Zaman kısıtlaması işte daha çok yemeye teşvik ediyor (Günde kaç kalori alınmalı?)

Bilim insanları, zaman baskısının insanların kaybetme duygusunu telafi etmek için yemeyi tetiklediğini söyledi. Yapılan çalışmada, katılımcılar zaman kısıtlamalı bir göreve tabi tutuldu. Zaman kısıtlaması olanların daha fazla tatlı yediği görüldü.

05 Ocak 2020, Pazar 10:44 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU

İnsanların dijital teknoloji ile her zamankinden daha fazla bağlı olduğu bir dönemde, zaman genellikle kıt bir kaynak olarak kabul edilir.

Araştırmanın arkasındaki psikologlar, insanların zamanın tükendiğinin farkında olduklarında, 'kaynağın tükenmeye yaklaştığını' hissettiğini söylediler. Telafi etmek için yemek yemeye yönlendirilirler.

Araştırmacılar, gönüllülerin 60 saniyeden geriye doğru sayan bir saatten baskı altındayken kalorifik yiyecekleri isteme olasılığının daha yüksek olduğunu buldular.

Hindistan Yönetim Ensititüsü tarafından yapılan araştırmada, katılımcıların 2 farklı zaman dilimi kullanılarak bir görevi yapma becerileri karşılaştırıldı. Aşağı doğru zamanlama, 60 saniyeden geriye doğru sayılarak gerçekleştirildi ve tam tersi de yukarı doğru zamanlama olarak adlandırıldı.

Katılımcılardan bir yazı içindeki 'e' harfinin kaç tane olduğunun sayılması istendi. Katılımcıların bazılarına 60'tan geriye sayan süre, diğerlerine de 60'a kadar sayan süre verildi.

Daha sonra, çikolatalı kek veya meyve salatası yemek isteyip istemedikleri soruldu. Araştırmacılar, katılımcıların ne kadar yiyecek yediklerini ölçmediler.

Sonuçlar şöyle: Aşağı zaman grubundaki insanların çikolatalı kek istekleri ortalama on kişiden sekizi olarak derecelendirdiğini gösterdi. Buna karşılık, diğer gruptaki gönüllüler isteklerini on kişiden yedisi olarak değerlendirdiler. Meyve salatası istemeleri biraz daha muhtemeldi.

Araştırma görevlisi Dr. Ankur Kapoor şunları söyledi:

"Zaman işleyişinin yaygın ve zararsız uygulaması, kalori tüketimi alanında istenmeyen sonuçlar doğurabilir. Zaman bir kaynak olarak görüldüğünde, aşağı doğru zaman tutmak, bireyin yemek ve sohbet gibi diğer durumlarda tutumunu etkileyebilecek yapay bir aciliyet duygusu yaratabilir.

Başka bir deyişle, 60, 59, 58, 57 saniye gibi aşağıya doğru hareket halinde gösterilen zaman, tüketiciler bir kaynağın tükenme hissini algılar ve kalori tüketerek bu eksikliği telafi etme arzusunu tetikler. Bu araştırmanın, kaynak izleme yönünün ince etkilerine ilişkin ilk görüşlerini sunmasını umuyoruz."




Günde kaç kalori alınmalı?

Günde kaç kalori alınmalı?

Yetişkinlerin günlük ortalama ihtiyaç duydukları temel kalori miktarı kadınlar için 2.000 kcal veya erkekler için 2.500 kcal'dir. Bu, vücudun temel işlevleri yerine getirmesi ve gün boyunca yürümesi ve çalışması için ihtiyaç duyduğu enerji miktarına dayanır.

Çok egzersiz yapan insanların çabalarını artırmak için daha fazla kalori almaları gerekir ve gençler ile çocuklar daha fazla enerji yakarlar.

Bir günde yaktığınızdan daha fazla kalori yerseniz, şişmanlarsınız. Yaktığınızdan daha az kalori yemek ise kilo vermenizi sağlayacaktır.

İşlenmiş ve yüksek düzeyde karbonhidrat, şeker ve tuz içeren gıdalar, taze meyve ve sebzelerden daha yüksek kaloriye sahiptir.

Kaynak: Dailymail





Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER 2019'un en iyi diyetleri