Ömrünüzü uzatan 10 süper alışkanlık

Basit adımlar ve değişikliklerle yaşam beklentisi artırılabilir. Yaşamınızda yapacağınız basit değişiklikler ömrünüze ömür katacak. Kaç yaşında olursanız olun kısa sürede daha genç hissetmenize neden olacak bu değişiklikler aynı zamanda yaşam kalitenizi de arttıracak...

23 Eylül 2021, Perşembe 10:42 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
DOĞAYA VE GÜNEŞE ÇIKMAK ÖMRÜ UZATIR

DOĞAYA VE GÜNEŞE ÇIKMAK ÖMRÜ UZATIR

Yaşam beklentisi sadece dışarı çıkarak uzatılabilir. Dışarı çıktığınızda cildiniz güneş ışığına maruz kalır. Bu maruz kalma, cildinizdeki hücreleri D vitamini üretmesi için tetikler.

D vitamini seviyelerini korumak, sağlığınızı iyileştirmenin ve yaşam beklentinizi artırmanın en kolay ve en ucuz yoludur.

Bu vitamin kemik sağlığı için çok önemlidir. Depresyon, kalp hastalığı, diyabet ve hemen hemen her şeyde önemli olduğu ortaya çıkıyor. 

Güneşe çıkmak aynı zamanda uykuyu da iyileştirir çünkü güneş ışığı vücutta uyku döngünüzü kontrol eden melatonin adlı başka bir hormonu da düzenler .

Yetişkinlerin %50'sinin düşük D vitamini seviyesine sahip olduğu tahmin ediyor çünkü o kadar dışarı çıkmıyoruz (pencere kenarında oturmak sayılmaz, cam güneş ışığını çok fazla filtreler)

SADECE 15 DAKİKA AVUÇ İÇLERİNİZİ GÜNEŞE ÇEVİRİN

Günde sadece 15 dakika dışarı çıkmak ve ellerinizi ve yüzünüzü güneş ışığına maruz bırakmak çoğu durumda D vitamini seviyelerini korumak için yeterlidir. Bunun için doğayı tercih etmek oksijen seviyenizin de yükselmesine neden olur.

Bununla birlikte, UV ışığına tekrar tekrar ve/veya uzun süre maruz kalmak cilt kanseri riskinizi artırır.

ARKADAŞLARLA TAKILMAK

ARKADAŞLARLA TAKILMAK

İnsanlar sosyal varlıklardır. Sadece arkadaşlarınızla ve ailenizle takılarak yaşam beklentisi artırılabilir. Ne kadar sosyalseniz, genel sağlığı o kadar iyi olur. 

"Anlamlı" ilişkilere giren insanlar daha iyi sağlık ve daha iyi yaşam beklentilerine sahiptir.

Bir eş, arkadaşlar ve aile ile olumlu ilişkilere sahip olmak, bağlantı kurmanın en iyi yoludur.

  • Olumlu ilişkilerdeki insanların riskli davranışlarda bulunma olasılıkları daha düşer
  • Kendilerine bakma olasılıkları daha yüksek olur.
  • Etrafınızda pozitif insanların olması stresin sağlığınız üzerindeki etkisini azaltır.

HİKAYELER İLETİŞİMİ CANLI TUTAR

İnsanlarla ilişkilerinizi geliştirmenin bir yolu, iyi hikayeler anlatmayı alışkanlık haline getirmektir. Hikayeler birbirimizle nasıl iletişim kurduğumuzdur ve iyi bir hikaye anlatmak iletişimi güçlendirir.


Uzaktaki aile üyelerine telefonda kuru bir güncelleme yapmak yerine, çocuğunuzun yaptığı komik bir şey ya da işte olan çılgınca bir şey hakkında bir hikaye anlatın. Hikayeler ilişkileri canlı tutar.

ŞAŞIRTICI AMA GERÇEK: GÜNLÜK DİŞ İPİ KULLANMAK ÖMRÜNÜZÜ UZATABİLİR

ŞAŞIRTICI AMA GERÇEK: GÜNLÜK DİŞ İPİ KULLANMAK ÖMRÜNÜZÜ UZATABİLİR

Her gün diş ipi kullanmanın yaşam süresini uzatabileceği gerçeği, tuhaf ama gerçek kategorisine girer.

Diş ipi, ileride ciddi bir sorun yaratacak diş hastalıklarının önüne geçer ve kalp hastalığı riskini azaltır. Bunların ikisini bir arada önlemek, hayatınıza yıllar katan şeydir.

