Tatilde kahvaltıyı es geçmeyin! Çocuklarla birlikte mutfağa girin

Yarıyıl tatilinin başlamasıyla birlikte uzmanlar çocukların beslenme alışkanlıklarının değiştirilmemesi konusunda aileleri uyarıyor. Sabri Ülker Vakfı, yarıyıl tatilinde çocukların beslenme düzeninin tatile girmemesi gerektiğine dikkat çekerek ebeveynler için önemli ipuçlarını paylaştı.

20 Ocak 2020, Pazartesi 13:11 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Sağlıklı yaşam alışkanlıkları tatilde de devam ettirilmeli

Sağlıklı yaşam alışkanlıkları tatilde de devam ettirilmeli

Tüm öğrencilerin heyecanla beklediği yarıyıl tatili başladı. Çocukların rutinlerinin dışına çıktığı bu dönemde fiziksel aktivite ve beslenme düzenlerinde de farklılıklar yaşanabiliyor. Çocuklar televizyon ve bilgisayar karşısında daha fazla vakit geçirebiliyor ve daha sık bir şeyler atıştırma ihtiyacı duyabiliyor. Bu dönemde ideal ağırlığın korunması açısından okul döneminde olduğu gibi sağlıklı yaşam alışkanlıklarının devam ettirilmesine dikkat etmek gerekiyor. Sabri Ülker Vakfı, yarıyıl tatilinde çocukların düzeninin bozulmaması için dikkat edilmesi gerekenlere dair çok önemli bilgiler paylaşıyor.

Çocukların kahvaltı rutinlerini aksatmayın

Çocukların kahvaltı rutinlerini aksatmayın

Tatilde geç yatan ve buna bağlı olarak geç kalkan çocukların kahvaltı rutinlerinde de aksamalar olabiliyor. Ancak akşam yemeği veya sonrasında tüketilen ara öğün ile kahvaltı yapılan zamana kadar geçen 8-12 saat arasındaki açlık süresi, çocukların ihtiyaç duyduğu enerji ve besin öğelerini kendi vücutlarındaki depolardan sağlamasına neden oluyor. Bu nedenle çocukların uzun bir açlık süresinden sonra güne mutlaka yeterli ve dengeli bir kahvaltı ile başlaması gerekiyor.

Çocuklarda ara öğünleri atlamayın

Çocuklarda ara öğünleri atlamayın

Tatil planları, seyahatler gibi nedenlerle rutin beslenme düzeni bozulabiliyor.

Ara öğün yapmamak çocukların ana öğünlerde daha fazla yemek çocukların fazla enerji almalarına sebep olabiliyor.

Bu nedenle tıpkı okul döneminde olduğu gibi ana ve ara öğünleri atlanmamasına özen göstermelisiniz.

Çocuklarla birlikte mutfağa girin

Çocuklarla birlikte mutfağa girin

Bu tatilde çocuklarınızla mutfağa girerek onlara hem besin gruplarını tanımasında yardımcı olabilir hem de birlikte eğlenceli vakit geçirebilirsiniz.

Çocuklar kesme, bölme, yoğurma gibi işlemleri sizden öğrenirken, kendilerinin emek verdiği bir yemeği daha keyifle tüketecektir.

Yeni tarifler deneyerek hem çocuklarınızla keyifli vakit geçirebilir hem de yeterli ve dengeli beslenmelerini sağlayabilirsiniz. 

Çocukların ekran karşısında geçirdiği süreye dikkat edin

Çocukların ekran karşısında geçirdiği süreye dikkat edin

Tatilde bilgisayar ve televizyon başında geçirilen sürenin artmasıyla çocuklarda fiziksel aktivite azalıyor.

Bu durumu önlemek için çocukların ekran başında geçirdikleri sürenin günlük iki saati geçmemesine dikkat etmelisiniz, fiziksel aktiviteyi artırmak için çocuğunuzla oyunlar oynayabilir, yürüyüşe çıkabilir, parka gidebilirsiniz.

Bu sayede çocuklarınızla hem keyifli vakit geçirmiş hem de sosyalleşmelerini sağlamış olursunuz.

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Yarıyıl tatilinde çocuklar için beslenme önerileri ve pratik atıştırmalık tarifi