Egzersiz - Diyet Diyet ne demek? Herkes için diyetin önemini keşfedin.

Diyet ne demek? Herkes için diyetin önemini keşfedin.

Diyet ne demek? Herkes için diyetin önemini keşfedin.

Beslenme ve diyet yaşamın gündelik kelimeleri arasında yer alıyor. Diyet diyince aklımıza hemen kilo kontrolü gelse de aslında diyet bundan çok daha geniş bir kavram. Kilo kontrolünün yanı sıra sağlıklı bir beden, daha enerjik olmak, daha genç bir cilt ya da kan değerlerini dengelemek hatta hafızayı güçlendirmek için bile bir diyete sahip olabilirsiniz. Besinlerden en etkin şekilde ve amaca yönelik faydalanmamızı sağlayan diyet, çok geniş bir alanda bize hizmet edebilir. Peki sağlıklı beslenme nedir? Diyet ne demek? Dinamik kalarak hastalanmadan yaşlanmak mümkün. İşte diyetin korkulacak bir kavram olmamasının nedenleri... / ÖZEL

Beslenme ve diyet anlayışınız, optimal sağlık için anahtarınız olabilir.

Hepimizin ortak noktası, hepimizin yemek yemesi. Neyi, ne zaman, neden ve ne kadar yediğimiz kişiden kişiye değişir. Yiyeceklerimizi genellikle tat, aşinalık, maliyet ve/veya bulunabilirliğe göre seçeriz. Ne yemeyi seçtiğimiz, maalesef ille de vücudumuzun yememiz için bize ihtiyaç duyduğu şey değildir. Besin maddelerinden yoksun bir beslenme, sağlık ve kilo sorunlarına yol açabilen bir diyettir. 

DİYET NE DEMEK?

"Diyet" kelimesi size hemen hoş olmayan bir kilo verme rejimini düşündürüyor mu?

Eğer öyleyse, muhtemelen yalnız değilsiniz. Örneğin, gıda ürünlerinin pazarlanmasında "diyet" teriminin kullanımını düşünün; genellikle diyet soda gibi kalorisi düşük gıdaları tanımlar.

Ancak bu kelimenin başka bir anlamı daha var. Diyet ayrıca bir kişinin günlük olarak tükettiği yiyecek ve içecekleri ve yemek yemeyle bağlantılı zihinsel ve fiziksel durumları da ifade edebilir. Beslenme, basitçe "iyi" bir diyet yemekten fazlasını içerir - her düzeyde beslenme ile ilgilidir. Aile, arkadaşlar, doğa (çevre), bedenlerimiz, topluluğumuz ve dünya ile olan ilişkileri içerir.

Diyet kelimesi sıklıkla kilo vermek için kullanılan bir beslenme sistemini ifade etse de bundan çok daha geniş bir kavramdır. 

Diyet kelimesi, alışılagelmiş beslenme şeklinizi ifade edebileceği gibi belirli bir amaç için takip edilen bir beslenme sistemi için kullanılabilir. Diyet genellikle besinlerle ilgili olsa da sadece bunun için kullanılmaz. Kişinin belirli nedenlerle istenmeyen şeylere karşı mesafe koymasını da gösterir. Sosyal medya diyeti gibi kelimeler son derece popüler hale geldi. 

Günümüzde yiyecek seçeneklerinin çoğalması ve sağlıklı ilgili artan endişeler vücudunuza özel iyi bir diyete sahip olmanın önemini artırdı. 

HERKES İÇİN DİYET...

Sadece kilosuna önem veren kadınların değil, her yaştan, herkesin belirli bir diyeti takip etmesi oldukça önemli hale geldi. Sağlıklı beslenme; işlenmiş gıdalarla, gerçek besinler arasında önemli bir savaşa neden olur ve diyetiniz bu noktada devreye girer. 

Çeşit çeşit besinler arasında sağlıksız olanları ayırmanın yanı sıra sizin için iyi ve kötü olanları bilmek de çok önemlidir. Yaşınız, cinsiyetiniz, kilonuz, var olan hastalıklarınız, alerjileriniz, vücudunuzun tolere edebildiği ve edemediği besinler vardır ve bu nedenle aslında herkes kişiselleştirilmiş bir diyet planına ihtiyaç duyar.  