Diş ipi kullandığınızda diş etlerinizin iltihaplanmasını önlemeye yardımcı olursunuz. Diş etleriniz iltihaplandığında olan şey, ağzınızda kronik bir bakteriyel enfeksiyon olmasıdır. 
  • Sağlıklı bir ağıza sahip değilseniz bakteriler atardamarlarınıza girme yolu bulur
  • Vücudunuz ağzınızdaki bakterilere karşı bir bağışıklık tepkisi oluşturarak iltihaplanmaya neden olur ve bu da atardamarlarınızın daralmasına neden olabilir. 
  • Bu, kalbinizin işini yapmasını zorlaştırır ve kalp hastalığına yol açabilir.
  • Zaten dişlerinizi günde en az iki kez fırçalama alışkanlığınız var, bu yüzden diş ipi kullanma alışkanlığınızı buna sabitleyin.


VEJETARYENLERE ÖZENİN

VEJETARYENLERE ÖZENİN

Yaşam beklentisi, vejetaryenlerin daha az kötü yağ, daha fazla antioksidan ve daha düşük ağırlıkta üstün olduğu üç faktöre bağlanabilir.


Vejetaryenlere özenmek, sizi zararlı gıdalardan uzak tutar. Kolesterol seviyenizi dengede tutmanıza neden olur.


Çok fazla sebze yiyen insanlar da çok fazla antioksidan alırlar. Antioksidanlar, vücudunuzun yaşlanmanın neden olduğu hasarın bir kısmını onarmasına yardımcı olur. 

Ne kadar çok bitki yerseniz (ve o kadar çok çeşit), vücudunuzun onarım yapmak için o kadar fazla sağlıklı yakıt gelir. 

Son olarak, sebzeler sizi çok az kaloriyle doldurur (krema, tereyağı veya peynir olmadan hazırlanırsa). Sağlıklı bir vejetaryen diyet, kilo vermeye veya kilo vermeye yardımcı olmalıdır. Sağlıklı bir kilo, daha uzun bir yaşam beklentisine bağlıdır. 


Bu nedenle, yaşam beklentinizi artırmak ve daha sağlıklı yaşamak için daha çok bir vejeteryan gibi olun.

SAĞLIK TARAMALARI YAPTIRIN

SAĞLIK TARAMALARI YAPTIRIN

Tıbbi testler ve sağlık taramaları ile yaşam sürenizi iyileştirmek, kesinlikle " daha uzun yaşamanın eğlenceli yollarından " biri değil , ancak yaşamınıza sağlıklı yıllar eklemenin en etkili yollarından biri kuşkusuz.

HER YAŞ İÇİN GEREKLİ TESTLER VARDIR

Tabii ki, zorluk, hangi testlerin ne zaman yapılacağını bulmaktır ve bunu size sadece doktorunuz %100 söyleyebilir. (her birey risk faktörleri ve aile öyküsü açısından farklıdır). 

Mamogramların , kolonoskopilerin ve Pap smearlerinin , taranan hastalıklardan kaynaklanan mortalite ve morbiditeyi azalttığı kanıtlanmıştır.

RİSKLERDEN KAÇININ

RİSKLERDEN KAÇININ

Gereksiz riskler almadığınızdan emin olarak yaşam beklentisi korunabilir. Gençler için en büyük ölüm nedenleri hastalıklar veya yaşa bağlı sorunlar değildir.


Gençler için en yaygın ölüm nedenleri kazalar, yaralanmalar ve şiddettir.


Bu listeye belirli davranışları (sigara içmek gibi) eklediğinizde (ki bu da yaşam süresini 10 yıla kadar kısaltır), yaşam beklentinizi korumak için kaçınmanız gereken şeylerin bir listesini alırsınız .

İşte liste:

  • Emniyet kemerinizi takınız.
  • Defansif olarak sürün.
  • Yaralanmalara neden olabilecek durumlardan kaçının.
  • Riskli seksten kaçının .
  • Şiddetli durumlardan kaçının.
  • Sigara içmeyin (veya sigara içiyorsanız sigarayı bırakın).
  • Sağlıklı bir kiloyu koruyun.
  • Bağımlılıklardan uzak durun
  • Alkolü kısıtlayın

Bunları yapabiliyorsanız, yaşam beklentinizi zaten artırıyorsunuz demektir. Açık risklerden ve tehlikelerden kaçınmaya odaklanın. Vücudunuz oldukça şaşırtıcı ve onu beladan uzak tuttuğunuz sürece uzun süre devam edecek.

STRESİNİZİ AZALTIN

STRESİNİZİ AZALTIN

Yaşam beklentisi, stres tarafından iki ana yolla bozulabilir. 

