Hakan Çelik Üç noktalı kemer zorunlu olmalı
HABERİ PAYLAŞ

Üç noktalı kemer zorunlu olmalı

Türkiye’deki yasal düzenlemelere göre otobüslerde sadece sürücü, host/hostes ve bazı yolcu koltukları için üç noktalı emniyet kemerleri zorunlu, yolcular için ise değil.

Bu konuda ilave düzenleme yapılması kazalarda olası ölümleri engelleyebilir.

Üç noktalı kemer zorunlu olmalı

BİR NUMARALI ÖNCELİK OLMALI

Gaziantep ve Mardin’de meydana gelen ve ağır vasıtaların karıştığı kazalar bir kez daha trafik güvenliği konusunu gündemin ilk sıralarına taşıdı. Her iki kazada da çok sayıda vatandaşın hayatını kaybetmesi nedeniyle teknik, yasal düzenlemeler ve trafik cezalarının artırılması bir kez daha tartışılıyor. Çok önemli bir faktör de araç üreticilerinin modellerindeki güvenlik seviyesi.

Haberin Devamı

Uzun yıllar önce İsveçli Saab ve Volvo araç güvenliği konusunu bir numaralı öncelik haline getirmiş ve endüstride standartları yükseltmişlerdi. Renault ve Lexus gibi küresel üreticiler güvenlik donanımlarını farklı segmentlere taşıyan markalar oldu.

Üç noktalı kemer zorunlu olmalı

TÜRKİYE’DEKİ İLK MARKA OLDU

Mercedes Benz de güvenlik alanında belirleyici adımlar atıyor. Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda ürettiği modern teknolojilere sahip seyahat otobüsleri ile uzun yıllardır pazardaki güçlü konumunu koruyan Mercedes Benz Türk, seyahat otobüslerindeki tüm yolcu koltuklarında üç noktalı emniyet kemerleri kullanan Türkiye’deki ilk marka oldu.

Mercedes, Türkiye’de Ağustos ayından itibaren tüm Travego ve Tourismo modellerinin yolcu koltuklarını üç noktalı emniyet kemerleri ile üretim bantlarından indirmeye başladı. Söz konusu emniyet kemerlerinin kullanımı ile olası bir kazada yolcuların ağır şekilde yaralanma risklerinin yüksek oranlarda azaltılması hedeflenerek seyahatler daha emniyetli hale geliyor.

Çok önemli bu adım keşke üreticiler tarafından önceki yıllarda atılabilseydi. Türkiye’deki yasal düzenlemelere göre otobüslerde sadece sürücü, host/hostes ve bazı yolcu koltukları için üç noktalı emniyet kemerleri zorunlu, yolcular için ise değil.

Üç noktalı kemer zorunlu olmalı

İsveç’in Göteborg şehrindeki Volvo tesislerinde, markanın yaratıcısı olduğu 3 noktalı emniyet kemerinin gelişim sürecini incelemiştim.

Haberin Devamı

60 YILLIK TEKNOLOJİ

Üç noktalı emniyet kemerlerinin yaklaşık 60 yıl önce yolcuların kullanımına sunulmasıyla birlikte seyahatler daha güvenli hale geldi. Özellikle şehirler arası seyahatlerde, otobüslerin daha yüksek hızlarda gittiği durumlarda, üç noktalı emniyet kemerlerinin önemi daha da artıyor. Emniyet kemerlerindeki nokta sayısının iki yerine üç olması, kemerlerin tutuş gücünü ve yolcuların konforunu artırıyor.

Olası bir kaza durumunda vücudun hem alt kısmını (bel ve kalça) hem de üst kısmını (omuz ve göğüs) tutan söz konusu kemerler, hareket eden gövdenin enerjisini vücudun üst kısmına yayarak vücudu güvende tutabiliyor.

Üç noktalı kemer zorunlu olmalı

Yeni Kia Niro’nun dış tasarımı heyecan verici, iç mekan ise daha standart görünümde. Niro’nun gelişmiş sürüş destek sistemleri (ADAS), hem yolda sürüş anında hem de park ve manevra sırasında üstün koruma sağlamak için tasarlanmış.

TASARIMIYLA DİKKAT ÇEKİYOR

Güney Koreli Kia’nın çevre dostu SUV’u yeni Niro Türkiye’de satışa sunuldu. Hem hibrit hem de elektrikli versiyonunun satışa çıktığı Niro sürücü ve yolcular için güvenliği, kullanılabilirliği ve rahatlığı arttırılarak ileri teknoloji özelliklerle donatıldı.

Haberin Devamı

Yeni Kia Niro Hibrit, 1.6 litrelik benzinli motor ve elektrik motoruyla 141 beygir kombine güç ve 265 Nm kombine tork sunuyor. Kia Niro EV ise 204 beygir (150 kW) güç ve 255 Nm torka sahip elektrik motorunu 64.8 kWh batarya ile birleştirerek 460 km (WLTP) sürüş menziline ulaşabiliyor. DC şarj (hızlı şarj) imkanı da sunan Niro, 50 kW DC şarj istasyonlarında 65 dakikada, 100 kW DC istasyonlarda ise 45 dakikada yüzde 80 şarj olabiliyor.

Üç noktalı kemer zorunlu olmalı

EYLÜLDE GELİYOR

Fransız üretici Peugeot tarihinin en kapsamlı ürün gamı olan 300 serisinin en son üyesi yeni 308, modern ve şık tasarımıyla eylül ayında Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanıyor. Yeni Peugeot logosuna yer veren ilk model olmasıyla da dikkatleri üzerine çeken yeni 308, yine sınıfının en iddialı araçlarından biri olma geleneğini sürdürüyor.

Yeni 308, imza ‘aslan dişi’ LED gündüz sürüş farları ve ‘aslan pençesi’ yeni arka stop tasarımı ile markanın DNA’sını yansıtıyor. Araç, tanıtıldığı günden bu yana sayısız ödüle layık görüldü. Yeni Peugeot 308, 1955 yılında Almanya’da kurulan ve o tarihten günümüze kadar dünya genelinde en iyi tasarımların markası haline gelen Red Dot Tasarım Ödülü kazanma başarısını gösterdi.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder