Restoranların en yüksek kalorili 8 yiyeceğine evde sağlıklı alternatifler

Restoranlar ve kafeler birer kalori yuvaları. Yiyeceğiniz hiçbir şeyin diyet kategorisine gireceğine ya da düşük kalorili olabileceğine inanmayın. Ancak dışarıdaki yağ, tuz ve şeker bombası yiyeceklerin daha lezzetli daha düşük kalorililerini evde yapmanız mümkün.

02 Nisan 2021, Cuma 10:22 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Tüketici hazzı nedir?

Tüketici hazzı nedir?

Tüketici hazzı (yani, belirli miktarda tuz, şeker ve yağ ile tetiklenen tat duyusunun doruğu) olarak kabul edilen bir nokta vardır. Ünlü restoran zincirlerinde ve paketli yemekler üreten firmalarda çalışan mönü uzmanları tüketici hazzı konusundaki bilgilerini kullanıp, hazırlanan ürünlere tuz, şeker ve yağ ekleyerek, iştahını manipüle eder. Dolayısıyla tabakta yaratılmış yoğun lezzet, beynindeki haz sistemine adeta tavan yaptırmış olur. Bu bir anlamda uyuşturucu gibidir. Seni verdiği hazza o kadar bağımlı kılar ki, aynı hali sürdürebilmek için her şeyi yapabilirsin. Ancak karşılığında sana genişlemiş basen ve göbek şeklinde geri döner.

Cheddar soslu patates kızartması

Cheddar soslu patates kızartması

Patates kızarması yüksek yağ içeren bir yiyecektir. Peynir sosu ilave edince daha da yağlı ve tuzlu hale gelir. Patates temelde karbonhidrat olduğundan bedende şekere dönüşür.

Alternatif

Alternatif

Patatesleri ince ince dilimle, üzerinde biraz zeytinyağı gezdir. Sonra tuz yerine karabiber ve sarımsak tozu ile tatlandır. 230 dereceye kurduğun fırında kahverengileşip içleri iyice pişene kadar yaklaşık 30 dakika ısıt. Az yağlı peynir sosu elde etmek için 60 gr unu, 60 gr yağsız süt ile karıştır. Başka bir yerde 240 gr yağsız sütü orta ateşte ısıt. Un-süt karışımını buna ekle ve katılaşana kadar karıştır. Ocaktan aldıktan sonra bir tutam hardal, kırmızı biber, tuz ve 120 gr az yağlı çedar peyniri ekle. Peynir eriyene kadar karıştır ve sonra patateslerin üzerine dök.

Fırında soslu patates

Fırında soslu patates

Patatesin iç kısmını al ve kabuğu fırında iyice kızart. İçi sosis, peynir ve isteğe göre diğer başka tuzlu ve yağlı kombinasyonlarla doldur.

Alternatif

Alternatif

Patatesler kızarana kadar mikrodalgada ısıt. Sonra ikiye böl. İçini kepçeyle çıkar. Kenarlarının kıtırlaşması için kabukların içine ve dışına zeytinyağı sür. (Eğer istersen zeytinyağına baharat da ilave edebilirsin.) Bunları pişirme kağıdının üzerine dizip, 230 derecede fırınla. 20 dakika boyunca iyice kızarana kadar pişsinler. Sonra üzerine hafif kızarmış mantar, soğan veya başka sebzeler koy. Bir tutam az yağlı çedar ve yarım çay kaşığı yağsız krema da kullanabilirsin.

Bufallo Wings

Bufallo Wings

Tavuğun en yağlı kısımları yağda iyice kızartılıp restoranlara gönderilir. Orada daha sonra tekrar kızartılır. Yani yağ miktarı iki katına çıkar. Üzerini kaplayan şekerli ve yağlı sosların içinde bir hayli tuz da bulunur.

Alternatif

Alternatif

Kanada göre çok daha az yağlı olan tavuk göğsünü bir saatliğine kaymak ve birkaç çay kaşığı acı sos karışımında salamuraya bırak. Daha sonra tam tahıllı unun içine batır. Tavada bol çiçek yağı kullanmak yerine, bir yemek kaşığı zeytinyağı ile hafifçe kızart. Yanında az yağlı mavi peynirle süslenmiş kereviz sapı ve havuç ile servis yapabilirsin. Eğer esas istediğin sadece sosun tadıysa, tavuk yerine sebze kullan.

Ispanak sos

Ispanak sos

Sakın sebze yediğine dair kendini kandırmaya çalışma. Buradaki esas malzeme yağ ve sodyum bakımından bir hayli yüksek olan süt ürünleridir.

 Alternatif

Alternatif

Ispanağı al ve temizleyip elinle sık. Sonra da ince ince doğra. Aynı şekilde kıyılmış bir adet soğan, bir çay kaşığı kırmızıbiber tozu ve 480 gr yağsız yoğurt ile karıştır. Küçük parçalar halinde doğranmış havuç, Frenk soğanı ve diğer sevdiğin başka sebzeleri de ekle. Tuzlu cipslerle servis yapmak yerine, tam tahıllı yuvarlak bir ekmeğin içini çıkarıp küçük parçalara bölüp kullanabilirsin.


Chicken Fingers

Chicken Fingers

Hamur, yağ ve tuzla o kadar doldurulmuştur ki, yemek endüstrisinden bir kişi ona “tanımlanamayan kızarmış obje” adını takmıştır.


Alternatif

Alternatif

Yağsız ve derisi alınmış tavuk göğsünü parmak boyutunda dilimle. 240 gr mısır gevreğini ezip, Parmesan peyniri, sarımsak tozu, tuz ve karabiberle karıştır. Tavuğu tahıllı unla kaplayıp çırpılmış yumurtaya bula. Sonra da karışımla kapla. Pişirme kağıdını spreyle ve tavukları üzerine yerleştirip 200 derecede 15 dakika fırınla.

Bahçe salatası

Bahçe salatası

Zincir restoran salataları genelde kremalı çiftlik sosları, baharatlı peynirler ve kızarmış yağlı ekmekler ile bastırılır. Kısaca bolca yağın yanında az bir miktar salata gelir.

Alternatif

Alternatif

Tabağına salata, sebze ve hindi veya ton gibi yağsız proteinlerden koy. Eğer kızarmış ekmek gibi bir şey de istiyorsan tahıllı kahvaltılıklardan ilave edebilirsin. Az kalorili sos için zeytinyağı ve balzamik sirke kullanabilirsin.

Beyaz çikolatalı mocha frappuccino

Beyaz çikolatalı mocha frappuccino

Şeker, yağ ve tuz ile seyreltilmiş kahvenin üzerine çırpılmış krema (yani daha fazla yağ ve şeker) demektir.

Alternatif

Alternatif

Kafeye gittiğinde Vanilyalı Latte sipariş vererek, 160 kalori kâr edebilirsin. Evde de 240 gram buzlu kahve, 240 gram yağsız süt, 60 gram yağsız frozen yoğurt, yarım kaşık çikolata tozu ve bir avuç buzu karıştırıp kendi frappeni oluşturabilirsin.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Diyetinize rahatlıkla ekleyebileceğiniz 50 düşük kalorili besin