Gençlikte beslenme dinamikleri farklıyken, 30 yaş sonrası ya da 50 yaş sonrası beslenme ihtiyaçları değişir. Sizin de buna göre diyetinizi şekillendirmeniz gerekir. Birçok farklı amaç için kendinize ideal diyeti seçebilirsiniz.  

  • Kilo almak, kilo vermek ya da kilo kontrolü için diyet yapılabilir
  • Cildinizi güzelleştirmek ve bazı sorunları düzeltmek için de diyet tercihiniz olabilir.  
  • Belirli bir hastalığı yenmek, bazı organları güçlendirmek için diyet yapabilirsiniz. 
  • Sağlıklı yaşam ve daimi zindelik için bir diyete sahip olabilirsiniz. 
  • Belirli hareketlerden ve zararlı alışkanlıklardan kurtulmak için diyet yapabilirsiniz. 

SAĞLIKLI BİR DİYETİN OLMAZSA OLMAZLARI

Sizi kalp hastalığı, diyabet ve kanser gibi birçok kronik bulaşıcı olmayan hastalığa karşı korur. Çeşitli yiyecekler yemek ve daha az tuz, şeker ve doymuş ve endüstriyel olarak üretilmiş trans yağlar tüketmek sağlıklı beslenme için gereklidir.

Sağlıklı bir diyet, farklı gıdaların bir kombinasyonunu içerir. Bunlar şunları içerir:

  • Tahıllar (buğday, arpa, çavdar, mısır veya pirinç) veya nişastalı yumrular veya kökler (patates, yam, taro veya manyok) gibi temel ürünler.
  • Baklagiller (mercimek ve fasulye).
  • Meyve ve sebzeler.
  • Hayvansal kaynaklı besinler (et, balık, yumurta ve süt).

SAĞLIKLI BİR DİYET NE DEMEK?

Sağlıklı bir diyet, erken yaşta başlanmış sağlıklı beslenme alışkanlığıdır. Bunun için vücudunuza zararlı olduğu bilinen, kilo aldıran, çeşitli hastalıklara neden olan besinlerden uzak durmanın yanı sıra yaşınız ve vücudunuz ihtiyaçlarına göre en doğru besinleri en doğru miktarda alarak tam bir zindelik yaratmak için en ideal besinlerin ve alışkanlıkların seçilmesini ifade eder. 

Bebekleri ve küçük çocukları emzirin:

  • Sağlıklı bir diyet yaşamın erken döneminde başlar - emzirme, sağlıklı büyümeyi destekler ve fazla kilolu veya obez olma riskini azaltmak ve yaşamın ilerleyen dönemlerinde bulaşıcı olmayan hastalıklara yakalanma riskini azaltmak gibi daha uzun vadeli sağlık yararları olabilir.

Bol sebze ve meyve yiyin:

  • Bunlar önemli vitamin, mineral, diyet lifi, bitki proteini ve antioksidan kaynaklarıdır.
  • Sebze ve meyveden zengin diyetleri olan kişilerde obezite, kalp hastalığı, felç, diyabet ve belirli kanser türleri açısından önemli ölçüde daha düşük risk vardır.

Daha az yağ yiyin:

  • Katı ve sıvı yağlar ve konsantre enerji kaynakları. Çok fazla yemek, özellikle doymuş ve endüstriyel olarak üretilmiş trans yağlar gibi yanlış yağ türleri, kalp hastalığı ve felç riskini artırabilir.

Şeker alımını sınırlayın:

  • Sağlıklı bir diyet için şekerler toplam enerji alımınızın %10'undan daha azını temsil etmelidir. %5'in altına daha da düşürmek, ek sağlık yararları sağlar.
  • Kurabiye, kek, çikolata gibi tatlı atıştırmalıklar yerine taze meyveleri tercih etmek şeker tüketimini azaltmaya yardımcı olur.

Tuz alımını azaltın:

  • Tuz alımınızı günde 5 saatten az tutmak, hipertansiyonu önlemeye yardımcı olur ve yetişkin popülasyonda kalp hastalığı ve felç riskini azaltır.
  • Yemek pişirirken ve hazırlarken tuz ve yüksek sodyumlu çeşnilerin (soya sosu ve balık sosu) miktarını sınırlamak tuz alımını azaltmaya yardımcı olur.

 

SIRADAKİ HABER