Sahurda tahin yiyen tok kalıyor!

İftar sonrası ve sahurda bol sıvı tüketilmesinin önemini vurgulayan Uzman Diyetisyen Pınar Kural Enç, tok tutma özelliğine sahip olan besinler hakkında bilgi verdi...

22 Mayıs 2018, Salı 16:07
A A
Sahurda tahin yiyen tok kalıyor!

Tahin-pekmez

Bu karışım protein, sodyum ve potasyum miktarı açısından zengin bir besin kaynağıdır. Birlikte vitamin mineral ve enerji deposudur. Yağdan da zengin olan ve susam yağından meydana gelen tahinin tok tutucu özelliği vardır. Pekmez ile karışınca mide için zararsız hale gelecek ve sindirim için sıkıntı yaratmayacaktır. 1-2 tatlı kaşığı ölçüye dikkat ederek alınması faydalıdır.

Sahurda tahin yiyen tok kalıyor!

Yumurta

En büyük özelliklerinden biri kırmızı ete oranla çok daha ucuz bir “kaliteli” protein kaynağı olmasıdır. İçeriğinde çok yüksek aminoasit türevi vardır. Sahurda muhakkak alınması gereken olmazsa olmaz bir besindir. Haşlanmış olarak tüketmek ilk seçenek olmalıdır.

Sahurda tahin yiyen tok kalıyor!

Ceviz

Sindirim sistemindeki bozukluğun giderilmesinde aktif olarak rol oynar. Midede ve bağırsakta biriken gazın atılmasında etkilidir. Krom minerali açısından zengindir. İnsülin seviyesinin düzenlenmesinde yardımcıdır ve bu nedenle tok tutucu özelliği vardır. İçeriğindeki omega ve sağlıklı yağlar da tokluk hissi verecektir. Ceviz ayrıca vücudu zinde tutar ve kuvvet verir.

Sahurda tahin yiyen tok kalıyor!

Badem

Zayıflama da etkisi olan badem, çinko, demir, kalsiyum, potasyum, E vitamini gibi mineraller ve vitaminleri yönünden zengindir. Badem’in omega 3 seviyesi oldukça yüksektir. Bademin içindeki sağlıklı yağlar ve lifler açlık krizlerinin önüne geçiyor ve sizi tok tutuyor. Bağırsakların hareketlerini artırıyor. Diyet yapanlar için ara öğünlerin yıldızı olan badem, günde en fazla 10-15 adet tüketilebilir.

Sahurda tahin yiyen tok kalıyor!

Yulaf

Yulaf çok iyi enerji sağlayan protein ve karbonhidratlar açısından çok zengin bir besindir. İçeriğindeki çözünür ve çözünmez lif sayesinde tokluk sağlar, sindirime yardımcı olur ve bağırsakların çalışmasını düzenler. Sahurda yoğurt, kefir veya süt ile karıştırılarak tüketilirse daha da doyurucu ve besleyici olur.

Sahurda tahin yiyen tok kalıyor!

Meyve ve komposto

Meyveler vücuda enerji verir. Ayrıca oruçla nedeniyle artan kabızlık şikayetlerini de çözer. Elma, armut, kivi, kayısı, şeftali, nektarin gibi meyveler bağırsakların gün içinde çalışmasına yardımcı olur. Hangi meyve olursa olsun özellikle kompostosu içilirse alınan sıvı miktarı daha da artacaktır. Meyve yoğurda karıştırılıp tüketilirse açlık hissi oluşturmaz, mide asidini artırmaz. Komposto hazırlarken içerisine eklenen tarçın, karanfil ve zencefil gibi baharatların da sindirim ve tokluk hissi artırıcı özelliği vardır.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.