, çikolata, bisküvi, kola vs. tüketimine dikkat edin.

Bu tür yiyecek ve içecekler midenize zarar vermenin yanı sıra kilo almanıza da sebep olur. İş ortamında en çok tüketilen içeceklerden kahveye de kafein içerdiğinden dolayı dikkat etmek gerekir. Kafein tüketiminde aşırılığa kaçmayın.

Aşırı kahve tüketimi osteoporoza, çarpıntıya, uyku sorunlarına yol açabilir.

5-Hareket edin

5-Hareket edin

Gün boyu hareketsiz kalan vücudunuza gün sonunda egzersiz yaptırın. Fırsatınız varsa haftanın birkaç günü egzersiz yapın. “Spor yapmaya hiç vaktim yok” diyorsanız da hafta sonları yürüyüşler yapabilirsiniz. Ayrıca uzmanlar, ofis ortamında her 30*45 dakikada bir ayağa kalkarak kısa yürüyüşler yapılmasını öneriyorlar.

Mümkünse işinize yürüyerek gidin, aracınızı uzağa park edin, durakta beklerken yürüyüş yapın.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Hurma yemeniz için 8 önemli neden