  1. Uzun vadede stres vücudunuz üzerindeki doğrudan hastalıklara neden olabilir.
  2. Stresli olmanın tetiklediği olumsuz davranışlardır. Bu davranışlar arasında kötü beslenme veya sigara/alkol sayılabilir.
 Yaşam beklentinizi olması gereken yerde tutmak için stres atma teknikleri veya meditasyon yoluyla rahatlamayı öğrenin. 

Stres, kalp hastalığı veya kanser de dahil olmak üzere düzinelerce sağlık durumuyla ilişkilendirilmiştir .


Stres ayrıca sinirli hissetmek ve iyi uyuyamamakla da bağlantılıdır (sürpriz değil) . Strese odaklanarak, uzun vadeli sağlığınızı ve yaşam beklentinizi iyileştirirken şu anda yaşam kalitenizi iyileştirebilirsiniz. 

STRESİ AZALTMANIN GERÇEKTEN İŞE YARAYAN YOLLARI VAR

Çok çeşitli stres azaltma teknikleri ile stresi azaltabilirsiniz. Gevşeme tepkisi olarak adlandırılan nefes tekniği bunların başında gelir. Bu, vücudunuzu yaşamınızdaki stresli olaylara tepki vermemek için eğitmeye yardımcı olacak, bilimsel olarak kanıtlanmış bir nefes alma tekniğidir.


Uzun süreli bir rahatlama tekniği meditasyondur. Meditasyon yapmayı öğrenerek sadece vücudunuzu sakinleştirmekle kalmaz, zihninizi de eğitmeye başlarsınız. Bu zihinsel zindelik, konsantrasyon ve (elbette) rahatlama için harikadır.

EKRANLARDAN UZAK DURUN

EKRANLARDAN UZAK DURUN

Ekran süresini azaltmak, çoğu insanın sağlığını iyileştirecek ve yaşam beklentilerini artıracaktır.

İşte birkaç neden:

  • Ekrana bakmak sizi hareketsiz kılar. Olabildiğince az kalori yakmak için orada oturun, bu da kilo problemlerine yol açabilir.
  • Televizyon izlemek fazla abur cubur yemenizi sağlar. Televizyon izleyen insanlar, izlemeyenlerden daha fazla yer.
  • Ekran sizi asosyal yapar. Gerçek kişilerle yüz yüze konuşmak yerine evde kalakalırsınız.
  • Televizyon streslidir. Haberler ve birçok program stresli hikayelerle dolu. Bunlardan kaçının ve her şeyin o kadar da kötü olmadığını hissedebilirsiniz.
  • Ekran sizi başka şeyler yapmaktan alıkoyar. Ortalama bir insan her gün yaklaşık dört saat televizyon izliyor. Telefona bakmayı saymıyoruz bile. Bu, haftada 19 saat veya yılda 1.000 saatten fazla...

Ekrana bakmayı bırakırsanız, her yıl (ortalama olarak) yaklaşık 1.000 saat kazanacaksınız. O zaman ne yaptığınıza bağlı olarak, sağlık risklerinizi azaltabilir ve yaşam beklentinizi artırabilirsiniz.

DAHA FAZLA SEKS YAPIN

DAHA FAZLA SEKS YAPIN

Daha fazla seks yapmak yaşam beklentinizi uzatır.  Elbette güvenli cinsel ilişkiden bahsediyoruz.

Bir araştırmada, yüksek orgazm sıklığına sahip kişilerin ölüm oranlarında %50 azalma görüldü.
  • Seks, vücuttaki her türlü endorfin ve hormonu tetikler. 
  • Beden kaslarını çalıştırır
  • Mutluluk hormonunu arttırır

Belki bunlar sağlıklı yaşlanmaya ve yaşam beklentisinin artmasına yardımcı olur.

TABİ Kİ SPOR YAPIN

TABİ Kİ SPOR YAPIN

Günlük egzersiz taahhüdü ile yaşam beklentinizi iyileştirin. 

Egzersiz alışkanlığı oluşturmanın en kolay yolu günlük tekrardır. Kendinize her gün egzersiz yapacağınıza söz verdiğinizde, bir gün atlayabilir, ancak ertesi gün programa geri dönebilirsiniz.

Günlük egzersiz uykunuzu ve enerji seviyenizi iyileştirmeye yardımcı olacak ve sizi birçok hastalığa karşı koruyacaktır.

Kaslarınızı dinç tutarak, yaşlılıkta pasif kalmasını engeller.

Her gün tüm vücudunuzu hızlandırmak önemlidir. Unutmayın, günlük egzersiz her gün spor salonuna gitmek anlamına gelmez. Yürüyüş, yoga, esneme, serbest ağırlıklar ve daha fazla ev egzersizleri inanılmaz derecede etkili olabilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Ananasın bu faydalarını biliyor musunuz?