THY'nin Avrupa'da uçamadığı tek yer!

28 Kasım 2014, Cuma 05:00
AA

Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu ile yaptığım ve dün gazetemizde yayınlanan röportaj çok ses getirdi. Liderlerin kullanımı için alınan geniş gövdeli uçak bir süredir Türkiye’nin gündemini meşgul ediyor.

Önce şunu söyleyeyim: Bu konuda ben de Hamdi Topçu ile aynı fikirdeyim. Türkiye ölçeğindeki bir ülkenin, devlet ulaşımı için böyle bir uçak tahsis etmesini doğru buluyorum. Bu uçak sadece Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu’nu değil, Türkiye’nin ekonomik ve siyasi ilişki içinde olduğu ülkelere iş dünyasını, kanaat önderlerini ve sivil toplumu da taşıyor. Bu kısır tartışmayı artık sona erdirme vakti geldiğine inanıyorum.

[[HAFTAYA]]

* * *

Hamdi Topçu benimle önemli bilgiler paylaştı. Görebildiğim; Lufthansa ve THY arasındaki işbirliği güçleniyor. Zaten iki şirketin 20 yıl önce ortak kurdukları Sun Express başarılı operasyonlarını sürdürüyor. Büyük ihtimalle yakında Sun Express veya bir başka isimle Avrupa’dan tatil destinasyonlarına seferler başlayacak. Geniş gövdeli uçaklarla yapılacak bu seferlerde bilet fiyatları uygun olacak. Bu formül uyarınca muhtemelen THY de elindeki bazı imkanları bu operasyona aktaracak.

Sun Express’in kurucu ortağı olduğu için THY de işbirliğinden kazanç elde edecek. Avrupa’da pazarın daralması ve Gezi olayları sırasındaki tartışmalar, Lufthansa-THY ilişkilerinin soğumasına neden olmuştu. İki şirketin yönetimi iki taraf için de faydalı olacak işbirliğini yeniden güçlendiriyor. 20 yıl önce THY dünya havayolları arasında işletme kültürü, özellikle güvenlik standartları açısından fakir bulunuyordu.

Artık memnuniyetle görüyorum ki; THY bu alanda dünyanın en iyileri arasında. Hatta meydanlarda yapılan SAFA denetimlerinde Avrupa’nın en iyi üçlüsünden biri. THY üst üste en iyi havayolu seçiliyor, pek çok alanda skorlarını yukarıya taşıyor. Ekonomik performansıyla da göz dolduran THY kaynak çeşitliliği bakımından Avrupa havacılığının da en büyük işvereni olma yolunda. 609 yabancı pilot istihdam ediyor. Bu başarıda Hamdi Topçu liderliğindeki bütün yönetim ekibinin ve her düzeydeki çalışanın emeği var.

* * *

THY büyüme hızında Afrika’da bir numara. Şu anda 42 şehre uçuyor. 2015’te tüm kıtaya ulaşmak istiyor. “Peki Afrika neden bu kadar önemli?” sorusu akla gelebilir. Yanıt şu: THY uçuş ağını bu yolla ciddi olarak besliyor. Dünyanın herhangi bir noktasına gitmek isteyen yolcu İstanbul’da aktarma yapıyor. Hem daha mantıklı bağlantı seçenekleriyle karşılaşıyor hem de İstanbul havalimanında CIP salonunu kullanabiliyor. Bu salonlardaki Do&Co ikramlarının kalitesini bilmeyen yok. Topçu’nun altını çizdiği gibi THY, Orta Amerika ve Latin Amerika pazarında da etkisini artırırsa KLM, Air France ve Iberia gibi diğer büyük oyuncuların önünü kesecek. Topçu’nun esprili bir dille anlattığı gibi THY bir tek Vatikan’a uçamıyor olacak, zira orada havaalanı yok!

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.