Bayram bitince diyete başlarım diyenlere 8 İpucu

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Ramazanda kilo alanlar ve ‘Bayram sonrası diyete başlarım’ diyenler için Diyetisyen Sanem Apa’dan önemli ipuçları

SEBZE VE MEYVEYİ ARTIRIN

Özellikle bayramda azalan sebze ve meyvenin yeniden beslenmemize dahil edin. 

KALSİYUMU UNUTMAYIN

 Süt grubu besinler kalsiyumun da etkisiyle yağ yakımını artırıcı etki gösterir. Sağlıklı beslenip kilo vermek isteyenlerinbeslenme planında mutlaka süt, yoğurt, kefir, ayran, cacıkolmalı. 

OMEGA 3 İÇİN BALIK

 Sağlıklı beslenme ve kilo verme sürecinin olmazsa olmazlarından biri omega 3yağ asitleridir. Balık sezonu kapandığı için dondurulmuş balık tercih edebilir, salatalarınıza ton balığı ekleyebilirsiniz. Önemli bir not: Balığı kızartma yerine ızgara fırın veya buğulama yöntemleriyle pişirin.

HAREKETLENİN

Egzersiz olmadan kilo vermeye çalışmak süreci zorlaştırır. Bu nedenle gün içerisinde yapacağınız 35-40 dakikalık yürüyüşler çok önemlidir. Unutmayın yağ yakımı 18-22’nci dakikada başlar. O yüzden mesafeleri uzatın. Özelikle açık havada yapılan yürüyüşler ve egzersizler yağ yakımının artmasına yardımcı olur

BAHARATLANDIRIN

 Baharatlar yemeklerinizi lezzetlendirmesi dışında içindeki bileşenlerle metabolizmanızı hızlandırır ve kilo vermenizi destekler. Bir kavanoza pul biber, nane, zerdeçal, karabiber, kimyon, kekik ve toz zencefil koyun. Yemeklerinizde bu karışımı kullanın.

BOL BOL SU

Su yaşamın temeli. böbrek sağlığınız, sindirim sisteminizin düzenli çalışması, cildinizin yaşlanmaması, kurumaması için mutlaka su için. Günlük almanız gereken su miktarını kilonuz ile 30’u çarparak bulabilirsiniz. Örneğin, 70 kg olan bir kişi için 70 x 30= 2100 ml’dir. kapalı, klimalı ortamlarda çalışanlarda bu miktara 250 ml daha su eklenmeli.

1 KUPA YEŞİL ÇAY

Metabolizmayı hızlandırıcı, anti aging, kalp sağlığını koruyucu etkisi ile her gün bir kupa yeşil çay içmenizkilo verme sürecinde size destek sağlar. Soğuk veya sıcak şekilde içebilir, yavaşlayan metabolizmanızı harekete geçirebilirsiniz. 

KAHVALTISIZ OLMAZ 

 Yeni bir güne başlarken olmazsa olmazınız. kahvaltısız bir güne başladığınızda metabolizmanızı uyandıramazsınız. Gün içinde iştahınızı kontrol etmeniz de zorlaşır. bu nedenle mutlaka kahvaltı edin.

ÖRNEK DİYET 1

Güne başlarken: 2 bardak oda sıcaklığında su (mide hassasiyetiniz yoksa limon sıkabilirsiniz). KAHVALTI● 1 yumurta ● 1 kivi veya yarım armut ● 2 kaşık lor peynir ● Domates, salatalık, biber, maydanoz vb ● 1 dilim ruşeymli veya tam buğday ekmek ara ● 1 kupa yeşil çay+10 adet fındık veya badem ÖĞLE ● Meyveli yeşil salata ● 2- 3 kaşık yoğurt ara ● 8- 10 adet orta büyüklükte çilek veya 1 adet elma ● 1 bardak kefir veya 2 kaşık yoğurt akşaM ● Soğuk çorba ● Salata ara ● 2 salatalık

ÖRNEK DİYET 2

Güne başlarken: 2 bardak oda sıcaklığında su KAHVALTI ● 2-3 kaşık yulaf (akşamdan 1 çay bardağı kadar suda bekletin) ● 8 adet orta büyüklükte çilek ● 1 çorba kaşığı kadar dolmalık fıstık ● 3 kaşık yoğurt ● Tarçın, çörek otu not: Dilerseniz tüm malzemeleri blenderdan geçirerek de tüketebilirsiniz ara ● 1 kupa yeşil çay + 10 adet fındık veya badem + 2- 3 adet taze kayısı ÖĞLE ● ızgara balık veya yağı süzülmüş/light 160 gr ton balığı ● Salata ara ● 1 elma ● 1 bardak kefir AKŞAM ● Semizotu yemeği ● 3 kaşık yoğurt ●1 dilim ruşeymli veya tam buğday ekmek ara ● 2 salatalık

SOĞUK ÇORBA TARİFİ

MALZEMELER

 ● 3 çorba kaşığı yoğurt ● 2 çorba kaşığı yulaf (1,5 çay bardağı kadar suda pişirerek yumuşatınız) ● 3 çorba kaşığı haşlanmış mercimek veya nohut ● 1 domates (küp küp doğranacak) ● Taze veya kuru nane ● 1 çay kaşığı zerdeçal ● 1 çay kaşığı çörekotu ● Karabiber ● Tuz

NASIL YAPILIR?

 Tüm malzemeleri karıştırın. Kıvamını dilediğiniz şekilde suyla ayarlayabilirsiniz.

MEYVELİ YEŞİL SALATA

MALZEMELER 

● Yarım demet maydanoz ● Yarım demet dereotu ● Yarım demet semizotu ● 1 adet yeşil biber ● 3 çorba kaşığı haşlanmış mercimek veya nohut ● 2 adet kayısı veya 5 çilek veya 1 kivi ● Limon suyu ● 1 tatlı kaşığı zeytinyağı

HAZIRLANIŞI

Yeşillikleri doğradıktan sonra tüm malzemeleri karıştırın.

ÖDEM ATAN İÇECEK

MALZEMELER:

● 1litre su ● 1çubuk tarçın ● 1salatalık

● 1kupademlenmiş soğutulmuş yeşil çay

● 4adet ikiye kesilmiş çilek veya

1dilim ananas ● 2-3 adet karanfil

● Fındık kadar zencefil

HAZIRLANIŞI:

Tüm malzemeler bir gece öncesinden hazırlanır, suya ilave edilir ve ertesi gün tüketilir. Bu içecek ile birlikte 1.5- 2litre su da tüketmeniz gerekir.


Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder